מרגש ומותח בו זמנית: איך הפכו הליגות בגרמניה לידידותיות ביותר לישראל?

הכדורגל הגרמני, שעדיין נשלט על ידי הדור השני והשלישי לשואה, מוביל להתייצבות אוטומטית לצידנו • עם זאת, תמיכות הקבוצות והאוהדים מלווה גם בהתנגשויות אלימות עם קהלים ניאו-נאציים • גם אם לא כל הקבוצות משתפות פעולה, שום מחווה לא מובנת מאליה

מכבי ברלין חוגגת עלייה לגמר הגביע הברלינאי

לפני מספר שבועות נערך משחק כדורגל בליגה הגרמנית השניה בין סט. פאולי להאנזה רוסטוק. המפגשים הללו בין קבוצות אולטרא-שמאלניות לקבוצות עם אוהדים נאו-נאצים ממזרח גרמניה לשעבר, מעוררים תמיד אמוציות ומקרי אלימות בין האוהדים מחוץ לאצטדיון.

הפעם, המכות נערכו כסדרן בין קבוצות האולטראס, אבל קשה היה להתעלם שלא מדובר רק באידיאלוגיה פנים-גרמנית, אלא גם בכל הקשור לתמיכה בישראל שמבלבלת את כולם.

סט. פאולי עומדת בחוד החנית של התמיכה בישראל ובייחוד קבוצת הפועל תל אביב. זה לא חדש כמובן, אלא מתרחש שנים אבל מאז פרוץ המלחמה, המועדון עשה צעד קדימה במאבק למען הפועל והתמיכה בישראל.

אל סט. פאולי ניתן לצרף את באייר לברקוזן האלופה הטרייה שאירחה את שועלי כפר עזה וגם את ורדר ברמן כמובן שתומכת מדי שבוע בחטופים ואפילו קבוצות מליגות נמוכות כמו מכבי ברלין שאירחו משלחת מישראל.

הסיפור הוא פשוט: הכדורגל בגרמניה עדיין נשלט על ידי בני הדור השני והשלישי מהשואה, וההתייצבות האוטומטית לצד ישראל והיהודים עדיין משפיעה על כל מי שהוא חלק ממשפחת הכדורגל הגרמני. מכאן, זולת הקבוצות עם התמיכה הנאו-נאצית שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות (בעיקר קבוצות מזרח גרמניות) העסק זולג לאוהדים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם אם לא כל הקבוצות הגדולות משתפות פעולה עם התמיכה בישראל, כאשר רואים משלחת כל כך גדולה של נציגים מקבוצות הכדורגל הגדולות בגרמניה, מגיעה ל"יד ושם" בערבו של יום השואה, בטח ובטח בימים טרופים שכאלו, אין ספק מי הליגה הכי ידידותית לקהל ולציבור הישראלי בעולם כולו. וכמו תמיד, חשוב לזכור, שאין כמו הכדורגל כדי לזהות מגמות חברתיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר