פיפ"א לא תשעה את ישראל, אך תמשיך לחקור: "תבוסה נוספת לפלשתינים"

בארגון העולמי הודיעו כי קיבלו החלטה, לפיה לא יוטלו סנקציות על הכדורגל הישראלי • בהתאחדות הגיבו: "התוצאה היום לא משאירה מקום לספק"

נבחרת ישראל. צילום: אודי ציטיאט

ניצחון כחול-לבן. פיפ"א הודיעה הערב (חמישי) כי ישראל לא תושעה מפעילות אך הנושא כן ימשיך להיחקר על ידי ועדת חקירה שתחקור "חשדות לאפליה".

דיון נוסף התקיים כחלק משלל דיונים בדרישה של ההתאחדות הפלשתינית להשעות את ישראל מכל פעילות על כך שישראל לכאורה פוגעת בכדורגל, במגרשים וכו'. כמובן, טענה שנדחית על ידי ההתאחדות הישראלית. 

בסופו של דבר, הנושא הגיע לפתחו של נשיא פיפ"א ג'אני אינפטיניו. יש שתי ועדות נפרדות שאחראיות בפיפ"א על נושאים רגישים אלו. אינפטיניו הורה להם לבדוק את הדברים ולאחר מכן יקבל החלטה.

חשוב לציין כי עד כה, לאורך כל הדרך נשיא פיפ"א היה לצד ישראל ונמצא ביחסים טובים מאוד עם יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. בהתאחדות הישראלית מאמינים שכך יהיה גם הפעם ומדובר בהליך טכני בלבד שיהיה מחויב לבדוק על פי תקנות פיפ"א.

דיונים נוספים צפויים להתקיים בחודשים הקרובים ויחד עם זאת לא צפוי שום שינוי בפעילות הקבוצות והנבחרות הישראליות באירופה, בטח כל זמן שהחקירה מתנהלת. בהתאחדות מעריכים כי גם בתום החקירה הזו, לא יהיה שינוי.

נשיא פיפ"א ג'אני אינפטיניו. לצד ישראל, צילום: רויטרס

תגובת ההתאחדות לכדורגל להחלטת מועצת פיפ"א היום: "מי שהחליט להמשיך להטריד את פיפ"א ופינטז על השעיית הכדורגל הישראלי מהזירה הבינ"ל באמצעות שקרים, האשמות שווא והטעיה, נחל פעם נוספת תבוסה.

"פעלנו לאורך זמן באפיקים שונים, באופן ענייני, סבלני, מקצועי מחושב ומתכונן אל מול הניסון של ההתאחדות הפלשתינית והעומד בראשה לעוות מציאות, והתוצאה היום לא משאירה מקום לספק. כחברי פיפ"א המכבדים את הארגון והסדרים שלו, בניגוד לאלה שפעלו נגדנו, אנחנו מכבדים את מחברי הדו"ח שהוגש לחברי המועצה ואת החלטת המועצה לשקול את העברתם לבחינה משפטית של שני נושאים בלבד מתוך מכלול טענות השווא שהועלו, ככל שתימצא לזה כלל הצדקה עובדתית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"בזכות ערכים המייצגים דמוקרטיה מפוארת ומערכת משפטית עצמאית ונחושה של ההתאחדות לכדורגל, מעולם לא הפרנו ולא נפר אף אחד מכללי פיפ"א או אופ"א".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר