משלחת המשחקים הפראלימפיים קיימה טקס מיוחד לאחר ההצלחות בפריז: "היינו זקוקים לרגעים האלה"

מרכז פרס לשלום וחדשנות אירח את הספורטאים והספורטאיות שהביאו הרבה כבוד למדינה וחזרו עם 10 מדליות • מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה: "בחודשים האחרונים נוספו הרבה פצועים, הם נושאים עליכם עיניים" • מדליסטית הזהב מורן סמואל: "כשפותחים לנו דלת בספורט, אנחנו כובשים כל עולם"

מדליסטית הזהב מפריז מורן סמואל. צילום: אורן אהרוני
ממשיכים בחגיגות.
 
כזכור, במהלך המשחקים שהסתיימו ביום ראשון האחרון, המשלחת הצליחה להשיג 10 מדליות בסך הכל, כמות שלא היתה כבר 20 שנה, עם 4 מדליות זהב, 2 מכסף ו-4 מדליות ארד.
 
מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה אמרה: "כיף לראות אתכם כאן, אתם האלופים והאלופות שלנו, בפעם האחרונה שנפגשנו הנשיא הרצוג אמר שאנחנו גאים בכם עוד לפני התוצאות ועכשיו אנחנו גאים בכם עוד יותר. אני גאה בכם, אבל גם כל עם ישראל גאה בכם ואני מקווה שיצא לכם להרגיש את זה".
 
"הבאתם הרבה אור בימים שהמדינה שלנו עוברת, כמה היינו זקוקים לרגעים האלה. הוכחתם שיש לכם רצון וכוח בלתי מוגבלים ובעיקר רוח שריגשה מדינה שלמה, אנחנו שואבים ממכם המון השראה וכוח, כולכם גיבורות וגיבורים".
 
"המשחקים הפראלימפיים הם קצה של מסע ארוך, אין סוף אימונים אישיים, רגעי שפל לפעמים ולא ויתרתם. כולכם סמל לנחישות. בחודשים האחרונים נוספו הרבה פצועים, שאני יודעת שהם נושאים עליכם עיניים. כולנו לקראת שנה חדשה מקווים להשבת החטופים והחלמת הפצועים בגוף ובנפש. שהשנה תביא בשורות טובות, סיום המלחמה ובשם מדינה שלמה אני אומרת לכם – תודה רבה".
 
 
רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, צילום: אורן אהרוני
 
בשם הספורטאים והספורטאיות בירכה החותרת האלופה הפראלימפית מורן סמואל: "שואלים אותנו הרבה 'האם זה לא קשה להיות ספורטאי'. התשובה שלי שעושים משהו עם תשוקה זה לא קשה בכלל, אנחנו בוחרים את זה. בשבילנו מילים כמו משמעת עצמית ודבקות במטרה הם אבני יסוד".
 
"כל פעם שלא ויתרתי זה ניצחון בפני עצמו, בעולם נגיש, מאפשר ושווה הזדמניות אין מוגבליות ואנחנו עדיין לא בעולם הזה. כשפותחים לנו דלת בספורט, אנחנו כובשים כל עולם שיש. הלב שלנו עם החטופים והחטופות שיחזרו הביתה עכשיו, הלב שלנו עם המשפחות השכולות".
 
מדליסטית הזהב מפריז מורן סמואל,
 
משה מוץ מטלון, יו"ר הוועד הפראלימפי סיפר: "זאת המשלחת הכי ישראלית שיכולנו לחלום עליה, עם עולים חדשים, מוסלמים, דרוזי, מגדרית 50 אחוז נשים ו-50 אחוז גברים, זו ישראל ששמעון פרס חלם. היו לי יחסים עם הנשיא פרס מאז שנפצעתי ב-73, כשהוא עשה מהפכה לנכי צה"ל ומרגש לעשות את הכינוס הזה כאן היום".
 
"המשלחת הייתה נבחרת החלומות – לא הייתה גדולה עם 27 ספורטאים אבל איכותית, 10 מדליות – מי חלם? מה שהם עשו, אין כזה בשום מקום. בתקופה של שנה באימונים בלתי אפשריים, במקומות שהביטחון הגביל אותנו, הספורטאים עשו את הבלתי אפשרי".
 
היעד שנבחר לטקס במרכז פרס לשלום וחדשנות, היה סגירת מעגל, לאחר שהנשיא פרס פתח לראשונה בכהונתו לשיתוף פעולה בין הספורטאים האולימפיים והפראלימפיים ואף הגיע למשחקים בבייג'ין 2008.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
יו"ר הוועד הפראלימפי משה מוץ מטלון, צילום: אורן אהרוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר