תומאס באך. צילום: Getty Images

בדרך לשינוי גדול? נקבעו המועמדים לאחד התפקידים הנחשקים בספורט העולמי

שבעה מתמודדים אושרו היום להתמודד על תפקיד נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תפקיד בו נמצא תומאס באך מאז 2013 • בין השמות נמצא סגנו, מי שתכנן את המשחקים המוצלחים בלונדון 2012 וגם אחיו של מלך ירדן

[object Object]

לא פחות משבעה מתמודדים אושרו היום (שני) להתמודד לבחירות ליושב ראש הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) הבא, בבחירות שיתקיימו במרץ הקרוב באולימפיה שביוון.

כזכור, הנשיא הנוכחי תומאס באך שהיה בעברו סייף אולימפי, אישר ב-11 באוגוסט במהלך המשחקים האולימפיים בפריז, כי לא יבקש להמשיך לכהונה שלישית כנשיא, בו הוא מחזיק בתפקיד מאז ספטמבר 2013.

בכך נפתח המרוץ לעבר התפקיד הנחשק, כאשר המועמד העיקרי הוא לורד סבסטיאן קו, האלוף האולימפי באתלטיקה לשעבר, שעמד בראש הוועדה המארגנת לאולימפיאדת לונדון 2012, כיהן כיו"ר הוועד האולימפי הבריטי וכיום כנשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית.

בין המועמדים הנוספים גם חואן אנטוניו סמראנש ג'וניור, בנו של הנשיא לשעבר, המשמש כסגן הנשיא הנוכחי והיה אחד הבולטים בדרישה לקיים את המשחקים האולימפיים בטוקיו בזמנם למרות מגפת הקרונה.

עוד ברשימה: השחיינית לשעבר קריסטי קובנטרי מזימבבואה, אלופה אולימפית בשתי אולימפיאדות רצופות ב-200 מטר גב, הנשיא העולמי לאופניים דייוויד לפרטיין, הנשיא העולמי בהתעמלות מורינארי וואטנבה, ג'ואן אליאש הנשיא העולמי לסקי ופייסל בן חוסיין, אחיו של מלך ירדן עבדאללה, המשמש כיו"ר הוועד האולימפי הירדני.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

111 חברי הוועד הבינלאומי כולל יור" הוועד האולימפי הישראלי יעל ארד, יבחרו כאמור את הנשיא הבא במרץ והוא יכנס לתפקידו בתחילת יוני 2025.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו