המהדורה ה-105 של הגראנד טור – הג'ירו ד'איטליה תצא מחר (שישי) לדרך, במסע של שלושה שבועות, ולמרחק כולל של 3,446 קילומטרים בסך הכל, עם טיפוס מצטבר של מעל ל-50 אלף מטרים.
בדיוק כמו ב-2018 שבה הקטעים הראשונים החלו בישראל, הפעם הקרקס הנודד של אחד מאירועי האופניים הגדולים ביותר יפתח הפעם על אדמת הונגריה, עם קטע פתיחה שיצא מהבירה בודפשט- שהייתה אמורה לארח כבר לפני שנתיים ונדחתה בגלל הקורונה, כשבסיום שלושת הקטעים הראשונים, יטוסו כולם לעבר איטליה להמשך המסע הקשה.
מי שתנסה להיות גורם משמעותי במרוץ השנה, היא הקבוצה הישראלית "ישראל פרמייר טק" בהופעתה החמישית באירוע זה, אך לראשונה ללא שום רוכב ישראלי כשאת ההובלה יקח על גבו הספרינטר האיטלקי ג׳יאקומו ניזולו. המטרה העיקרית של הקבוצה היא להשיג ניצחונות ולזכות בחולצת הספרינטר המצטיין במרוץ כולו.
המנהל המקצועי של הקבוצה צ׳ל קרלסטרום הסביר שההחלטה לא להציב רוכב ישראלי נבעה בעיקר מהמטרות המובהקות של הקבוצה בג׳ירו 2022 (ספרינטים עם המאיץ האיטלקי המנוסה), והפציעה הקשה בהתרסקות של גיא שגיב שהיה מועמד לג׳ירו אבל מתאושש רק בימים אלו.
גיא ניב שכבר סיים בהצלחה שתי מהדורות של הג׳ירו, חלה בקורונה וחזר לאימונים מלאים רק בימים האחרונים. ״ארבעת הישראלים שלנו כבר הוכיחו מזמן את יכולתם בגראנד טורים והם יהיו מועמדים חזקים מאד במירוצים הבאים כולל בטור דה פראנס ובוולטה הספרדי״ אמר קרלסטרום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו