בלילה שבין שני לשלישי תירשם היסטוריה נוספת בתחום שידורי הספורט, או אם תרצו הספורט הבידורי, כאשר ענקית הסטרימינג נטפליקס תתחיל לשדר בשידור חי לכל העולם את ה-WWE עם תוכנית הדגל Raw שהחלה בשנות התשעים המוקדמות. אז עוד עם כוכבים כמו רייזר ראמון שכיכב בתוכנית הראשונה ומאז הספיק ללכת לעולמו.
כבר בסוף השבוע עלו לענקית הסטרימינג רוב המשדרים ההיסטוריים של הענף והם זמינים גם בישראל, כאשר סרטים דוקומנטריים החלו לצוץ (כבר לפני חודשיים עלה הדוקו המטורף והמומלץ על האיש שהמציא את הכל, וינס מקמהון) וכמובן פרופילים על המתאבקים והמתאבקות שכנראה יהיו הכוכבים הקרובים שנטפליקס תשמח לקדם.
האם ההיאבקות תחזור בישראל לימים הגדולים של שנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת? עבור נטפליקס זו בכלל לא שאלה, כי היא החלה את המסע שלה על השתלטות נכסים רבים בעולם הספורט שיכול להסתיים בהצלחה מטורפת אבל אולי גם בהתרסקות שתזכיר ששידורי ספורט לא דומים לשום דבר אחר בטלוויזיה שלנו או במחשב שלנו או בטלפון שלנו.
כזכור, בחודש נובמבר שודר קרב האגרוף המגוחך בכל הזמנים, בין היוטיובר פול לאגדת האגרוף מייק טייסון. השידור סבל מהפרעות שהזכירו את הימים שניסינו לצפות בשידורים דרך האינטרנט בצורה פיראטית או אפילו ימים מוקדמים יותר, אבל נטפליקס דיווחה ש-65 מיליון בתים צפו בשידור והבטיחה לתקן את האיכות והבעיות הטכניות.
ואכן, בחג המולד העבירה נטפליקס את משחקי ה־NFL המרכזיים של החג, ועשתה זאת לא רק בארצות הברית אלא בכל העולם. 24.2 מיליון איש בממוצע צפו בשני המשחקים בארצות הברית לבדה. הופעת המחצית של ביונסה באחד המשחקים משכה 27 מיליון צופים בארה"ב והפכה לדיון חברתי שלם ברשתות החברתיות. בהתחלה עוד היו תקלות טכניות פה ושם ברחבי העולם, אבל מהר מאד הם נעלמו ונטפליקס וגם הצופים הרבים נשמו לרווחה. "זה היה יום שובר שיאים" דיווחה נטפליקס. כזכור נטפליקס גם רכשה את זכויות מונדיאל הנשים הבא בשנת 2027 שייערך בברזיל.
מה המודל הכלכלי?
בנטפליקס החלו מהפכה והצטרפו בכך לאמזון ואפל שכבר רכשו זכויות של אירועי ספורט. השאלה היא כמובן מה המודל הכלכלי. זכויות ספורט הן עסק יקר וכמו שיודע כל זכיין מישראל ועד אוסטרליה, לא תמיד מכסה את עצמו. נטפליקס עדיין בוחנת האם בעקבות קניה של משדר ספורט מסוים היא זוכה למנויים חדשים או מצליחה לפחות להביא לספה מנויי נטפליקס שעד כה לדוגמא, לא היו חובבי WWE.
זו שאלה מכרעת, כי בעוד שבשידורי הספורט המסורתיים רייטינג ופרסומות מודדים את ההצלחה באופן מיידי, נטפליקס צריכה לראות את התהליך לאורך זמן. אם משהו יזוהה כהצלחה, לענקית הסטרימינג יש מספיק כסף לקנות אותו. השאלה כמובן אם ארגוני הגג של הספורט העולמי כמו פיפ"א או אופ"א יסכימו ללכת למהלך כזה עם נטפליקס או ענקית סטרימינג אחרת בשביל כסף, גדול ככל שיהיה.
לכאורה התשובה אמורה להיות כן, בטח שמדובר בארגונים רקובים מוסרית, אבל בניגוד לערוצי הספורט המסורתיים, בנטפליקס אם גמר ליגת האלופות לדוגמא לא יהיה שווה את הכסף, לא תהיה להם בעיה להיפטר ממנו מיידית ובהחלטה קרה, ואז הארגונים הגדולים יצטרכו לחזור חזרה, למקומות המסורתיים שיכולים להציע כמובן הרבה פחות כסף מענקיות הסטרימינג.
עם זאת, כפי שאנחנו מכירים את נטפליקס, אם היא מסמנת משהו היא הולכת עליו בכל הכוח. עבור חובב הספורט העולמי, לצפות בתחרות ספורטיבית בלי פרסומות, בלי שקופיות שקופצות ומכסות חצי מסך ובלי תוכן שיווקי, היא אירוע דרמטי במושגים של היום. נטפליקס מאמינים שאם הם ישדרו רק ספורט ויתרכזו בשידור החי, גם אירוע כמו מונדיאל נשים יכול להפוך לאירוע עצום שמעורר עניין ברחבי העולם ולהפוך לבוננזה כלכלית.
הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם
להצטרפותעולם שידורי הספורט כולו ממתין לראות כיצד נטפליקס תעבור את השנה הקרובה בתחום שידורי הספורט. אם תוכיח שהיא מסוגלת להתגבר על תקלות טכניות, לספק שידור באיכות גבוהה ולהישאר שחקנית משמעותית בתחום הספורט, הרי שבשנת 2026 אל תתפלאו אם תראו אצלה פתאום גם אירועי ספורט גדולים שקשורים בענפי ספורט לא אמריקנים, וכמובן כניסה לכל השווקים בעולם - גדולים וקטנים כאחד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו