רק הבעת הזדהות? מאמן ה-NFL המוסלמי הגיע למשחק עם דגל לבנון

רוברט סאלח, מאמן ניו יורק ג'טס, גנב את ההצגה במשחק הפוטבול החגיגי בלונדון עם מחווה למדינה בה מתחוללת מלחמה מול ישראל • סאלח, שעשה היסטוריה בענף, הוא בן להורים שהיגרו מלבנון לפני שנולד • בינתיים אוהדי הקבוצה מייחלים לפיטוריו

מאמן הפוטבול רוברט סאלח עם דגל לבנון על הזרוע. צילום: רויטרס

לונדון לבשה חג היום (ראשון) לכבוד משחק ה-NFL בין מינסוטה וייקינגס לניו יורק ג'טס. עם זאת, מרבית העיסוק לא היה בעצם הבאת הענף הכי אמריקני שיש לממלכה, אלא דווקא בפאץ' שלבש אחד המאמנים על הזרוע שלו.

רוברט סאלח, בן להורים שהיגרו מלבנון לארצות הברית לפני שנולד, הפך ב-2021 למאמן המוסלמי הראשון בליגת הפוטבול. במשחק בלונדון מאמן הג'טס נתן תזכורת על מוצאו, כשעל היד שלו הופיע פאץ' עם דגל לבנון. האם מדובר בהזדהות עם האנשים ממדינת המוצא נוכח המלחמה עם ישראל, או שמא הבעת עמדה של ממש?

הסוגיה הזו בדיוק עוררה מחלוקות ברשתות החברתיות. מצד אחד יש הטוענים כי מדובר בהבעת תמיכה של ממש במתקפה על ישראל, דבר שיכול להתפרש כפוגעני בין היתר בקרב הקהילה היהודית הגדולה בעיר שבה הוא מאמן. מצד שני, לא מעט גולשים ובהם תומכי ישראל ראו בכך הבעת הזדהות לגיטימית עם הלבנונים.

בכל אופן, אוהדים רבים של הג'טס זועמים על סאלח לאור היכולת של הקבוצה. הג'טס הפסידו 23:17 במשחק בלונדון וחלק מאוהדי הקבוצה דורשים שיפוטר כבר במהלך העונה. עם זאת, גם הם סבורים שהסיכויים שהדבר יקרה אינם גבוהים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מאמן הפוטבול רוברט סאלח עם דגל לבנון על הזרוע, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר