בברלי טרף את הקלפים, בלייקני יתקן? דילמת נועם יעקב בהפועל תל אביב

הכישרון הישראלי של האדומים - הקבוצה אותה אוהד מילדות והקהל מחזיר לו אהבה - עומד בפני צומת מכריע של עזיבה או הישארות • משחקן שמקבל בממוצע 10 דקות ביורוליג, הפך לזה שנלחם לשחק ביורוקאפ • מה יקרה אם ים מדר יחזור ואיך משפיעים על המצב שאר הכוכבים במועדון?

[object Object]
לנועם יעקב היה השבוע יום הולדת 20. במקביל לאירוע הוא צריך לקבל בקרוב החלטה משמעותית בקריירה - להמשיך להילחם על מקומו בהפועל תל אביב או ללכת ליעד אחר. במקרה של יעקב זו החלטה כבדת משקל גם בגלל הקשר שלו למועדון. מצד אחד החיבור המיוחד למועדון, מצד שני הקריירה והאפשרות להגיע לדראפט. כרגע הכדור בידיים שלו והדילמה זה ברור לא פשוטה.
 
"תישאר, תישאר", שר הקהל במשחק מול בני הרצליה לשחקן שהגיע רק בקיץ. הנקודה פשוטה: מעבר לרצון לראות עוד ישראלים על הפרקט יעקב הוא לא עוד רכש. יש כאן סיפור רומנטי של סגירת מעגל של שחקן שהוא אוהד הקבוצה מאז שהיה ילד. בסוף העונה שעברה ראו כולם את הסרטונים של יעקב ביציעים מעודד את הפועל בדרבי בגמר הפלייאוף.
 
הקשר והאהדה שלו לקבוצה מאז ילדותו באו לידי ביטוי בסרטוני הוולקאם שלו לקבוצה. בשורה התחתונה: לא עוד שחקן רכש שהגיע אלא אדום אמיתי. הקהל איתו כאילו הוא כבר שנים בקבוצה. אם יישאר וזה בהחלט עשוי לקרות תהיה לכך משמעות רבה. זה כנראה רק מגביר את הרגישות בקשר לדקות המשחק שלו ולהחלטה העתידית שייקח על המשך דרכו במועדון. הדילמה שלו ושל המועדון כאן גדולים מאוד.
 
ליעקב היה חוזה לעוד עונה בוילרבאן שמשחקת ביורוליג. ההיגיון סביב המעבר להפועל תל אביב תוך ויתור על היורוליג היה נעוץ בעוד "שעות מנוע" ליעקב מה שיאפשר חשיפה גדולה יותר לקראת הדראפט הקרוב. מהסיבה הזו וילרבאן שיחררה אותו למרות עוד שנת חוזה, אבל ממשיכה להחזיק בזכויות עליו ואם ייבחר בדראפט תזכה בתמורה הכספית. 
 
נועם יעקב. ישאר בהפועל תל אביב?, צילום: אודי ציטיאט
 
העניין הוא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד והמצב כרגע לא יקדם את יעקב לקראת המטרה שלו. עם מיעוט דקות כמו שהוא מקבל ביורוקאפ תהיה בעיה להגיע למטרה. בעקבות זאת נוצר הלחץ והוא קיבל את האישור לעבור קבוצה אם ירצה בכך. במצב העניינים כרגע לא ברור אם זה יקרה. המאמן סטפאנוס דדאס עושה הכל כדי להלך בין הטיפות וכשיש לו אפשרות הוא דוחף את השחקן. כך קרה במוצ"ש האחרון כשיעקב קיבל 20 דקות פרקט מול הרצליה, עלה אליהן בשיא המוטיבציה והיה טוב. יכול להיות שזה ייתן דחיפה לשחקן להישאר.
 
השאלה שעולה היא איך שחקן שקיבל בעונה שעברה 10 דקות בממוצע ביורוליג (במדי וילרבאן) לא זוכה לדקות ביורוקאפ. מתוך 4 משחקי הקבוצה במפעל האירופי העונה בשניים הוא לא שותף ובשניים האחרים זכה ל-14 דקות ביחד. התשובה נעוצה בעיקר בשחקן אחד: פטריק בברלי.
 
פטריק בברלי, צילום: אלן שיבר
 
כשיעקב הוחתם האפשרות להביא את הכוכב הגדול עוד לא הייתה על הפרק. התכנון הראשוני היה שג׳ו רגלנד ונועם יעקב יחלקו את בעמדה מספר 1. כשבברלי הגיע התערבבו הקלפים. לא רק לנועם יעקב אלא גם לרגלנד שנדחק הצידה וגם עתידו בקבוצה נכון לעכשיו לוט בערפל. ציוות הגארדים המוביל נכון לכרגע הוא בכלל בברלי ובר טימור. יעקב נמצא בצומת חשוב בעונה חשובה ויצטרך להחליט לפנות. דבר אחד בטוח: יעקב אולי בן 20, אבל הוא קשוח והוא פייטר. הוא לא יוותר על העונה הזו.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אתמול הוחתם בהפועל הגארד אנתוני בלייקני. לכאורה נתון שמסבך את התמונה מכיוון שהעומס בקו האחורי רק גדל. בפועל זה עשוי להיות המהלך שדווקא יעזור ליעקב להישאר. אם בעקבות החתמת בלייקני ג׳ו רגלנד ישוחרר, אז יפחת הלחץ בעמדת הרכז וזה עשוי לסייע לו להישאר. כל זאת כמובן אם לא תהיה הפתעה בגזרת ים מדר שאחריו חיזרו במועדון בימים האחרונים בינתיים ללא תוצאות. במילים אחרות יש כאן משחק כיסאות מוסיקליים בעמדת הרכז שבסופו של דבר עשוי להשאיר את הרכז האהוד באדום. 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו