כמו אחותו: רון פולונסקי זכה במדליית כסף באליפות אירופה בשחייה

השחיין נגע בקיר לאחר 1:57.36 דקות וסיים שני במשחה ל-200 מ' מעורב אישי • אחותו, לאה, סיימה באותו המקום במשחה המקביל אתמול • בר סולובייצ'יק סיים חמישי ב-400 מ' חופשי

הקמת הבריכה באצטדיון פוטבול למבחנים האמריקאים בשחייה / צילום: רויטרס

אליפות אירופה בשחייה ננעלה הערב (ראשון) עם הצלחה גדולה עבור ישראל, כאשר רון פולונסקי זכה במדליית הכסף ב-200 מטרים מעורב אישי וחתם את התחרות של ישראל עם 7 מדליות בתחרות בסך הכל: 4 מזהב, 2 מכסף ואחת מארד. מדובר במקום השלישי הכללי, כאשר מעליה נמצאות הונגריה (27) ויוון (17).

יממה לאחר שהבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בפריז ושבר את השיא הישראלי, רון פולונסקי לא היה יכול לצפות לסיים את האליפות המוצלחת בהיסטוריה של ישראל עם מדליית הכסף בגמר ל-200 מעורב אישי.

פולונסקי ששובץ למסלול האמצעי הרביעי, הסתובב רק שישי בסגנון הפרפר, אבל כבר לאחר הגב עלה למקום השני ומאז תפס את ההובלה, כשהוא נגע בקיר שני בזמן של 1:57.36 דקות, כשבמדליית הזהב זכה הוברט קוש ההונגרי עם 1:57.21 דקות ושלישי הטורקי ברקה סאקה עם 1:58.62 דקות. אחותו של רון, לאה, זכתה במדליית הכסף במשחקה המקביל לנשים, שם סיימה כסגניתה של אנסטסיה גורבנקו.

רון פולונסקי עולה על הפודיום, צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה
רון פולונסקי עם מדליית הכסף, צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עוד עלה לשחות היום הוא מיכאל לייטרובסקי, שעלה לגמר 100 מ' גב בעקבות אי רישום של אחד השחיינים וסיים שמיני עם זמן של 55.23 שניות.

בר סולובייצ'יק שהעפיל לגמר ב-400 מטר חופשי מהמקום השני הכללי, פתח אומנם לא טוב את הגמר כשבחצי המרחק היה רק חמישי, אבל הוא פתח מבערים וניסה להדביק את הפער, כשזה הספיק לו למקום החמישי הכללי, עם 3:48.47 דקות, כשבמדליית הזהב זכה פליקס אובק האוסטרי, 5.23 שניות לפני הישראלי.

נבחרת השליחות זינקה למים לגמר ל-4X100 מטר מעורב עם איילה ספיץ ששחתה את סגנון הגב, דריה גולובטי בחזה שהחליפה את לאה פולונסקי מהמוקדמות, אריאל חיון בפרפר ואנדי מורז בחופשי, סיימו במקום השישי עם 4:08.47 דקות. בזהב זכו הפולניות עם 3:58.71 דקות.

נבחרת השליחות של ישראל בשחייה, צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

המשחה שנעל את האליפות, היה גמר 4X100 מטר מעורב לגברים, שם נציגי הכחולים לבנים כללו את דוד גרצ'יק בגב, כריס פיצ'וגין עם סגנון החזה, אלכסיי גליבינסקי בפרפר ומרטין קרטאבי בסגנון החופשי, כשסיימו עם 3:38.82 דקות, כשהזהב הוענק לאוסטרים עם 3:33.41 דקות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
נבחרת השליחים של ישראל בשחייה, צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר