לאחר חודשים ארוכים של מאבק שפילג את קהל אוהדי הפועל תל אביב, האדומים יפתחו מחר (19:05) עידן חדש ויארחו את הפועל ירושלים בביתם החדש - היכל מנורה מבטחים.
למרות חשיבות האירוע, במועדון התקבלה החלטה שלא לקיים אירועים גדולים במוצאי שבת, ולהתמקד קודם כל בכדורסל. לפי הודעת המועדון כל הכרטיסים למשחק נמכרו, ובחלק האמנותי אוהד הקבוצה והזמר חנן יובל צפוי לשיר את ההמנון הלאומי "התקווה". במועדון מתכננים לערוך טקס מיוחד ומרגש לזכרו של אורי שלף ז"ל, מהאבות המייסדים של המועדון בגלגולו הנוכחי, וגופייה לזכרו תועלה לתקרת האולם.
לאורך חודשי הקיץ, עוד בטרם התקבל האישור למעבר, קיימה הנהלת הקבוצה סיור בהיכל עם נציגי חברת היכל הספורט, כדי לבחון את המתקן ולהתאים אותו לצורכיהם. אז הוחלט כי ייעשו בהיכל שינויים כדי לאפשר לו לארח את שתי הקבוצות של העיר, במתכונת דומה לאצטדיון בלומפילד המנוהל גם כן בידי חברת היכלי הספורט של העירייה ומשמש את כל קבוצות הכדורגל של העיר. מבחינת העירייה לא היתה מניעה לקיים את המעבר.
עוד בטרם ניתן האור הירוק למעבר, בשטח כבר החלו בהיערכות בחודשים האחרונים. כחלק מעבודות השיפוץ שודרגו חדרי ההלבשה והותאמו לצרכים של הפועל ת"א, שקיבלה חדר הלבשה ממותג בהיכל. משום שלא ניתן, מעשית, להדביק מדבקות פרקט בהיכל ולהחליף אותן בכל משחק (כפי שעשו בעונה שעברה הקבוצות הישראליות באולם הפיוניר בבלגרד), אנשי הפועל תל אביב ביקשו לרכוש פרקט אדום במיוחד למשחקי הקבוצות. אולם ל"ישראל היום" נודע כי בשל הזמן שעבר עד שהתקבל האישור לעבור הפרקט לא הוזמן, ומשום שלא ניתן לבצע את השינוי וההזמנה במהלך העונה, הרעיון נגוז והפך ללא רלוונטי.
בשיחות עם אנשי חברת היכלי הספורט העלו אנשי האדומים את הרצון להקים חנות אוהדים רשמית להפועל בתוך תחומי ההיכל, כפי שהקימה היריבה העירונית. אולם הדבר לא יתאפשר בזמן המיידי, ומצריך חתימת חוזה שכירות לאחר שיתפנה שטח מסחרי ברחבי ההיכל. בינתיים האדומים הקימו שתי חנויות אוהדים שיפעלו כדוכן בזמן משחקי הקבוצה, ואילו בעונה הבאה תקבל הקבוצה חנות משלה לאחר שיתפנה שטח מסחר. בשביל למנוע חיכוכים ואי־נעימויות, חנות המוצרים למכבי תל אביב - שפועלת בהיכל במשך שנים - תכוסה ותיסגר במהלך משחקי האדומים.
המעבר של האדומים להיכל, שיזם הבעלים עופר ינאי, טומן בחובו לפני הכל אפשרות עסקית וכלכלית להגדיל באופן משמעותי את הכנסותיהם. על פי הערכות, המעבר להיכל יניב לאדומים הכנסות משמעותיות, נוסף על הגדלה פוטנציאלית של כמות הקהל ורוכשי המנויים (מ־3,500 בהיכל קבוצת שלמה, שמלא בכל משחק, לסדר גודל של 8,000 מנויים ואף יותר), והמספרים אף צפויים לגדול אם יחזרו לישראל המשחקים במסגרת היורוקאפ.
ל"ישראל היום" נודע כי על פי התחזיות הכלכליות הראשוניות, האדומים צפויים להגדיל ב־450% את ההכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים, אף שההוצאות על אבטחה ושיטור צפויות גם הן לגדול.
לצד הגדילה במספר המנויים, האולם הגדול מאפשר עלייה גם בכמות המפרסמים ויכול להניב הכנסות נוספות מתאי צפייה, נושא שבקבוצה יצטרכו לפתור מול מכבי ת"א שמחזיקה למעשה בבעלות על תאי הצפייה ומימנה את בנייתם בשיפוץ האחרון של ההיכל.
את הפוטנציאל הכלכלי בהיכל מנורה ניתן להבין מהדוגמה הבאה: על פי נתונים שהגיעו לידי "ישראל היום" ומתבססים על הכנסותיה של מכבי בעונת יורוליג שמשוחקת בישראל, ניתן לראות כי בשנים האחרונות מוכרים הצהובים כ־9,500 מנויים הכוללים את ליגת העל והיורוליג, כך שנותרים למועדון כ־1,000 כרטיסים נוספים בשל החובה לשמור כ־10% מתכולת האולם בליגה לקבוצה היריבה.
למשחקי היורוליג מוכרת מכבי את אותם הכרטיסים ה"אבודים", ולפי ההערכות הם מניבים לה הכנסה ממוצעת של 350 אלף שקלים למשחק ו־5.6 מיליון שקלים בעונה. הסכומים אמנם מתייחסים להכנסות ממשחקי יורוליג, אבל על פי ההערכות, אם האדומים יעברו למתקן הם צפויים לעשות זאת לתקופה ממושכת של כמה שנים, ואולי אף לשחק בו ביורוליג בעתיד הנראה לעין.
הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם
להצטרפותאחת הבעיות המרכזיות עבור קבוצות הספורט במרכז היא היעדר אולמות, ועל כן היכל מנורה מבטחים משמש את קבוצות הכדורסל של העיר, אך מהווה גם בית להופעות ולאירועים שונים. בשבועות האחרונים למשל התקיימו במשך שבועיים, ערב אחר ערב, מופעי חנוכה שתפסו את ההיכל. קבוצות הכדורסל יקבלו עדיפות וקדימות בלו"ז למשחקים, אך צפויות לקיים את מרבית האימונים שלהן במגרשים שונים ברחבי העיר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו