אקס ליגת העל מחכה להפועל תל אביב: "גם בליגה הלאומית האמנתי שאני שחקן NBA"

אנדרו אנדרוז, שמכיר היטב את הכדורסל הישראלי, יפגוש את האדומים ביורוקאפ יחד קבוצתו וולבס • בראיון ל"ישראל היום" הוא אומר: "מצפה למשחק גדול, יש להם סגל ליורוליג" • ונזכר בעבר: "החל מהיום הראשון בקריירה שלי נאלצתי לעבוד יותר קשה מאחרים"

[object Object]

לאחר ההפסד לבדאלונה במחזור פתיחת העונה ביורוקאפ, הפועל תל אביב תארח הערב (שלישי) בביתה הזמני בסמאקוב שבבולגריה את וולבס הליטאית במסגרת המחזור השני של היורוקאפ.

בסגלה של וולבס, כוח חדש ועולה בכדורסל הליטאי והאירופי נמצאים מספר שחקנים מסקרנים. אחד מהם - אנדרו אנדרוז, שיפגוש הערב את האדומים, מכיר מקרוב את הכדורסל הישראלי לאחר ששיחק בשורות הפועל עפולה בליגה הלאומית ובמכבי חיפה בליגת העל. רגע לפני שריקת הפתיחה הערב התפנה הגארד האמריקני לראיון בלעדי ב"ישראל היום", נזכר בערגה בתקופתו בישראל ומשתף מתחושותיו לקראת המפגש עם האדומים. 

"אני מצפה למשחק גדול, הפועל תל אביב קבוצה נהדרת, אחת הקבוצות הטובות ביורוקאפ ועבורנו זה מבחן גדול. יש להם הרבה שחקנים גדולים ושמות גדולים, סגל של קבוצת יורוליג.

וולבס היא כוח עולה באירופה בשנים האחרונות, מה המטרות שלכם העונה?

"אנחנו מבינים שזה תהליך וגם רומא לא נבנתה ביום אחד. יש לנו כישרון בקבוצה ומאמן נהדר אבל זו השנה השלישית בלבד של המועדון וכולם מבינים שזה תהליך ארוך. אנחנו רוצים להתחרות ביורוקאפ". 

אנדרו אנדרוז במדי וולבס. מחכה להפועל תל אביב, צילום: מתוך X

את תקופתו בישראל לא ישכח אנדרוז. הגארד שהצטרף להפועל עפולה מהליגה הלאומית בעונת 2018/19 היה לאחד השחקנים הדומיננטים בליגה, מה שהקנה לו חוזה בליגה הטורקית הראשונה בעונה לאחר מכן. משם שב לישראל ובלט בשורות מכבי חיפה בליגת העל. עונת השיא של אנדרוז עם בורסאספור המפתיעה שהגיעה עד לגמר היורוקאפ זיכתה אותו בחוזה בפנאתיינקוס היוונית, שם התקשה להתשלב. 

"לעולם אשכח את התקופה שלי בישראל, שם למעשה התחלתי את הקפיצה בקריירה המקצוענית שלי. הגעתי לליגה השנייה בישראל בעונתי השנייה בקריירה ולאחר פציעת גב שהשביתה אותי. הייתי צריך להוכיח לכולם ובעיקר לעצמי את הכישרון שלי וזה מה שעשיתי בליגה הלאומית". 

עשית לאחר מכן קריירה מרשימה באירופה והגעת ליורוליג, האמנת כששיחקת בעפולה בליגה השנייה שזה אפשרי?

"כמובן, גם כששיחקתי שיחקתי בליגה הלאומית האמנתי שאני שחקן NBA אבל לאחר הפציעה שעברתי וכולם ויתרו עלי, קבוצות פחדו לקחת אותי והייתי צריך להוכיח לעצמי ולכולם שאני אותו שחקן שהייתי לפני. יש הרבה שחקנים נהדרים בליגה השנייה בישראל ובליגות נוספות ברחבי אירופה שמתפספסים והם שחקנים נהדרים, הם רק צריכים לקבל הזדמנות וזה לא באמת משנה אם הם שיחקו בליגה השנייה או הראשונה. רציתי להוכיח לכולם שאני לא שייך לליגה השנייה״. 

אנדרו אנדרוז, צילום: מאור אלקסלסי

אתה חושב שהקבוצות הגדולות בישראל פספסו אותך? 

״אני לא חושב, בסופו של יום כדורסל מושפע הרבה גם מתזמון וסיטואציה נכונה. אולי בעתיד היא תגיע״. 

זה נראה שסיפורך הוא סיפור סינדרלה ספורטיבי.

"זה נכון אבל זה פחות או יותר סיפור חיי והקריירה שלי, החל מהיום הראשון בקריירה שלי נאלצתי לעבוד יותר קשה מאחרים, עברתי קשיים שאנשים אחרים לא עברו. כל חיי התמודדו עם קשיים ונאלצתי להתגבר עליהם״.

תרצה לחזור בעתיד ולשחק בישראל?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

״כמובן, אשמח מאוד לחזור לישראל. חבר טוב אמר לי בעבר שישראל היא מקום נהדר לסיים בו את הקריירה כי מדובר במדינה יפה עם אנשים מיוחדים. זה כמובן לא רק החלטתי שלי אבל אשמח מאוד״. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו