דייוידאס סירווידיס מחכה הערב למכבי תל אביב: "לא מפתיע אותי שעודד קטש מצליח מאוד"

הליטאי ששיחק תקופה קצרה בהפועל ירושלים ב-2020, מוכן למפגש עם מאמנו לשעבר כשחקן מרכזי של ז'לגיריס קובנה • הוא הספיק לשחק בדטרויט פיסטונס: "גם ששיחקתי בישראל האמנתי שאגיע ל-NBA" • ולחזור שלם יותר למולדת: "אני בשל יותר מאשר לפני חמש שנים" • ראיון בלעדי ל"ישראל היום"

סרווידיס במדי הפועל ירושלים. תקופה קצרה אך מועילה. צילום: עודד קרני

מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי) על הפרקט בז׳לגיריו ארנה ותפגוש את ז'לגיריס קובנה הליטאית במסגרת המחזור ה-5 של היורוליג. כמו המארחת, גם הצהובים, שמגיעים להתמודדות בסגל חסר בשל מכת פציעות, עברו הקיץ מהפכה מקצועית. הסגל נבנה מחדש ונתן להרבה שחקנים צעירים הזדמנות לעשות את טבילת האש שלהם במפעל.

אחד הכישרונות הצעירים של הקבוצה הליטאית מוכר היטב לעודד קטש ולאוהדי הכדורסל בישראל מתקופתו הקצרה בהפועל ירושלים. דייוידאס סירווידיס (24) נחת בבירה בשנת 2020 כבחירת דראפט לשעבר וחתם על חוזה ארוך טווח. הוא אמור היה להיות פרויקט עתידי מסקרן של המועדון, אולם הגארד-פורוורד לא הצליח להשתלב ולהביא את עצמו לידי ביטוי ועזב כבר בחודש דצמבר של אותה שנה.

כעת, ארבע שנים לאחר מכן, מי שנבחר בבחירה ה-36 של דראפט ה-NBA על ידי דאלאס מאבריקס, מתחיל לממש מעט מן ההבטחה ולאחר מספר עונות בהן שיחק בליגת הפיתוח של ה-NBA ובלט ביורוקאפ, שם הוכתר למלך הסלים של המפעל, חתם בקיץ שחלף במועדון הפאר הליטאי.

רגע לפני שיפגוש את הצהובים, התפנה סירווידיס להעניק ראיון בלעדי ל"ישראל היום": "מצפה לנו משחק קשה למרות שמכבי תגיע להתמודדות בסגל חסר. הם יצטרכו לעשות כמה שינויים ברוטציה ואנחנו מצפים ומתכוננים למשחק קשה מאוד. לפעמים דווקא כשאתה משחק בהרכב חסר זו הזדמנות לשחקנים חדשים לקחת אחריות על עצמם. מכבי קבוצה נהדרת, עם מאמן מצוין ושיטה שעובדת כבר מספר שנים, כך שזה לא יהיה משחק פשוט".

איך זה מרגיש עבורך לפגוש קבוצה מישראל ומאמן ששיחקת אצלו בעבר?

"זה יהיה מאוד נחמד עבורי לפגוש שוב את עודד קטש. אני עדיין בקשר עם חלק מהשחקנים ששיחקתי לצידם בתקופתי בירושלים. היה לי קשר מיוחד עם קטש, הוא מאמן נהדר וזה לא מפתיע אותי שהוא מצליח מאוד".

הקדנציה שלך בירושלים הייתה קצרה, איך אתה מסכם אותה בדיעבד?

"הייתה לי תקופה טובה שם וזה היה חלק מהמסע של הקריירה שלי. למרות שהייתי שם רק תקופה קצרה, עד היום יש לי רק דברים טובים להגיד על ישראל וירושלים. הפועל ירושלים נתנה לי הזדמנות להפוך לשחקן טוב יותר".

סירווידיס במדי לייטקבליס. חזר לליטא והשתדרג, צילום: X



סירווידיס שיחק בסך הכל ארבע פעמים במסגרת ליגת העל והעמיד ממוצעים של 4.5 נקודות ו-3.3 ריבאונדים לצד 1.3 נקודות ו-1.3 ריבאונדים בשלוש הופעות בליגת האלופות של פיב"א, מה שלא מנע ממנו בדצמבר 2020 לחתום על חוזה שלוש שנים בדטרויט פיסטונס, ששילמה עבורו 650 אלף דולר.

הלטבי הצעיר רשם רק 23 הופעות במדי דטרויט ותרם 1.9 נקודות למשחק. לאחר תקופה קצרה נשלח לליגת הפיתוח ושיחק במספר קבוצות, טרם שב בקיץ שעבר לכדורסל האירופי. הוא חתם בלייטקבליס, שם הרשים כשהוביל את קלעי היורוקאפ עם 18.9 נקודות למשחק.

אתה חושב שהפועל ירושלים או הקבוצות הגדולות בישראל פיספסו אותך?

"כששיחקתי בהפועל ירושלים לא הייתי אותו שחקן שלם שאני היום, הייתי עדיין בשלב של התפתחות ולמידה ועכשיו אני מרגיש הרבה יותר בשל ושלם לעומת השחקן שהייתי לפני חמש שנים. אני מרגיש שזה היה חלק חשוב מהמסלול שלי. זו הייתה הפעם הראשונה בקריירה שלי שיצאתי מליטא. גרתי לבד ושיחקתי במדינה זרה עם שפה זרה. עבורי זו הייתה חוויה מאוד מלמדת ומאתגרת שעזרה לי בקריירה. גם ששיחקתי בהפועל ירושלים האמנתי שאגיע ל-NBA, ידעתי שאני צריך להשתפר אבל זה היה החלום שלי ולשם כיוונתי לאורך כל הדרך".



מגיל צעיר אתה תחת אור הזרקורים ויש ממך הרבה ציפיות, זה לא פשוט.

"זה לא היה פשוט בגיל צעיר, זה באמת שם עליי הרבה לחץ, אבל מאז שעזבתי את גבולות ליטא הרגשתי שהלחץ יורד ממני. אנשים כתבו עליי פחות ואני התפקסתי כולי בלשחק כדורסל. זה עזר לי להשתפר ולא לחשוב על אחרים. אני שמח שהצלחתי לצאת לשחק ב-NBA, הגשמתי את החלום שלי והחלום של כל ילד קטן שמתחיל לשחק כדורסל. הייתי רוצה שהתקופה שם תהיה ארוכה יותר אבל לצערי זה לא קרה, עבורי להיות בסביבה של הכוכבים הגדולים ביותר בעולם הייתה מיוחדת".

היית רוצה בעתיד לשוב ולשחק בישראל?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"ישראל הייתה השלב השני של הקריירה שלי ומקום שעזר לי לצמוח. אין לדעת מה יקרה בעתיד, אני לא שולל כלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר