דירוג העוצמה של היורוקאפ, מחזור 5

בדאלונה ואולם מתרסקות, הטורקיות מתחזקות ו-וולנסיה מתבססת בפסגה, אבל מה עם הישראליות? • כמדי שבוע נפרסם כאן ב"ישראל היום" את מדד הכח המעודכן של המפעל • אל תחמיצו

דירוג העוצמה. צילום: ללא

עונת 2024/5 של היורוקאפ נמצאת בעיצומה וכבר ניתן להבחין בפערי הכוחות בין הקבוצות. כאן ב"ישראל היום" החלטנו לעשות לכם סדר וכמדי שבוע נפרסם את דירוג העוצמה המעודכן, שמתבסס על היכולות של המועדונים ביורוקאפ והמסגרות המקומיות. כידוע, כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".  

20. המבורג (5:0, 0% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 20 (ללא שינוי)

הנמושה של המפעל עדיין מחפשת את הניצחון הראשון שלה והשבוע הפסידה "רק" ב-12 הפרש לוונציה. אמנם זה אפילו לא משחק צמוד, אבל לשם שינוי היא עצרה יריבה על פחות מ-90 נקודות. 

19. טרפל סופוט (5:0, 0% הצלחה)


הדירוג בשבוע שעבר: 18 (1-)

בניגוד להמבורג, אלופת פולין איננה מתבזה במשחקים שלה, אבל פשוט לא מסוגלת לנצח משחקים צמודים. השבוע היא הגיעה להארכה בפעם השנייה העונה, אבל וולבס הייתה גדולה עליה בתוספת 5 הדקות. סביר להניח שגם בשבוע הבא נגד בשקשהיר לא תגיע הישועה.

18. אריס סלוניקי (4:1, 20% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 16 (2-)

הקבוצה היוונית עדיין לא ניצחה העונה בבית, והאוהדים מתחילים לאבד את הסבלנות. גם השבוע הם הובילו בהפסקה בין הרבע השלישי לרביעי, אבל התרסקו במאני טיים. העדר הכישרון בסגל זועק את הצורך בחיזוק. 

יאניס קאסטריטיס. הקבוצה שלו בצרות, צילום: מאור אלקסלסי

17. לייטקאבליס (4:1, 20% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 19 (2+)

הפתעת המחזור החמישי שייכת לקבוצה הליטאית, שניצחה במפתיע את אחת מהקבוצות המרשימות עד כה ביורוקאפ - בורק הצרפתית. אף אחד לא ציפה שדווקא לייטקאבליס תנחיל את ההפסד הראשון של פיינליסטית המפעל מהעונה שעברה, אך היא לא התרגשה וסימנה וי ראשון לעונת 2024/25.

16. ונציה (3:2, 40% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 15 (1-)

הקבוצה של נבן ספאחיה עצרה את המפולת. אחרי שישה הפסדים רצופים בכל המסגרות, האיטלקיים ניצחו בתחילת השבוע לראשונה בליגה המקומית, וניצלו את חולשתה של המבורג כדי לצאת לדרך חדשה גם ביורוקאפ. רונדי מקרוגר ערך הופעת בכורה מוצלחת למדי וקלע 28 נקודות. מנגד, טיילר אניס ואקסבייר מנפורד לא שיחקו.

טיילר אניס. מעמדו בוונציה נפגע?, צילום: אודי ציטיאט

15. טרנטו (3:2, 40% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 17 (2+)

הפועל תל אביב גילתה השבוע שלא כדאי לזלזל בקבוצה מצפון איטליה. אנתוני לאמב הוא אחד מהפורוורדים הטובים במפעל, וג'ורדן פורד עשוי להתפוצץ בכל משחק. טרנטו איננה שופעת בכוכבים גדולים, אבל היא עדיין מושלמת בליגה המקומית ויכולה לעשות הרבה צרות ליריבות שלה בבית A.

צפו בתקציר: טרנטו - הפועל תל אביב

14. וולבס (3:2, 40% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 14 (ללא שינוי)

אחרי פתיחת עונה מאכזבת למדי, הקבוצה הליטאית העלתה הילוך. השבוע היא גברה 92:99 על טרפל סופוט אחרי הארכה ועלתה למקום השביעי בבית A החזק. אנדרו אנרוז, ג'פרי טיילור ואנתוני קוואן השתלטו על העיניינים ומוכיחים שאין להקל ראש בכישרון שיש בסגל.

13. חובנטוד בדאלונה (3:2, 40% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 8 (5-)

לא ברור מה עובר על הקבוצה מקטלוניה, שירדה למאזן שלילי אחרי שהפסידה 82:76 לבשיקטאש. גם בליגה הספרדית מצבה בכי רע עם ניצחון בודד מארבעה משחקים, והשחקנים המנוסים בסגל חייבים להתחיל לתת את הטון אם הם מעוניינים לצאת מהמשבר.

12. אולם (2:3, 60% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 10 (2-)

אם העונה הייתה מתחילה לפני שבועיים, הקבוצה הגרמנית הייתה מתחרה עם המבורג על המקום האחרון בדירוג. בשני המשחקים האחרונים ביורוקאפ היא הפסידה בפער מצטבר של 80 נקודות הפרש, ואפילו נכנסה לספרי ההיסטוריה של המפעל בתור הקבוצה שספגה הכי הרבה נקודות במשחק בודד (125). בן שרף קיבל מנוחה מול גראן קנאריה בשל פציעה קלה, ויקווה למלא את כל המצברים כדי לסייע לקבוצתו לחזור ליכולת מתחילת העונה. 

בן שרף מול סקוט הנדרסון. מסתמן שהמסע לארצות הברית פגע באולם, צילום: AP

11. בודצ'נוסט (3:2, 40% הצלחה) 

הדירוג בשבוע שעבר: 13 (2+)

בשבוע הבא הפועל תל אביב תפגוש את הקבוצה המונטונגרית, שרוצה להתאושש מהתבוסה 92:75 לבשקשהיר. ראשיד סולימאן ויוגי פרל הם כמובן השחקנים המסוכנים ביותר בסגל, אבל גם פלטשר מגי מסתמן כשחקן שאסור להקל בו ראש ולהשאיר אותו הם מבט מיושר לסל מחוץ לקשת.

10. בשיקטאש (2:3, 60% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 12 (2+)

הקבוצה מאיסטנבול שמה מאחור את היכולת החלשה שהציגה בתחילת העונה ויצאה לדרך חדשה. השבוע היא העמיקה את המשבר של בדאלונה והוכיחה שהיא מכוונת הכי גבוה שיש בבית A. 

9. הפועל ירושלים (2:3, 60% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 7 (2-)

רצף שלושת הניצחונות של הירושלמים נעצר השבוע. היכולת של האדומים איננה מספקת - התיאום בין הגארדים טעון שיפור, ויונתן אלון עדיין לא מצא את הנוסחה המתאימה לשילובו של אוסטין וויילי. קאדין קרינגטון חזר מארצות הברית מעט חלוד, והצוות המקצועי יהיה חייב למצוא פתרונות כמה שיותר מהר אם רוצים בבירה להגיע רחוק העונה ביורוקאפ.

צפו בתקציר: הפועל ירושלים - קלוז'

8. קלוז' נאפוקה  (3:2, 40% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 11 (3+)

העומק בסגל של הרומנים מתחיל לקצור את הפירות. השבוע נחשפנו לעוצמות של קלוז' מול הפועל ירושלים, שרדפה אחריה לאורך רוב מוחלט משלבי המשחק. אדם מוקוקה מסתמן כאחד מהשחקנים החשובים בסגל, וגם הכישרון של קווין הארווי בא לידי ביטוי עם תפוקה גבוהה למדי.

7. צ'דביטה לובליאנה (1:4, 80% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 9 (2+)

ההפתעה הנעימה של המפעל עד כה. המועדון מסלובניה שהתרסק אשתקד עם ניצחון אחד בלבד כל העונה השאיר מאחור את זיכרונות העבר ומסתער על צמרת בית B. בשבוע הבא הפועל ירושלים תנסה לעצור את הדהירה. ברינטון למאר ינקום באקסית?

6. טורק טלקום (2:3, 60% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 5 (1-)

הקבוצה של ארדם צ'אן לא עמדה באתגר שלה מול ולנסיה והפסידה 101:87. בריאן אנגולה הרשים בבכורה וקלע 23 נקודות ב-22 דקות בלבד על הפרקט. בשבוע הבא המבורג החלשה מחכה לה וככל הנראה הטורקים יחזרו למסלול הניצחונות. 

בריאן אנגולה. בחורה מרשימה שלו בטורק טלקום, צילום: עודד קרני

5. גראן קנאריה (1:4, 80% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 6 (1+)

הקבוצה של יאקה לאקוביץ פרקה את זעמה על אולם האומללה והביסה אותה 78:125. בכך, היא שברה את שיא היורוקאפ בנקודות למשחק בודד והוכיחה שהיכולת ההתקפית העגומה שלה נגד הפועל תל אביב היוותה מדגם לא מייצג. 

4. הפועל תל אביב (2:3, 60% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 2 (2-)

כבר היה נדמה שקבוצת הכוכבים של סטפנוס דדאס קוראת תיגר על העליונות של ולנסיה, אבל טרנטו דאגה להוריד אותה חזרה לקרקע. האדומים חייבים להיות הרבה יותר עקביים ויציבים אם הם מעוניינים ללכת עד הסוף העונה.

פטריק בברלי. לא הרשים השבוע, צילום: הפועל תל אביב

3. בורק (1:4, 80% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 2 (1-)

ההפסד 84:80 המפתיע ללייטקאבליס לימד אותנו שהפיינליסטית מהעונה שעברה פגיעה, וכי בניגוד למה שחשבנו היא לא באמת נמצאת בדרג של ולנסיה. זו הייתה הפעם הראשונה העונה שבורק ספגה יותר מ-80 נקודות.

2. בשקשהיר (1:4, 80% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 4 (2-)

הקבוצה הטורקית כבר כבשה את פסגת בית A ומוכיחה מהן כוונתייה העונה. השבוע בודצ'נוסט טעמה מנחת זרועה וקלעה 7 נקודות בלבד ברבע השלישי. בשקשהיר מתהדרת בשחקנים מנוסים כמו ג'יילן סמית' וטיילר קאבאנו, שכבר ראו דבר או שניים בכדורסל האירופי ויודעים מה צריך לעשות על מנת להגיע הכי רחוק. 

1. ולנסיה (0:5, 100% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 1 (ללא שינוי)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מה נאמר ומה נגיד על הקבוצה המעוטרת בתולדות המפעל? בינתיים נראה שלא קיימת עדיין אף יריבה שבאמת יכולה לעמוד בדרכה. העליונות שלה מוחלטת והיא ניצחה את משחקיה בפער ממוצע של למעלה מ-17 נקודות הפרש, כאשר רק פעם אחת ירדה מפער דו ספרתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר