עם אירועים הזויים ושער מנבדל: ארצות הברית הודחה מהקופה אמריקה

שליפת צהוב ללא עצירה, קיפוח על ידי ה-VAR והתעלמות מהקפטן: נבחרת הפסים והכוכבים הייתה צריכה נס כדי להעפיל לשלב הבא בטורניר הביתי, לאבל צוות השיפוט הפרואני היו תכניות אחרות • אורוגוואי הנחילה למארחת הפסד שני עם 0:1 ושלחה אותה הביתה, אורלנדו מוסקרה ופנמה עשו היסטוריה

השופט קווין אורטגה. הופעת בלהות. צילום: USA TODAY Sports

בעיות השיפוט בכדורגל האמריקאי צצות בכל קופה אמריקה מחדש. רק במשחק הפתיחה היה אפשר לראות הטייה לטובת ארגנטינה ונראה כי בדרך כזו או אחרת, יש העדפה לנבחרות שמגיעות מדרום היבשת, שזה הטורניר שלהן. 

הלילה (בין שני לשלישי), המארחת ארצות הברית הייתה צריכה נס כדי להעפיל לשלב הבא. היא הייתה צריכה לקוות להפסד של פנמה לבוליביה לצד ניצחון שלה על אורוגוואי, כאשר הפרש של ארבעה שערים ומעלה היה נותן לה גם את ראשות הבית. למרות שסיכוייה היו נמוכים מלכתחילה, צוות השיפוט הפרואני בהובלתו של קווין אורטגה לא באמת נתן לה סיכוי. 

בדקה ה-33 אורוגוואי הייתה בהתקפה מתפרצת וכריס ריצ'רדס, בלמה של קריסטל פאלאס, עצר אותה עם עבירה. אורטגה שלף כרטיס צהוב ומיד הורה על המשכיות שהותירה שחקן בתכלת לבד מול מאט טרנר.

בדקה ה-66 הגיע עוד רגע מעורר מחלוקת. מתיאס אוליברה כבש את שער הניצחון של אורוגוואי אחרי הגבהה מכדור חופשי, אבל הוא היה יחד עם שחקן נוסף בעמדת נבדל. הקוון וצוות ה-VAR התעלם והשער אושר, מה שחייב את ארה"ב לכבוש שישה שערים ב-24 דקות כדי לחלום על עלייה לרבע הגמר. בסיום, אורטגה סירב ללחוץ את ידו של קפטן ארה"ב, כריסטיאן פוליסיץ'.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אגדת ארצות הברית, קלינט דמפסי, לא הסתיר את התסכול שלו מההדחה: "אין לי מילים, זה מאוד מתסכל לראות את הנבחרת שלך לא מצליחה. מאיפה התקדמנו מאז 2002? לא התקדמנו. זה דור הזהב שלנו, נראה שאנחנו מבזבזים אותו. עוד שנתיים אנחנו מארחים את המונדיאל, מתי תהיה לנו עוד הזדמנות לעשות משהו גדול?"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר