הפעם זה שונה: טורקיה ניצחה במשחק על תואר הסוס השחור של יורו 2024

שלוש שנים אחרי המפלה הגדולה ביורו הפאן-אירופאי, הטורקים הגיעו לגרמניה עם קהל ביתי רב במטרה לכפר על התדמית שנפלה • כדי לעשות זאת היא פגשה את אוסטריה, אחת המרשימות בטורניר הנוכחי, וניצחה אותה 1:2 מקרנות של מריח דמירל, עוד שחקן שתדמיתו נפלה • הערב, גם דמירל וגם טורקיה זכו לשיקום מוצדק

מריח דמירל חוגג. צילום: אי.פי

לפני שלוש שנים, ביורו הפאן-אירופאי בחסות הקורונה, רבים סימנו את טורקיה כנבחרת שיכולה להגיע רחוק מאוד. התקופה הטובה בשילוב הכישרון והבית היחסית שוויוני על הנייר יצרו סיטואציה כמעט מושלמת עבור הנבחרת הטורקית, אבל זאת סיימה את הטורני במקום האחרון עם מאזן שערים 8:1 שלילי. הסוס השחור של יורו 2020 הלך הביתה מוקדם מהצפוי.

יורו 2024 הגיע וטורקיה, כנראה עם אותו הזיכרון ויחד עם היכולת הרעה במשחקי הידידות, כולל הפסד 6:1 מעליב לאוסטריה, שמו את הטורקים במעמד אחר. הבית היה יותר נוח, העלייה לשמינית הגמר מהמקום השני אולי באה כמובן מאליה, ולאותו משחק בשמינית הגמר הגיעה מי שסומנה מסיום שלב הבתים כנבחרת שיכולה להפתיע את כולן – אותה אוסטריה מה-6:1.

הכדורגל של שתי הקבוצות הוא מאוד התקפי ומסודר, אבל כזה שהבלגן חוגג בו. השחקנים לא צפויים, התבניות משתנות בכל מהלך ואי אפשר לדעת מה יקרה בהתקפה הבאה, או למי ילכו בשני הצדדים. לכן, אין זה מפתיע שכל השערים הגיעו מקרנות. 57 שניות לתוך המשחק ורגע אחרי מצב מסוכן בצד האוסטרי, ארדה גולר הגביה כדור קרן מסובבת פנימה לרחבה. ההגנה האוסטרית עשתה הכל חוץ מלהרחיק ומריח דמירל אמר תודה כדי לכבוש את הראשון.

מריח דמירל חוגג. הפתעה גדולה בפתיחה, צילום: אי.אף.פי

שחקניו של ראלף ראנגניק ניסו לפרוץ את ההגנה הטורקית, ואת הקהל הטורקי שמילא את האצטדיון בלייפציג, אבל ללא הצלחה. אם כן שלחו כדור טוב למרקו ארנאוטוביץ', אז השוער מרט גונוק היה במקום. במחצית השנייה, אפשר לומר שההתנהלות הייתה זהה – אוסטריה שולטת בכדור, טורקיה מנסה לעקוץ. ומצליחה. בדקה ה-59 שוב שיתוף פעולה בין ארדה גולר למריח דמירל בקרן סידר שער לבלם, הפעם בנגיחה. מלכבוש את השער הראשון של יורו 2020 לשערו הוא (שער עצמי מול איטליה) ללכבוש צמד ביורו שלאחר מכן. שיקום תדמית.

אבל אוסטריה לא ויתרה. שבע דקות לאחר מכן, קרן מוצלחת של מרסל סביצר סידרה למיכאל גרגוריץ' המחליף את השער המצמק שלא הספיק. 1:2 לטורקיה בסיום, ששוב ניצלת בעור שיניה בדרך לשלב הבא, גם בזכות הצגה של גונוק בשניות הסיום לנגיחה של כריסטוף באומגרטנר.

שחקני נבחרת טורקיה חוגגים, צילום: אי.אף.פי
שחקני טורקיה מתנפלים מאושר על מרט גונוק. הצלה של טורניר, צילום: אי.אף.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אחרי המשחק הראשון של טורקיה ביורו, מול גאורגיה, אורי לוי הגדיר כאן את הטורניר כמסיבת הסיום של אירופה הקלאסית. הטורקים מילאו כל פינה באצטדיון בדורטמונד בזמנו והפכו אותו לסניף של איסטנבול. 12 ימים לסיום היורו ואחרי שעברו גם בהמבורג ולייפציג, הפעם התמיכה הטורקית תגיע עד לבירת גרמניה, ברלין, למפגש ברבע הגמר מול הולנד. מעולם בהיסטוריה שלה טורקיה לא ניצחה משחק רבע גמר ב-90 דקות, אבל אולי הפעם, עם תמיכת הקהל המקומי, יש לה סיכוי להפוך את זה ולחזור להיות הסוס השחור של הטורניר. כמו שהיה ב-2002, כמו שהיה ב-2008, בדרך לשקם שוב את התדמית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר