יש על מי לבנות: הישראלים עם הסיכוי הגבוה ביותר למדליות בפריז 2024

מתחרות לתחרות, המשלחת הישראלית לאולימפיאדה הקרובה הולכת וגדלה • אחרי ההישגים בטוקיו והתקופה הנהדרת שכוללת מדליות בשלל צבעים באליפויות עולם ואירופה, הציפייה לשמוע שוב את "התקווה" בעיר האורות, בשמיים • עשרת המובילים לעשות זאת במשחקים בצרפת

נבחרת ההתעמלות במופע ירושלים של זהב באליפות העולם. צילום; אורן אהרוני
נבחרת ההתעמלות ענף: התעמלות אמנותית (קבוצתית) התקווה האולימפית: מאז הוקמה הנבחרת מחדש לאחר המשחקים בטוקיו, דיאנה סברצוב, אופיר שחם, רומי פריצקי, שני בקנוב, הדר פרידמן וליזה בנצ'וק הצליחו לחזור מכל תחרות מטרה גדולה עם מדליה על הצוואר. בסוף השבוע האחרון, הנבחרת עשתה היסטוריה באליפות העולם כשזכתה בזהב בקרב־רב ובזהב נוסף בתרגיל המשולב. כעת הן ינוחו מעט ואז יחזרו לאולם האימונים, כדי להיות הכי מוכנות שאפשר בהובלת המאמנת הלאומית איילת זוסמן, ואולי לעשות זאת גם על הבמה היוקרתית מכולן בספורט.
נבחרת ההתעמלות האמנותית, צילום: אורן אהרוני
דריה אטמנוב ענף: התעמלות אמנותית (אישי) התקווה האולימפית: המתעמלת בת ה־17 הוכיחה בשבוע האחרון כי היא עשויה מחומרים אחרים, ולאחר עשרה חודשים מחוץ למשטח בגלל פציעה, הדהימה את כולם כשזכתה במדליית הארד בתחרות הקרב־רב |באליפות העולם. אטמנוב צריכה לשמור על הבריאות בשנה הקרובה, וכשלצידה איילת זוסמן ולינוי אשרם, שכבר עשו זאת באולימפיאדה האחרונה בטוקיו עם הזהב, השמיים הם הגבול עבוד הילדה המוכשרת הזאת.
דריה אטמנוב, צילום: אורן אהרוני
ענבר לניר ענף: ג'ודו (עד 78 ק"ג) התקווה האולימפית: חצי שנה לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו, לניר עדיין לא היתה בסגל הנבחרת. היא אמנם החזיקה ברצף תצוגות מרשימות בתחרויות, אך בטבילת האש האולימפית נעצרה בסיבוב השני. מאז, לניר מראה גרף התקדמות מדהים, שהוביל אותה לזכייה באליפות העולם על אדמת קטאר. גם אחרי התואר העולמי, לניר הוכיחה שזה לא היה מקרי ואספה את הזהב בגרנד סלאם מונגוליה, ולאחרונה גם מקום ראשון בפודיום במאסטרס בבודפשט. יש מי שטוענים כי לניר אולי נמצאת בכושר שיא, אך הרבה לפני הדבר האמיתי. תהיו בטוחים שגם בבירה הצרפתית היא תעלה לטרוף כמו שעשתה עד היום, ואף אחד לא יתפלא לאן זה עוד יוביל אותה.
ענבר לניר, צילום: אורן אהרוני
ארטיום דולגופיאט ענף: התעמלות מכשירים (קרקע) התקווה האולימפית: שבועיים בלבד לאחר שזכה במדליית הזהב ההיסטורית בטוקיו 2020, ארטיום דולגופיאט חזר לאולם ההתעמלות, במטרה אחת ברורה - לשמור על ההישג שלו בפעם השנייה ברציפות גם בפריז. בקמפיין הנוכחי דולגופיאט ממשיך להראות כי הוא שייך לצמרת העולמית עם הזהב באליפות אירופה במינכן בשנה שעברה והשנה מקום שני בתחרות שהתקיימה באנטליה. לפניו בחודש הבא אליפות העולם, ושם הוא צפוי להשיג את מקומו באולימפיאדה. דולגופיאט יצטרך לשמור על הבריאות, לעבור בשלום את המוקדמות ולהטביע את חותמו פעם נוספת, כספורטאי הגדול של ישראל בכל הזמנים.
ארטיום דולגופיאט, צילום: אורן אהרוני
מארו טפרי ענף: אתלטיקה (מרתון) התקווה האולימפית: גם בחלומות הכי ורודים של טפרי, הוא לא דמיין שיסיים את אליפות העולם בבודפשט ועל צווארו מדליית הכסף. בערב האליפות היוקרתית בראיון ל"ישראל היום", הוא סימן כמטרה להתברג בעשרת הגדולים. סמנו ביומנים את יום שבת, 10 באוגוסט 2024, בשעה 7:00 שעון ישראל, כשעל קו הזינוק יעמוד טפרי, שינסה לעשות את מה שאף אחד לא עשה לפני ולהשיג מדליה בענף הכי יוקרתי ופופולרי באולימפיאדה.
מארו טפרי, צילום: GettyImages
שחר טיבי ענף: שיט (גלשני IQ פויל) התקווה האולימפית: השנה הגדולה של הספורט האולימפי הביאה לפני שבועיים הישג מרשים גם בשיט, לאחר ששחר טיבי הפכה לאלופת עולם בגלשן הרוח האולימפי החדש ב־IQ פויל בתחרות בהולנד וסימנה מטרה גדולה להמשך - להפוך לאחת המועמדות לפודיום גם באולימפיאדת פריז. אז נכון, המאבק על הכרטיס האולימפי הבודד לנשים עדיין לא סגור ולא פחות משלוש חברות שלה לנבחרת סיימו בשביעייה הראשונה באותה אליפות, אבל ללא ספק, אם בסופו של דבר תהיה זאת טיבי שתשתתף בתחרות האולימפית במארסיי, הרבה עיניים יהיו עליה.
שחר טיבי, צילום: sailing energy
רז הרשקו ענף: ג'ודו (מעל 78 ק"ג) התקווה האולימפית: מאז סיום המשחקים האולימפיים בטוקיו, רז הרשקו עלתה על הפודיום כמעט בכל תחרות שבה השתתפה, כשהשיא היה עם מדליית הארד באליפות העולם בדוחא השנה ומדליית הכסף באליפות אירופה בשנה שעברה בסופיה. היציבות הזאת מעט נפגעה לאחרונה במאסטרס בבודפשט, כשהודחה כבר בסיבוב השני. הרשקו תקווה להראות בקרוב כי זו היתה רק מכה קלה בכנף ושהיא מכוונת מטרה להגיע הכי מוכנה שהיא יכולה ואולי גם כמספר 1 בעולם, כדי לסיים את הקמפיין הזה הכי מתוק שאפשר.
רז הרשקו, צילום: אורן אהרוני
אנסטסיה גורבנקו ענף: שחייה (200 מטר מעורב) התקווה האולימפית: הרבה ירימו גבה על הבחירה, בטח לאחר אליפות העולם ביפן שגם מבחינתה לא היתה הכי מוצלחת, ועדיין במשחה העיקרי שלה הצליחה לסיים במקום החמישי (עם לא מעט מזל בחצי הגמר). כמו כן, הבלאגן שחוגג באיגוד השחייה, עם בעלי תפקידי מפתח פוליטיים ומקצועניים שחסרים, לא מוסיף לשקט התעשיתי, ולא משנה מה יגידו, זה ללא ספק גם משפיע עליה. למרות הכל, אם תדע להתנתק מרעשי הרקע, תעשה את ההכנה הנכונה ותגיע לפריז במוד שהיא באה לעשות את זה - הכישרון הגדול ביותר של השחייה הישראלית יכולה לסתום לכולם את הפיות ולהראות באמת מה היא יכולה לעשות.
אנסטסיה גורבנקו, צילום: אורן אהרוני
נבחרת הכדורגל ענף: כדורגל התקווה האולימפית: לו מישהו היה אומר לפני שנה שנבחרת הכדורגל של ישראל תעפיל לאולימפיאדה, היו כאלה שהיו צוחקים עליו. אך הקיץ החלומי של הענף הביא את הכחולים־לבנים למעמד חצי גמר אליפות אירופה עד גיל 21 ולהבטחת הכרטיס האולימפי לראשונה מאז מונטריאול 1976. אז נכון, ענף הכדורגל הוא אחד השוליים במשחקים האולימפיים ואירוע השיא הוא כמובן המונדיאל, אך עם הגרלה טובה (צריך לזכור שבכל בית תשובץ נבחרת אחת בלבד מאותה יבשת) ובהצלבה אולי הימנעות מפגישה עם הנבחרת המקומית צרפת, אפשר לבנות על מקום בפודיום לחבורה של גיא לוזון.
הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל, צילום: EPA
פיטר פלצ'יק ענף: ג'ודו (עד 100 ק"ג) התקווה האולימפית: במשחקים בטוקיו פיטר פלצ'יק אמנם יצא מאוכזב בתחרות האישית כשסיים רק במקום השביעי, אבל מאז נראה שהוא רק הולך ומשתבח. השנה האחרונה היתה נהדרת בשבילו, החל מהארד במאסטרס בירושלים בדצמבר האחרון, ארד בגרנד סלאם אולי החשוב מכולם בפריז, ארד באליפות העולם בקטאר ועד מדליית הכסף במאסטרס בתחילת החודש בהונגריה. כיום פלצ'יק התקדם למקום הרביעי בעולם ובמשקל, שנכון לעכשיו אין מישהו מובהק ששולט בו, כך שהישראלי יכול להגיע לפריז ולתפוס את אחד המקומות על הפודיום.
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
פיטר פלציק, צילום: אורן אהרוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר