"מיכאל יעקובלב יזכה במדליית זהב בלוס אנג'לס 2028 וישבור את כל השיאים"

אחרי ההישג המדהים של רוכב אופני המסלול, שהוכתר כסגן אלוף העולם, יו"ר האיגוד מפרגנת: "ראו את רוח הלחימה שלו לאורך כל יום התחרות" • על המשחקים האולימפיים בפריז: "הרגיש פספוס נוראי, הסיק הרבה מסקנות" • ועל עתיד הענף: "ביחד איתו, יהפוך לסופר-פופולארי"

מיכאל יעקובלב. עשה היסטוריה. צילום: AFP
יום היסטורי נרשם אתמול (חמישי) בענף האופניים בארץ, לאחר שרוכב אופני המסלול מיכאל יעקובלב, זכה במדליית הכסף באליפות העולם בבלרופ, דנמרק בתחרות הקירין ובכך הפך לישראלי הראשון שעולה על הפודיום בתחרות זו.
 
עבור יעקובלב בן ה-24 יליד רוסיה, זאת המדליה השנייה באליפות העולם, לאחר שזכה במדליית הארד ב-2021 במרוצי קיירין ובמדליית ארד באליפות אירופה 2021 במרוצי ספרינט, כאשר ייצג את מולדתו הרוסית.
 
הוא עלה לארץ עם משפחתו ובנובמבר 2023, קיבל את האישור המיוחל והחל לייצג את ישראל, כולל הופעה היסטורית במשחקים האולימפיים בפריז, שם סיים במקום התשיעי את תחרות הספרינט. בסוף השבוע ינסה להכפיל את כמות המדליות.
 
"יום היסטורי", סיפרה יושבת ראש איגוד האופניים דפנה לנג ל"ישראל היום", "ראו את רוח הלחימה שלו לאורך כל יום התחרות, הוא הגיע רעב וגם באולימפיאדה הוא היה בכושר שיא ופה הוא עשה את המקפיצה המנטאלית ופשוט אי אפשר היה לעצור אותו. אפשר לראות איזה ספורטאי עלית הוא".
 
היה שווה להתעקש לעלות אותו למרות כל הקשיים שעשו הרוסים.
 
"לגמרי, יש לו את הספרינט במקצה החזק שלו והוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה. הוא הרגיש פספוס נוראי באולימפיאדה שאולי לדעתי לא בצדק, כי צריך להתבגר ולהיות ספורטאי בטופ העולמי וזה תהליך. הוא הסיק הרבה מסקנות בעיקר מנטאלית, כי את היכולת והכישרון היה לו גם באולימפיאדה. לראייה, הוא שבר את השיא האולימפי וזה ריגש אותי שראיתי את קפיצת המדרגה שלו. הוא לא מפחד ומתפוצץ".
 
מיכאל יעקובלב. סגן אלוף העולם, צילום: AFP
 
והוא עוד עשה זאת בלי המאמן שלו שלא קיבל ויזה.
 
"מאוד צר לי, לא נתנו לו ויזה בגלל שהוא רוסי וגם שנה שעברה באליפות העולם חווינו את זה, אבל מיכאל הוא ספורטאי ענק".
 
רואים שלא נשבר אחרי הפספוס במשחקים האולימפיים בפריז שלא עלה לגמרים.
 
"חזרנו לארץ והוא כל הזמן אמר לי: 'דפנה אני מצטער, אני מצטער', אבל אני אמרתי לו שאני לא רוצה לשמוע את המשפט הזה, 'מעכשיו אתה מסתכל קדימה ונלחם, אתה יותר לא מתנצל, לא רוצה לשמוע את זה יותר'".
 
עד כמה גדול הפוטנציאל שלו?
 
"יש לו פוטנציאל ענק, מיכאל לא רק יביא מדליית זהב במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028, הוא גם לדעתי ישבור את השיאים של הכי הרבה אליפויות, שילוב של כישרון אדיר ואינטליגנציה. הוא עוד צעיר וצריך להבשיל לזה, כולו בתוך זה – זה משימת חייו".
 
יו"ר איגוד האופניים בישראל דפנה לנג, צילום: אורן אהרוני
 
הענף עוד יחסית צעיר בארץ, מה עוד יש לעשות כדי לקדם אותו?
 
"ביחד עם מיכאל הענף הזה הולך להיות סופר פופולרי, כל מי שנחשף לזה באולימפיאדה וגם עכשיו באליפות העולם אומר לי כמה שהוא מרתק ומהפנט – המהירות, הדינמיקה. ישר מתחברים לזה ונהנים לראות.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
"האדרנלין מציף את הצופה,שזה עוד חדש בארץ ויש לנו עוד תוכניות גדולות ולפני שנה היינו כבר פסע מלהקים עוד 2 וולדרומים פתוחים. ברגע שזה יקרה נלך לפריפריה, נמלא אותה ברוכבים וביחד עם המרכז בתל אביב – השמיים הם הגבול".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר