מאות מיליונים בקופה: כמה כסף הרוויח רפאל נדאל במהלך הקריירה?

השור ממאיורקה הכניס סכומים עצומים מהישגים ספורטיביים, ובכך הוא שני רק לנובאק ג'וקוביץ' • מחסויות ופרסומות הספרדי הרוויח אף הרבה יותר • הסכומים המלאים בפנים

רפאל נדאל. צילום: EPA

רפאל נדאל שהודיע היום (חמישי) על פרישה מטניס נחשב לא רק לאחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה, אלא גם לאחד הטניסאים המרוויחים ביותר. עם כ-134.6 מיליון דולר שקיבל מפרסי תחרויות, הוא מדורג שני בהיסטוריה בקריטריון זה רק אחרי נובאק ג'וקוביץ'.

השור ממאיורקה הרוויח גם מיליוני דולרים מדי שנה מחסויות המותג השונות שלו. למשל, בין יוני 2016 ליוני 2017, הוא הרוויח יותר מ-21 מיליון דולר מחסויות בלבד. ב-2016 רפאל נדאל היה אחד הסלבריטאים בעלי השכר הגבוה בעולם, והכניס לכיסו 40 מיליון דולר מזכיות וחסויות בטורנירים. בין יוני 2017 ליוני 2018 הרוויח 41 מיליון דולר משכרו ומחסויותיו. הוא הרוויח בערך את אותו הסכום בשנה שלאחר מכן ושוב בין יוני 2019 ליוני 2020. בסך הכל, רווחי הקריירה של רפאל נדאל (חסויות + הישגים ספורטיביים) עולים על 500 מיליון דולר.

בין נותני החסות יש לנדאל מערכת יחסים קרובה עם קיה מוטורס, שנותנת לו חסות מאז 2006. הוא גם ממומן על ידי נייקי, שעיצבה בגדים במיוחד עבורו לאורך השנים. בנוסף, יש לו חסויות עם Lanvin Colognes, Quely (חברת מזון שבסיסה במאיורקה), Emporio Armani ו-PokerStars.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
רפאל נדאל. נפרד כאגדה, צילום: אורן אהרוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר