לא נסלח: הספורטאים והקבוצות שבחרו בטרור אחרי 7 באוקטובר

אוהדי סלטיק, אוסאסונה והקבוצות הטורקיות עמדו לצד פלשתין עם מפגנים אנטישמיים מכוערים • קיירי איירווינג לא הסתיר את תמיכתו באויב • ומוחמד סלאח מליברפול ושחקנים מוסלמים נוספים הסיתו נגד ישראל • אלה הבוחרים בצד הלא הנכון

שחקני סלטיק על רקע היציע אוהדיהם הפרו פלשתיניים. צילום: מתוך טוויטר

לצד לא מעט צדיקים, עולם הספורט חשף גם את הצד המכוער שלו מיד אחרי הטבח הברברי של 7 באוקטובר. רבים, לצערנו, אפילו לא חיפשו את הסימטריה בשם אובייקטיביות מדומה, אלא מיהרו לעמוד לצד הטרור הפלשתיני ולא התביישו להבליט את שנאתם האלימה. ואלה הם האנטישמים הבולטים.

אוהדי גלזגו סלטיק. מול הנהלה חלשה, הם התנפלו קודם כל על שחקנה הישראלי של הקבוצה, ליאל עבדה, והובילו למעשה את גירושו לארצות הברית. האוהדים בירוק, בהובלת האולטראס הקיצוניים המכונים "הבריגדה הירוקה", הניפו דגלי פלשתין, קראו קריאות אנטי ישראליות וממשיכים לעשות זאת עד היום.

הם אינם היחידים באירופה. בליגה הספרדית היו אלה אוהדי אוסאסונה שמנעו משון וייסמן להגיע עם קבוצתו גרנאדה למשחק ליגה, תוך כדי פרסומים אנטישמים ומסיתים ברשתות מהחברתיות ומפגני שנאה קיצוניים ביציע. הקבוצה נענשה על כך.

הודעת ההתנגדות של אוהדי בורגוס. "וייסמן, לא רצוי כאן", צילום: רשת X

 

הקבוצות הטורקיות. לאחר 7 באוקטובר קבוצות כדורגל טורקיות רבות עלו למשחקים עם שלטי תמיכה בפלשתינים ונגד ישראל, ביניהם גם קבוצתו של שגיב יחזקאל, אנטליהספור, שגם שברה את שיא הציניות והאשימה את החלוץ הישראלי בהסתה.

באחד מרגעי השפל המוסרי, הטורקים עצרו את יחזקאל והובילו אותו לחקירה משטרתית, כאמור בטענה להסתה, אחרי שהביע הזדהות עם החטופים לאחר שער שכבש. לבסוף הוא חולץ לאחר מאמץ דיפלומטי והגיע לישראל בריא ושלם. 

שגיב יחזקאל והמחווה לחטופים שהובילה למעצרו, צילום: רויטרס

 

קיירי איירווינג. כוכבה של דאלאס מאבריקס ידוע כאנטישמי של ממש, ואת תמיכתו בארגון הטרור חמאס הוא דאג להבליט מיד אחרי 7 באוקטובר, בין השאר עם עטיית הכאפייה הפלשתינית בהגעתו למשחקים או למסיבות עיתונאים.

הוא גם דאג לכך שיוסרו מהיציעים שלטי "אני יהודי גאה", שהביעו מחאה נגדו, והשיא היתה שרשת בצורת מפת מדינת ישראל צבועה בצבעי הדגל הפלשתיני שענד. הוא אינו השחקן היחיד ב-NBA שבחר בצד הפלפשתיני, כשמי שבלט לצידו הוא ג'יילן בראון מהאלופה בוסטון סלטיקס שקרא "לתרום כספים לעזה".

קיירי אירווינג עם שרשרת בצבע דגל פלשתין, צילום: דאלאס מאבריקס

 

מוחמד סלאח ושות'. חלוצה של ליברפול אמנם היה שקט, אבל הוביל את התמיכה בפלשתינים בין השאר על ידי תרומות במיליוני דולרים. הוא השם הגדול ביותר שמחה נגד ישראל, אך כאמור לא בצעקנות או בחריפות.

מי שכן עשו זאת הם הקשר הטורקי לשעבר מסוט אוזיל שהאשים את ישראל ברצח עם וקרא לשחרור פלשתין בכל הזדמנות. הצטרף אליו חלוץ ריאל מדריד לשעבר קרים בנזמה המשחק עתה בסעודיה וכוכה העבר הצרפתי אריק קנטונה.

היו גם שחקנים אלמוניים יותר כמו אנואר אל גאזי ויוסף עטאל, שגורשו מקבוצותיהם בגרמניה וצרפת, אך לבסוף פוצו. שני האחרונים, כמו גם נאסר מזראווי מבאיירן מינכן, הואשמו בהסתה נגד ישראל, כשהמקרה של האחרון חרה מכל בשל היותו חברו לקבוצה של דניאל פרץ. עוד בלטה ההסתה נגד ישראל והתמיכה בפלשתינים מצד שחקן ההגנה של ברצלונה ז'ול קונדה. 

מוחמד סלאח. תרומת ענק לפלשתינים, צילום: Getty Images

 

אונס ג'אבור. הטניסאית התוניסאית ניצלה כל הזדמנות במסיבות עיתונאים להביע את כאבה והזדהותה עם הפלשתינים ולמעשה הכחישה את זכותה של ישראל להתקיים בטענה שכבר 75 שנה היא לוקחת את אדמת הפלשתינים.

"להסתכל על מה שקרה היום ולהתעלם מההיסטוריה זהו חוסר אחריות וזה לא יביא שלום. ושלום הוא כל מה שמשנה עבורנו, שלום הוא כל מה שאנחנו רוצים וצריכים. הפסיקו את האלימות ותשוחרר פלשתין", טענה ג'אבור, שהואשמה על ידי איגוד הטניס הישראלי בהסתה.

אונס ג'אבור. בחרה בצד הפלשתיני, צילום: X

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר