בעל הבית: אחרי כל הספקות סביבו, פטריק בברלי מראה שהוא לא בא לטייל בהפועל תל אביב

מנהיג את החברים סביבו, מספק סטטיסטיקה יפה בכל אספקט של המשחק ויותר מהכל, לא נותן לרזומה למנוע ממנו להשתטח על הפרקט • הגארד בן ה-36 שרבים מחכים לו בפינה, מוכיח עד כה שהוא טיפוס צבעוני, אבל במשחקים עצמם, קשה מאוד לעצור אותו

משמעות הניצחון של הפועל ת״א אתמול (שלישי) היא שביום בהיר רואים את ראשות הטבלה בסיום משחקי השלב המוקדם וההסבר פשוט. הפועל ניצחה את גראן קנאריה שאמורה להיאבק איתה על הפסגה ועוד בהפרש של 13 נקודות שעשוי להיות לו משמעות גדולה בהמשך. אנחנו רק אחרי ארבעה מחזורים ואם הפועל תהיה לפני הספרדים בטבלה בסיום הליגה הסדירה, אין כמעט קבוצות שיוכלו לסכן אותה, פרט לבחצ׳שהיר ובדאלונה, לכן זה היה ניצחון שהוא מקדמה גדולה עם משמעות רבה בסיומו עלתה הקבוצה לראשונה למקום הראשון.

בתחילת העונה היו שאלות סביב הפועל ולא מעט ראו בה כחידה. עכשיו אפשר להגיד בבירור שזוהי קבוצה של פטריק בברלי. הוא המנהיג, על פיו יישק דבר. תקופת הניסיונות נגמרה ובסיומה רואים שהשחקן שהפתיע שבכלל הגיע לכאן הוא גם המנצח על התזמורת. יש מי שיושב על ההגה. יש מנהיג.

העניין הוא שבברלי לא עשה את זה בכוחניות, אלא דווקא דרך לימוד של הקבוצה וניסיון להשתלב בה. הוא כוכב גדול, אבל רואים שבמגרש הוא לא רואה את עצמו ככזה. הוא השחקן הבולט, אבל זה בא דרך המשחק הקבוצתי. הוא לא מנסה לכפות דבר ונמצא לגמרי בשטף של הקבוצה.

הוא היה מעל המשחק אתמול ויש רגעים שהוא ניראה פשוט רמה מעל המפעל. כל זה כשאנחנו רק בתחילת הדרך כשהוא עדיין משלם את שכר הלימוד של המעבר לכדורסל האירופי. הוא עוד ילך וישתפר ככל שילמד את הקבוצה ואת סגנון המשחק באירופה. שימו לב איך הוא תורם בכל: 15 נקודות הוא קלע אתמול, ניהול משחק (5 אסיסטים), ריבאונד (5) ובחטיפות (5). בגיל 36 עם רזומה ב-NBA הוא משתטח על הפרקט כדי להשיג כדורים. איזה שחקן בקבוצה ירשה לעצמו לא להשתטח גם כן ככה כשהוא רואה שבברלי עושה את זה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אמנם אנחנו רק באוקטובר, אבל את התארים בסוף העונה לוקחים דרך ההגנה. הדבר הכי חשוב שהפועל ת״א יכולה לצאת איתו מהמשחק אתמול זה השיעור ההגנתי שהעניקה לגראן קנאריה - קבוצת יורוקאפ בכירה שהייתה עד אתמול ללא הפסד (האלופה מלפני שנתיים) וקבוצת צמרת בליגה הספרדית פשוט התקשתה לקלוע ברגעים מסוימים. הפועל השאירה אותה על 66 נקודות, על 32 אחוז ל-2 נקודות וגרמה לה למסור רק 7 אסיסטים. כשקבוצת כוכבים עם כל כך הרבה אגו מצליחה לשמור באינטנסיביות כזו סימן שסטפאנוס דדאס עשה משהו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר