הקבוצה הכי "ישראלית" במפעל: היכרות עם קלוז' - יריבת הפועל ירושלים השבוע ביורוקאפ

לא פחות מ-6 שחקנים בסגל של הקבוצה הרומנית כבר שיחקו בישראל, כאשר הבולט מכולם הוא זאק הנקינס, שנבחר ל-MVP של עונת 2022/23 כששיחק בקבוצה מהבירה • אחרי פתיחת עונה מגומגמת, הרומנים התפוצצו בשבוע שעבר עם ניצחון ב-36 הפרש, ורוצים להמשיך במגמה זו גם במחזור החמישי • אוהדי האדומים שימו לב: אלו השחקנים שצריך לעצור כדי להתקבע בפסגת בית B

זאק הנקינס במדי קלוז'. צילום: יורוקאפ

קלוז' נאפוקה היא אחת מהכוחות העולים בכדורסל האירופי. כידוע, רומניה מעולם לא הייתה מעצמה בכל הנוגע לענף עם הכדור הכתום, וחוץ מקונסטנטין פופה העצום (2.20 מ') שכיכב בישראל בשנות ה-90 וגאורגה מורשאן העצום עוד יותר (2.31 מ') ששיחק באותו עשור ב-NBA, הכדורסל המקומי לא ייצר יותר מדי סיפורים והישגים. 

קלוז' מנסה לשנות את הפרדיגמה בשנים האחרונות. אחד מהמהלכים שתרמו להתעצמות של המועדון היה יורובאסקט 2017, בו כחלק מההכנות האולם הביתי בעיר הורחב ל-10,000 מקומות לצורך אירוח הטורניר. כיום הקבוצה נהנית מאחד מההיכלים היפים במפעל, ומשחקי הבית שלה מתאפיינים באווירה ביתית חמה עם תפוסה עד כמעט אפס מקום ביציעים. לצורך הדוגמה, מול ולנסיה הגיעו לא פחות מ-9,600 אוהדים על מנת לדחוף את הקבוצה. אלמלא קאמבק של הספרדים ברבע המכריע ייתכן שגם הם היו יוצאים עם חיוך רחב על השפתיים בסיום.

כאמור, הכדורסל הרומני לא מתאדר בכוכבים מקומיים, וקברניטי המועדון מבינים שעל מנת להצליח בזירה האירופית הם צריכים למלא את השורות בזרים. בסגל של הקבוצה ניתן למצוא לא פחות מ-11 (!) זרים, כאשר 6 מהם מוכרים לעכברי הכדורסל הישראלי מכיוון ששיחקו בעבר בארץ הקודש. הבולט מכולם הוא זאק הנקינס, שזכה בתואר ה-MVP של ליגת העל כששיחק בהפועל ירושלים. עוד ניתן למצוא את פטריק ריצ'ארד (אקס מכבי ראשון לציון), מרקס מיירס (אקס הפועל ירושלים), קווין הארווי (אקס הפועל חולון), די.ג'יי סילי (אקס מכבי תל אביב) ודשון סטיבנס (אקס הפועל תל אביב ומכבי ראשון לציון).

קווין הרווי וניב משגב. האמריקאי ששיחק אשתקד בחולון יפגוש את הפועל ירושלים עם מדי קלוז'

על הנייר הסגל של קלוז' הוא מהטובים במפעל. עם זאת, לאור לוח משחקים די קשה בתחילת העונה שכלל מפגשים עם ולנסיה, צ'דביטה ובורק, הקבוצה חיפשה ניצחון ראשון עד השבוע שעבר, וכשפגשה את המבורג האומללה היא לא ריחמה ולא הורידה רגל מהגז עד הסיום. הקבוצה הרומנית הביסה אותה 67:103 והוכיחה שאין להטיל ספק בכישרון של שחקניה. השבוע היא תפגוש ביום רביעי (שידור חי ובלעדי ב"ישראל היום החל מ-19:00) את הפועל ירושלים למפגש שעשוי לקבוע מיקומים בצמרת בית B. הבטן העליונה של הטבלה מתחילה להתקבע, והקבוצה של יונתן אלון רוצה להישאר צמודה לוולנסיה ובורק החזקות, בעוד שקלוז' מעוניינת לייצר רצף ניצחונות, לקראת המשך מפגשים מול קבוצות פחות אימתניות בבית.

כאן ב"ישראל היום" נכין אתכם למשחקים באופן המיטבי ונעשה מדי שבוע היכרות עם הקבוצה והשחקנים הבולטים שהקבוצות הישראליות במפעל יצטרכו לעצור. אז בלבד האקסים "הישראלים" שיצא לנו כבר להכיר, יש לקבוצה הרומנית עוד שחקני איכותיים, וכעת נעשה עימם היכרות מעמיקה. כידוע, כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

זאבייר סימפסון

אחרי שניסה את מזלו בשנים האחרונות וקיווה למצוא מקום קבוע בקבוצת NBA דרך הג'י ליג, הרכז הסתפק ב-11 ההופעות שרשם בליגה הטובה בעולם וחתם לראשונה באירופה. מדובר בגארד קטן וזריז שיודע לפלס את דרכו לטבעת באמצעות השליטה הנהדרת שלו בכדור והמהירות שלו על פני השומרים. הוא מנצל את תשומת הלב ההגנתית שהוא שואב על מנת לסדר לחבריו מצבים של קרש סל ומוביל עד כה את היורוקאפ באסיסטים למשחק (7.5). אמנם יש לו טכניקת זריקה מעט משונה, אך אל תתנו לה להתל בכם כי הוא שיפר את הקליעה ועשוי לנצל את המרווח שנותן לו המגן כדי להעניש מבחוץ. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 27:03 דקות, 17.2 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 7.5 אסיסטים, 0.8 חטיפות, 4.0 איבודים, 21.8 מדד. 

זאבייר סימפסון. מקום ראשון ביורוקאפ באסיסטים,

סאסו סאלין

אחד הקלעים הטובים ביבשת. הגארד הפיני בן ה-33 שזכה עם טנריפה בליגת האלופות ב-2022 שיחק בספרד 10 עונות וכעת צריך להתרגל לסגנון מעט שונה ממה שהתרגל אליו. סאלין מזכיר קלעים גדולים אחרים שראינו באירופה בשנים האחרונות כמו ג'ייסי קארול וקייל קוריץ'. רוב המהלכים שלו מבוססים על התנועה ללא כדור דרך החסימות ולא מעט התרגילים המיועדים לשחרר אותו לקליעה יוצאים אל הפועל. כמובן שאסור להשאיר אותו לשנייה אחת פנוי עם מבט מיושר לסל והוא מצריך לא מעט תשומת לב ותיאום הגנתי. ברגע שהוא מתחמם עלול להיווצר מומנטום רומני, והירושלמים צריכים לעשות הכול כדי למנוע ממנו את הכדור. הוא קלע עד כה העונה במפעל 2.7 שלשות ב-44%. חשוב לציין כי הפאניקה שהוא מייצר בהגנה עלולה להוביל את השומר שלו לבצע עבירות לא מחוייבות למציאות ולשלוח אותו ל-3 עונשין מהקו. זה קרה 3 פעמים עד כה העונה והוא לא החטיא מטווח זה (9/9).

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 22:58 דקות, 11.0 נקודות, 2.5 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים, 0.2 חטיפות, 0.8 איבודים, 11.5 מדד. 

סאסו סאלין. אסור להשאיר אותו פנוי, צילום: פיב"א

אדם מוקוקה

זוהי העונה השנייה של הצרפתי בקבוצה. מדובר בגארד אתלטי עם צעד ראשון מהיר במיוחד וסייז נאה לעמדה שלו. הוא מייצר לעצמו לא מעט נקודות מכדרור, אבל סובל מקליעה מעט לא יציבה מבחוץ. הוא שומר נהדר ועלול להקשות על ג'ראד הראפר להגיע לתפוקה הרגילה שלו. מוקוקה אוהב מאוד לחדור שמאלה, למרות שהוא ימני, ואם הוא יהיה בקרבת הטבעת הוא ככל הנראה יטרוף אותה ויסיים את המהלך מעליה.

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 22:32 דקות, 11.5 נקודות, 4.0 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים, 1.5 חטיפות, 0.8 איבודים, 11.5 מדד. 

אדם מוקוקה. אתלט על, צילום: יורוקאפ

קארל גוזמן

חברו של חסיאל ריברו בנבחרת קובה מצא בית בקלוז' ופתח לאחרונה את עונתו החמישית בקבוצה. מדובר בגארד שמאלי ואתלטי, שמרבה להפעיל לחץ על הרכזים של היריבות. הוא מסיים נהדר בתוך הצבע ומצטיין בתנועה ללא כדור. גוזמן הפך בשנים האחרונות לסוג של דבק בקבוצה, וככזה שלא זקוק לכדור אצלו ביד כדי להיות אפקטיבי. הוא לא הכי מוכשר, אך יעיל ויודע לעשות את העבודה השחורה והחשובה בקבוצה עמוסת כוכבים.

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 17:27 דקות, 7.5 נקודות, 2.5 ריבאונדים, 1.0 אסיסטים, 0 חטיפות, 1.5 איבודים, 6.0 מדד. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
קארל גסמן. אהבה קולומביאנית בקלוז', צילום: יורוקאפ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר