הצלמים הטרידו ספורטאיות, בגד חדש פותח כדי לשים סוף לתופעה

ספורטאיות ביפן התלוננו על כך שהצלמים משיגים תיעודים אינטימיים שלהן למטרות אישיות, ובמדינה החליטו להילחם בתופעה • בגד חדש, שיחסום אור אינפרא אדום, יתן את התשובה לטכנולוגיה הקיימת במצלמות כבר באולימפיאדה

הקמת הבריכה באצטדיון פוטבול למבחנים האמריקאים בשחייה / צילום: רויטרס

בחלק מענפי הספורט, כולל אלה שבהם נצפה באולימפיאדת פריז החל מעוד כחודש, ישנם כאלה שבהם הבגדים של הספורטאים והספורטאיות הם די חשופים. קחו למשל את ענפי ההתעמלות, בהם הספורטאים לבושים בבגד צמוד שמכסה את פלג הגוף העליון וכמעט ולא את מה שמתחת.

ישנם אנשים שמנצלים זאת למטרות זדוניות, וביפן נראה כי מדובר בתופעה של ממש. צלמים מטרידים הואשמו בכך שהם משתמשים ביכולות של המצלמות שלהם כדי לצלם תמונות בעלות אופי מיני של ספורטאיות ולהשתמש בהם כדי לענג את עצמם. ביפן הבעיה חמורה עד כדי כך שבשנה שעברה הוציאו מחוץ לחוק את המושג לו קראו "פוטו-מציצנות".

מתעמלות יפניות, צילום: Kiyoshi Ota/Getty Images

אז כיצד מתמודדים במדינה מהמזרח הרחוק עם הבעיה? חברת "מיזונו" פיתחה בגדים חדשים לספורטאיות שמסוגלים לחסום אור אינפרא אדום, שכן קרינתו מסוגלת "לחדור" את הבגדים הרגילים של הספורטאיות. הבגדים הנוכחיים של הספורטאיות מסוגלים לחסום אור רגיל, אך חלק בחלק מהמצלמות של הצלמים יש גם אפשרות לשימוש באור אינפרא אדום, אותו הם מנצלים למטרות פסולות.

מספר ספורטאיות ביפן כבר העידו בעבר נגד הבעיה. שחקנית הכדורעף לשעבר אוטומו אאי טענה כי נפלה קורבן למצלמות עם אור אינפרא אדום כאשר מספר צלמים צילמו תמונות בתוך ומסביב לשירותי נשים. המתעמלת לשעבר טנאקה ריאה אמרה שהיא שמעה את הקליקים במצלמות בקצב מוגבר כאשר פיסקה רגליים בעת ביצוע תרגיל. צלם אחד אף הואשם בצילום של מאות תמונות של איברים אינטימיים של נשים, והחל מהמשחקים האולימפיים הקרובים, בהם חלק מספורטאי יפן ישתמשו בבגד המדובר, התקווה היא שהבגד ישים סוף לתופעה המטרידה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ביפן נלחמים בתופעה. המתעמלת הארוקה נקאמורה, צילום: Kiyoshi Ota/Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר