שחקני מכבי תל אביב. צילום: פנאתינייקוס

בגלל המלחמה: מכבי תל אביב ירדה בדירוג היורוליג הנחשב

באתר 'באסקטניוז' הציבו את הצהובים במקום ה-11 לפני פתיחת העונה החדשה של הליגה הטובה באירופה, בדירוג בו השתתפו 31 עיתונאים מרחבי היבשת • ג'ון דיברתולומיאו שיתף בראיון: "אין לנו באמת בית, סומכים על ג'ורדן לויד שיוביל אותנו בחלק ההתקפי"

[object Object]

הקיץ של מכבי תל אביב היה מתחת לציפיות של האוהדים. לצד איבוד הגרעין המרכזי שהחליט יחדיו לעזוב את ישראל בעקבות המצב הביטחוני, הרכש שהגיע להיכל מנורה מבטחים לא היה מרשים על הנייר, במיוחד לאור ההתחזקות של הפועל תל אביב בצד השני של הירקון. 

באתר 'באסקט ניוז' פרסמו את הדירוג השנתי שלהם לקראת פתיחת עונת היורוליג והציבו את מכבי תל אביב במקום ה-11, שלא מוביל לפלייאין ולמעשה הביא לירידת 2 מקומות מהשנה שעברה ו-4 מקומות מהמיקום המעשי שלהם בעונת 2023/24: "בעקבות המלחמה, מכבי ת"א תפתח עונה שנייה ברציפות בה לא תשחק מול אוהדיה וגם נאלצה להתמודד עם שינויים רבים בסגל".

כחלק מהדירוג, באתר הביאו ציטוטים על הסיטואציה מראיון שעשו עם הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, שאמר: "אין לנו באמת אולם ביתי, הכל הגיע כהפתעה גדולה עבורנו. אנחנו הולכים להיות קבוצה חדשה לגמרי השנה, עם המון שחקנים שיוכלו לעשות צעד קדימה".

ג'ון דיברתולומיאו, צילום: עודד קרני

באתר ציינו כי למרות המצב, מכבי ת"א הצליחה להביא שמות גדולים כמו ג'ורדן לויד ו-וויינן גבריאל. על הגארד אמר הקפטן: "הוא אחת ההחתמות הגדולות שלנו הקיץ. אנחנו מצפים שהוא יסחב אותנו בחלק ההתקפי לתקופה ארוכה, אבל גם יש לנו שחקנים עם המון פוטנציאל. לאורך השנים היו לנו כמה רוקיז בליגה כמו בונזי קולסון, קינן אוואנס ואלייז'ה בראיינט, אנחנו יודעים למצוא כישרון".

שתי היווניות, פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, הגיעו לראש הדירוג כאשר האלופה הירוקה סיימה בפסגה ויריבתה העירונית במקום השני. מיד לאחר מכן נמצאת הסגנית ריאל מדריד ובמקום הרביעי פנרבחצ'ה של וייד בולדווין ובונזי קולסון. 

פנאתינייקוס חוגגת זכיה ביורוליג במאי האחרון, צילום: אי.אף.פי

הדירוג המלא:

  1. פנאתינייקוס
  2. אולימפיאקוס
  3. ריאל מדריד
  4. פנרבחצ'ה
  5. מונאקו
  6. ברצלונה
  7. אנדולו אפס
  8. פרטיזן בלגרד
  9. מילאנו
  10. הכוכב האדום בלגרד
  11. מכבי תל אביב
  12. באסקוניה
  13. ז'לגיריס
  14. וירטוס בולוניה
  15. באיירן מינכן (ים מדר)
  16. פריז בסקטבול
  17. וילרבאן
  18. אלבה ברלין
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו