המאמן היקר ב-NBA: כמה שווה סטיב קר?

מאמן גולדן סטייט ווריירס מחזיק בחוזה הגבוה ביותר מבין כל מאמני הליגה הטובה בעולם • יחד עם משפחתו הוא גם ביצע השקעות נדל"ן בולטות שהגדילו את רכושו

סטיב קר בוועידת המפלגה הדמוקרטית. פעיל פוליטית. צילום: אי.פי

סטיב קר, אחד המאמנים הטובים ב-NBA, חוגג יום הולדת 59. הוא מחזיק ברזומה מרשים במיוחד של חמש אליפויות כשחקן עם שיקגו בולס וסן אנטוניו ספרס, ובעוד ארבע כמאמן המצליח של גולדן סטייט ווריורס.

קר נחשב לאחד המאמנים המובילים בליגה והונו מוערך בכ-75 מיליון דולר. במהלך הקריירה שלו כשחקן הוא שיחק לצד אגדות כמו מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן והיה ידוע כשחקן השישי של הבולס.

קר הרוויח במהלך הקריירה סכום כולל של 15.9 מיליון דולר, שווה ערך לכ-24 מיליון דולר כיום. התקופה בה קיבל את השכר הגבוה ביותר הייתה כששיחק עבור סן אנטוניו ספרס, שם השתכר 2.6 מיליון דולר לעונה וזכה עם הקבוצה באליפות, ולאחריה פרש ממשחק פעיל.

סטיב קר. מהמעוטרים בהיסטוריה, צילום: AP

לאחר פרישתו קר שימש כיועץ לבעלים של פיניקס סאנס, ובהמשך גם כג'נרל מנג'ר של הקבוצה בשנים 2007–2010. בשנת 2004 ניסה קר יחד עם קבוצת משקיעים לרכוש את הסאנס תמורת 300 מיליון דולר, אך ניסיון זה לא צלח. בנוסף, קר הפך לאנליסט של המשחק, כאשר התמקד בחקר ההיבטים הסטטיסטיים וכן שימש כפרשן במשחקי NBA ברשת TNT. ב-2014 קר מונה למאמן גולדן סטייט ווריורס ובפברואר 2024 חתם על חוזה חדש בסך 35 מיליון דולר לשנתיים – מה שהפך אותו למאמן בעל השכר הגבוה ביותר ב-NBA.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מחוץ למגרש קר ומשפחתו ביצעו מספר השקעות נדל"ן בולטות, ביניהן רכישת אחוזה בסן פרנסיסקו תמורת 7.35 מיליון דולר ב-2018. בנוסף, קר הוא אוהד נלהב של קבוצת ליברפול האנגלית, ובאוגוסט 2023 אף הפך לבעל מניות במועדון הכדורגל מאיורקה מהליגה הספרדית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר