באיטליה נערכים לאבטחה חסרת תקדים ואף מזהירים: "נבחרת ישראל יכולה להפתיע"

450 סדרנים ייפרסו סביב האצטדיון באודינה שיארח את החבורה בכחול-לבן בליגת האומות - פחות או יותר כפול  לעומת משחק ליגה של אודינזה • מתיאה פרטולדי תושב העיר ועיתונאי מקומי בכיר מסביר: "הפעם אצל חלק מהאנשים אל ההתרגשות נוסף הפחד מפני בעיות אפשריות"

מפגינים פרו-פלשתיניים באיטליה נגד ישראל. איזו קבלת פנים מחכה לנבחרת?. צילום: EPA

אודינה, בירתה השקטה והיפה של מחוז פריולי שבצפון מזרח איטליה, לא רגילה לכותרות ותשומת לב התקשורת הבינלאומית, אך אלה כבר הפכו למנת חלקה לקראת המשחק בין נבחרות ישראל ואיטליה, שיתקיים באצטדיון פריולי ב-14 באוקטובר במסגרת ליגת האומות. 

כמו רבים מאנשי עירו, מתיאה פרטולדי, תושב אודינה, עיתונאי בכיר בעיתון המקומי "מסג'רו ונטו" ואוהד נלהב של מועדון הכדורגל אודינזה, מצפה בכיליון עיניים למפגש.

"האודינזים תמיד שמחים כאשר הנבחרת הלאומית בוחרת לשחק אצלנו, מה גם שזה לא קורה כל כך הרבה", אומר פרטולדי בשיחה בלעדית עם "ישראל היום". "בפעם האחרונה איטליה שיחקה כאן מול פינלנד בשנת 2019, ויצאה כשידה על העליונה.

"אך הפעם, למען האמת, לפחות אצל חלק מהאנשים אל ההתרגשות נוסף הפחד מפני בעיות אפשריות. זאת הסיבה שהתאחדות הכדורגל האיטלקית לא בונה על כך שכל הכרטיסים למשחק יימכרו. לדעתי, בהתאחדות ישמחו אם מספר הצופים באצטדיון, שיכול להכיל 25 אלף איש, יגיע ל-15 או 16 אלף איש בלבד".

הבעיות שאליהן מתכוון העיתונאי אינן קשורות לכדורגל אלא לזהות היריבה שמגיעה לאודינה ולתזמון המשחק. הרגשות האנטי-ישראליים גאו בחלקים מסוימים של אירופה במהלך השנה האחרונה, והביקור של נבחרת כחול לבן באיטליה שבוע בלבד אחרי ציון השנה לטבח, שביצעו מחבלי החמאס והג'יהאד האיסלאמי ביישובים ובערים הישראליים ב-7 באוקטובר, עלול למשוך אל אודינה שונאי ישראל מכל היבשת. 

"זה אכן תסריט אפשרי", מאשר פרטולדי ומוסיף שבשעות אחר הצהריים של יום המשחק במרכז אודינה צפויה להיערך הפגנה פרו-פלשתינית גדולה. הוא גם זוכר כיצד במשחק הקודם בין שתי הנבחרות, שנערך בבודפשט לפני כחודש, חלק מהאוהדים האיטלקים הפנו בהפגנתיות את גבם אל המגרש בעת נגינת התקווה. "אני כמובן לא יכול לדעת האם זה יקרה שוב, אבל מאוד מקווה שלא", מציין העיתונאי. 

האצטדיון באודינזה שייארח את נבחרת ישראל. פי שניים אבטחה מברגיל, צילום: רויטרס

אילו אמצעים ננקטים כדי לא לאפשר להמון מתפרע לפוצץ את המשחק או לפגוע בו?

"כלל הגופים – משרד הפנים האיטלקי, העירייה, התאחדות הכדורגל והמועדון המקומי – משתפים פעולה כדי להבטיח את קיום המשחק בבטחה. למשל, האזור סביב האצטדיון ייסגר לגמרי כבר במוצאי שבת, יממה לפני המשחק. מועדון הכדורסל של אודינה, שמשחק בליגה השנייה, אף נדרש בגלל זה להעביר את המשחק, שנקבע למוצאי שבת, למועד אחר.

"ביום המשחק 450 סדרנים ייפרסו סביב האצטדיון – זהו פחות או יותר מספר כפול  לעומת משחק ליגה של אודינה בסריה אה. מאות שוטרים ישמרו על הסדר, והאצטדיון יוקף ב"חומה" כפולה של בודקי כרטיסים, שלא יתירו למי שאין בידו כרטיס לעבור. משתתפי ההפגנה הפרו-פלשתינית לא יורשו להתקרב לאזור האצטדיון או למלון, שבו תתאכסן ישראל. שני האתרים האלה מרוחקים מאוד ממרכז העיר.

כיצד תושבי פריולי מתייחסים לישראל?

"הייתי אומר שזה מתחלק חמישים – חמישים. כמעט כל תושבי המחוז תומכים בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה, אבל בד בבד יש הרבה אנשים, בעיקר מן השמאל, שלא מסכימים עם המדיניות של ישראל ועם פעולותיה בעזה ובלבנון.

"חלוקה דומה קיימת גם במועצת העיר של אודינה. נציגי מפלגות השמאל במועצה לוחצים על ראש העיר להסיר את חסותו מן המשחק. בניגוד לכך, במועצת המחוז של פריולי יש רוב למפלגות מרכז – ימין, וגם נשיא המחוז בא מהן: הנשיא ומועצת המחוז תומכים בישראל ללא סייג ונותנים את חסותם למשחק.

נבחרת ישראל יכולה להפתיע את איטליה?

"בוודאי, ראינו שהיה לה סיכוי במשחק בבודפשט. נבחרת איטליה פחות טובה מאשר בעבר, ואילו נבחרת ישראל משתפרת משנה לשנה".  

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
נבחרת ישראל חוגגת מול איטליה בחודש שעבר. הפעם כן תצליח להפתיע?, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר