ערב חג בסלוניקי: אריס לא מעוניינת להיות האושפיזין בסוכה של הפועל ירושלים

הקבוצה מהבירה רוצה להמשיך במומנטום החיובי ביורוקאפ ותפגוש ברביעי (19:50, שידור ישיר ב"ישראל היום") את הקבוצה היוונית והקהל החם שלה • ההיסטוריה של המועדון, המאמן המוכר, השחקנים ששיחקו בישראל וכל מה שהאדומים צריכים לדעת כדי לא לצאת עם טעם מר מהמפגש

אוהדי אריס סלוניקי. צילום: הטוויטר של אריס סלוניקי

אריס סלוניקי הוא מועדון מפואר בכדורסל היווני. ימיו הגדולים היו בשנות ה-80 כאשר אגדת המועדון ניקוס גאליס כיכב בקבוצה והוביל אותה ל-8 אליפויות יוון ו-6 גביעים. עם זאת, עברו לא מעט מים בנהר ומאז הימים ההם הקבוצה לא באמת מצליחה להביט בגובה העיניים של פנאתינייקוס ואולימפיאקוס.

עם זאת, המסורת נשארה וניתן לראות אותה בבירור ביציעים. הרוח הזו ליוותה את המועדון גם אחרי ימיו העליזים של ניקו גאליס, שהתאפיינו בבעיות כלכליות ותביעות מצד השחקנים כנגד המועדון. בשנת 2003 המועדון אף פורק בעקבות החובות והוקם מחדש על ידי אנשי עסקים מקומיים. 

הכוח של הקבוצה טמון באולם הביתי שלה - ניקוס גאליס ארנה. ההיכל המיתולוגי, ששינה את שמו ב-2013 ומכיל 5,138 מושבים. הוא נחשב לאחד המגרשים הביתיים החמים באירופה וכזה שמוסיף רוח גבית לקבוצה. "השחקן השישי" כמאמר הקלישאה אם תרצו. אגב, הפעם האחרונה שהפועל ירושלים שיחקה באולם זה ביורוקאפ הייתה אי שם בעונת 2009/10 כאשר כיכבו בקבוצה שמות כמו דיז'ון תומפוסון, פו ג'טר וברנדון האנטר, שהלך לעולמו בשנה שעברה.

ברנדון האנטר. אקס הפועל ירושלים וגלבוע גליל מת בגיל 42 בלבד, צילום: דוד כהן

נחזור לזמננו. אריס הנוכחית לא נחשבת לאחת מהקבוצות הגדולות במפעל, בלשון המעטה. נחשפנו לחולשתה כבר במשחק אימון נגד הפועל תל אביב בו הובסה 100:72 ללא תנאי במשחק במעמד צד אחד. הכוכב הכי גדול שלה הוא דווקא מקומי - וסיליס טוליופולוס, שקיבל דקות משמעותיות במשחקים האולימפיים בפריז.

גם על הקווים אפשר למצוא שם מוכר. יאניס קאסטריטיס, שאימן את הפועל תל אביב בין 2020 ל-2021, קיבל את המפתחות מיד לאחר שסיים את תפקידו בישראל ומוביל את הקבוצה זו שנה שנייה ברציפות ביורוקאפ. אשתקד הוא סיים עם 50% הצלחה בעונה הסדירה והמקום החמישי בבית המוקדם, אך הובס בשמינית הגמר לפרומיתיי של ננו גינזבורג וסיים עם קבוצתו את דרכו במפעל. את העונה הנוכחית ביורוקאפ אריס פתחה עם 2 הפסדים לוונציה וטורק טלקום, אבל התאוששה בשבוע שעבר כאשר הביסה 74:92 את לייטקאבליס. 

קאסטריטיס וים מדר, צילום: אלן שיבר

כזכור, להפועל ירושלים אין זכרונות חיוביים ממשחקי חוץ ביוון. ב-2023 היא פגשה את אא"ק אתונה בליגת האלופות ואוהדיה סבלו מאלימות קשה של הקהל היווני שכללה שריפת דגל ישראל, ירי זיקוקים וזריקת אבנים. כידוע, לא מדובר באותה זהות יריבה ואפילו לא אותה עיר, אך עדיין ודאי מקוננים זכרונות העבר בראשיהם של אנשי הקבוצה. 

אז ממי הפועל ירושלים צריכה לחשוש בסגל של אא"ק אתונה? כאן ב"ישראל היום" בחרנו לעשות לכם סדר לקראת המשחק של הפועל ירושלים מול אא"ק אתונה שייערך ביום רביעי ב-20:00. גם המשחק הזה, כמו כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום". 

וסיליס טוליופולוס (גארד, 1.88)

הנציג של אריס סלוניקי בנבחרת היוונית הוא ככל הנראה השחקן המסוכן בשורות הקבוצה. הוא כבר הוכיח זאת במשחקים האולימפיים בפריז נגד נבחרות חזקות כמו ספרד ואוסטרליה כאשר קלע בספרות כפולות, והמשיך באותה דרך גם בקבוצה שהפכה לו לבית בשלוש השנים האחרונות. הוא מוביל את הצהובים-שחורים העונה בנקודות למשחק במפעל ולהתפוצצות שלו מול לייטקאבליס בשבוע שעבר יש מניות רבות - 24 נקודות עם לא פחות מ-6 שלשות ב-22 דקות בלבד. טוליופולוס הראה מהרפרטואר העשיר שלו שכולל יכולת לייצר נקודות מכדרור, בעיקר מקליעה. עם זאת, גם מהצדדים השליליים במשחק שלו שקצת מפוזר (6 איבודים). מדובר בשחקן ללא חת שהפועל ירושלים תצטרך להתמקד בו הגנתית. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 14.7 נקודות, 2.0 אסיסטים, 2.7 ריבאונדים, 1.3 חטיפות, 2.3 איבודים, 11.3 מדד, 22:51 דקות.

וסיליס טוליופולוס,

דייויד דיוליוס (גארד, 1.83)

הרכז האמריקאי בן ה-25 הוא מנהל המשחק של הקבוצה. הוא צמח במכללות גדולות (מישיגן וסינסינטי) ושיחק ואשתקד שיחק בגוטינגן הגרמנית. מדובר בגארד קטן שמחפש להפעיל את חבריו, אבל גם כזה שיכול להתחמם בעצמו. במשחק הליגה מול אא"ק אתונה הוא סיים כקלע המוביל של הקבוצה עם 17 נקודות.

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 11.7 נקודות, 3.0 אסיסטים, 1.0 ריבאונדים, 0.7 חטיפות, 1.0 איבודים, 12.7 מדד, 23:17 דקות.

דייויד דיוליוס,

ראלי אולקינס (גארד, 1.97)

החתיכה האחרונה בפאזל של קאסטריטיס. הוא הגיע אחרון לקבוצה ועדיין לא התחבר, אך אנחנו מכירים אותו ואת היכולות שלו מהעונה שעברה בעירוני נס ציונה. אולקינס שומר אינטנסיבי למדי שלוחץ על הכדור כמעט בכל הזדמנות. הוא העמיד בליגת העל ממוצעים של 16 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים, כך שכבר ראינו מה יש לו להציע נגד קבוצות ישראליות וכנראה זה רק עניין של זמן עד שיפגין ביצועים דומים גם בקבוצתו החדשה. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 4.0 נקודות, 2.0 אסיסטים, 1.0 ריבאונדים, 0 חטיפות, 0 איבודים, 1.0 מדד, 10:50 דקות.

ראלי אולקינס ורפי מנקו, צילום: אלן שיבר

ג'יימס בנקס (סנטר, 2.08)

עוד שחקן ששיחק בעברו בישראל. הסנטר הקפיצי ביקר בארץ הקודש בעונת 2020/21, אבל לא הרשים במדי הפועל באר שבע ושוחרר באמצע העונה אחרי שקלע 5.1 נקודות בלבד למשחק ב-20 דקות. מאז הוא בילה בשנים האחרונות בג'י ליג וכעת עושה ניסיון נוסף ביבשת הישנה. לא מדובר בשחקן טכני שיודע לייצר נקודות בפוסט אפ או למצוא את השחקן הפנוי בשורט רול, אבל היכולת האתלטית שלו מאפשרת לו לייצר את רוב הנקודות שלו מעל הטבעות באחוזים גבוהים. אם דיוליוס וחבריו יידעו להפעיל אותו הוא יכול לעשות לא מעט צרות מתחת לסלים של הפועל ירושלים. אוסטין וויילי אמור לדעת לנצל את היתרון הפיזי המובהק שלו וג'סטין סמית אמור להתמודד עם הזריזות. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 7.3 נקודות, 0.3 אסיסטים, 2.0 ריבאונדים, 0.3 חטיפות, 1.3 איבודים, 7.0 מדד, 10:50 דקות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'יימס בנקס, צילום: יורוקאפ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר