נוצצים גם בבנק: מה שכר הכוכבים של גמר ה-NBA?

לקראת פתיחת גמר ה-NBA הלילה, יצאנו לבדוק את שכר השחקנים של בוסטון סלטיקס ודאלאס מאבריקס • באלופת המזרח נמצא השחקן עם החוזה הטוב בליגה, אבל בצד השני נמצאים המרוויחים הגדולים העונה

קיירי אירווינג דורך על הסמל של הסלטיקס ב-2021 / מתוך X

גמר ה-NBA ייפתח הלילה (בין חמישי לשישי, 3:30, ספורט 5) ויציג לראווה את בוסטון סלטיקס ודאלאס מאבריקס. בעוד הסגל של הקבוצה מהמזרח יותר נוצץ ואיכותי, החבורה מטקסס נאלצה יותר להזיע בדרכה לגמר שלישי בהיסטורית המועדון, תוך כדי שהיא מדיחה שלוש יריבות שהיו מדורגות מעליה במערב.

זה ששתיהן הגיעו לגמר, לא אומר ששתיהן מחזיקות בסגל היקר בליגה. שכר השחקנים של הסלטיקס עומד על 183.67 מיליון דולר בשנה ומדובר בסגל הרביעי בשוויו בליגה אחרי גולדן סטייט ווריורס, לוס אנג'לס קליפרס ופיניקס סאנס. כולן, אגב, לא עברו את הסיבוב הראשון.

גביע לארי אובראיין, צילום: USA TODAY Sports

בכל מקרה, הסלטיקס נמצאים במקום גבוה כי במדיה משחק השחקן בעל השכר הגבוה בליגה-ג'יילן בראון. בראון סיכם לפני פחות משנה על  הארכת חוזה וירוויח 304 מיליון דולר לחמש שנים הבאות - הסכום הגדול אי פעם. בעונת 2028/29, האחרונה בחוזהו, הכוכב ירוויח כ-69 מיליון דולר, סכום שאולי ייראה נמוך יחסית באותה שנה בגלל הצמיחה הגדולה בכסף שיגיע מזכויות שידור. השני ברשימה של הסלטיקס הוא ג'ייסון טייטום, שמרוויח שכר של 34.84 מיליון דולר לשנה. אגב, בבוסטון יש 5 שחקנים שמרוויחים מעל 20 מיליון דולר לשנה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מהצד השני, דאלאס נמצאת בתחתית רשימת המשתכרים הגבוהים עם השקעה שנתית של 163.63 מיליון דולר לשנה. בשורותיה של המאבריקס יש רק שני שחקנים שמרוויחים שכר שנתי מעל 20 מיליון דולר והם שני הסופרסטארים - לוקה דונצ'יץ' וקיירי אירווינג. דונצ'יץ' מרוויח שכר שנתי של 43.03 מיליון דולר לעונה, כאשר שכרו בעוד שנתיים יגיע ל-48 מיליון דולר. אירווינג מרוויח שכר של 41 מיליון דולר לעונה ובשנה הבאה ירוויח 43 מיליון דולר, כאשר חוזהו גם יסתיים בקיץ הבא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר