הילד שהפך למלך: קרלוס אלקרס הביס את נובאק ג'וקוביץ' וזכה בווימבלדון

הקהל שהגיע למגרש המרכזי בווימבלדון קיווה לקלאסיקה נוספת בין השניים, אבל האלוף המכהן הביס את סגנו ללא רחמים בדרך ל-2:6, 2:6, 6:7(4) וגראנד סלאם רביעי בקריירה

נובאק ג'וקוביץ' משתעשע בווימבלדון

הטניסאי הטוב בעולם. גמר ווימבלדון 2024 הבטיח הרבה, ואולי קיים בהתאם רק בעיני המתבונן. מערכה שלישית דרמטית ניסתה להשכיח את המשחק החד צדדי ולא הצליחה - קרלוס אלקרס זכה בפעם השנייה ברציפות, שוב מול נובאק ג'וקוביץ', והשיג את תואר הגרנד סלאם הרביעי שלו בקריירה. זוכרים שהוא בן 21 בלבד?

כמה מכם גיגלו אחרי המערכה השנייה את השאלה "מהו גמר הגרנד סלאם המהיר בהיסטוריה?", לא מעט נכון? אז אמנם שיאי 36 הדקות של וויליאם רנשו מ-1881 ופרד פרי מ-1936 לא נשברו, אבל שום דבר לא ימנע מהגמר הזה להיזכר בתור אחד המפתיעים והמהירים שהיו.

זו הייתה תצוגת תכלית של טניס. מי שירצה להאשים את הפציעה של ג'וקוביץ' ממנה התאושש לפני הטורניר מוזמן, אבל רק אל תשכחו שהוא בכל זאת הגיע לגמר. אלקרס סיפק את השואו המוכר, הפעם יותר מהרגיל ולא נתן למיני דרמה במערכה הקובעת - במהלכה שמט 3 נקודות אליפות - למנוע ממנו את החגיגה שכה הגיעה לו. הוא זכה בצדק בנקודת האליפות הרביעית, והנה הוא ממשיך לחרוט את שמו כאחד הגדולים שידע הענף הזה.

אלקרס, צילום: אי.פי.איי

מי שעוד איכשהו פקפק בספרדי הצעיר אחרי התקופה הרעה שעברה עליו מווימבלדון בשנה שעברה ועד לזכייה ברולאן גארוס השנה, קיבל בגמר הנהדר הזה הוכחה חותכת אחת ולתמיד: מדובר בשחקן הגדול ביותר אחרי עידן שלושת הגדולים. נקודה. אז נכון, ג'וקוביץ' לא בשיאו, אבל שיקום מי שחשב שככה הגמר הזה יסתיים.

"הוא יודע יותר טוב ממני איך זה לשחק בגמר גרנד סלאם, אז הוא מגיע מוכן הרבה יותר" אמר אלקרס לקראת המשחק והוסיף במלוא הביטחון: "אבל אני מאמין בעצמי, אני יכול לעשות את זה ואני מאמין שאנצח". הספרדי ידע על מה הוא מדבר. הוא הגיע לטרוף, בלי לעשות חשבון לאגדה שנמצאת בצד השני של הרשת - וזה השתלם לו.

אין אחד שלא חשב לעצמו בסיפוק לאן המשחק הזה עוד יכול להתפתח אחרי המשחקון הראשון שנמתח לאורך 14 דקות מדהימות. אלא שאלקרס גרם לכל התקוות להתבדות ובקור רוח מדהים סגר את הסיפור במערכה הראשונה מהר מאוד. משם, לג'וקוביץ' כבר לא היו תשובות לטניס המדהים של היריב שלו.

נובאק ג'וקוביץ' מתוסכל. לא היו לו תשובות, צילום: רויטרס

רק כדי לסבר את האוזן, כל שאר המערכה הראשונה נמשכה פחות מפי שניים זמן מאותו משחקון פתיחה. בנוסף, אלקרס נכנס לסטטיסטיקה מרשימה כשהפך לשני בסך הכל אחרי רפאל נדאל שזוכה במערכה ראשונה כה חד צדדית מול ג'וקוביץ' בגמר גרנד סלאם אי פעם. ומה לגבי הזכייה השנייה ברציפות בווימבלדון? הספרדי הוא התשיעי שעושה זאת בהיסטוריה.

צריך לומר ביושר, לא האמנתי ולו לרגע אחד שכתיבת שורות אלו בזמן שתי המערכות הראשונות תיקח כל כך מעט זמן. אלקרס נראה חד, ג'וקוביץ' נראה רע, אבל טוב נו, הוא בטח יחזור למשחק עוד שנייה ויפתח אותו מחדש לא? מדובר בשחקן הטוב בהיסטוריה. לא הפעם, לא מול ניצול מושלם של טעויות שוב, ושוב ושוב.

קרלוס אלקרס, צילום: Getty Images
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כמה שנובאק השתוקק לניצחון בגמר הזה ולהשוות את שיאו של רוג'ר פדרר, שהניף את הגביע על הדשא היוקרתי 8 פעמים בעבר לעומת 7 של הסרבי. לא בטוח האם תהיה לו עוד הזדמנות לעשות זאת אבל זה ממש לא אמור לעניין אותו. את ההישגים המשמעותיים ביותר שיכולים להיות לטניסאי הוא כבר השיג, ואף אחד לא יקח זאת ממנו, בטח לא בזמן הקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר