רק לא להגיע נגדה למשחק צמוד: גראן קנאריה מחכה להפועל תל אביב

הקבוצה הספרדית שוויתרה על השתתפותה ביורוליג אחרי שזכתה במפעל ב-2023 אמנם לא דורסת את יריבותיה, אבל שומרת על מאזן מושלם ביורוקאפ אחרי שניצחה את כל המשחקים ב-3 נקודות הפרש בלבד • השחקנים שמהם סטפנוס דדאס וחניכיו אמורים לחשוש לקראת המפגש ביום שלישי (20:00, שידור ישיר ב"ישראל היום")? הרשימה בפנים

ג'ו תומאסון. מתקשה להתאקלם בגראן קנאריה. צילום: יורוקאפ

עופר ינאי ואנשי הפועל תל אביב הצהירו לא פעם שהמטרה המרכזית של המועדון השנה היא הגעה ליורוליג. כידוע, הדרך הבטוחה למפעל הבכיר ביבשת היא דרך זכייה ביורוקאפ, ולכך אנשי האדומים תולים תקוות ושמים את יהבם. 

בניגוד להפועל תל אביב, מסתמן שהשאיפות של גראן קנאריה, יריבתה השבוע (שלישי, 20:00, שידור ישיר ב"ישראל היום") ביורוקאפ מעט שונות. בקיץ 2023 קיבלנו עדות לכך כאשר ויתרה על הכרטיס ליורוליג למרות שזכתה במפעל. הסיבה המרכזית דאז הייתה כלכלית וייתכן שהמצב השתנה, אך ודאי זו מחשבה שמקוננת בראשיהם של שחקני הקבוצה, שיודעים שההנהלה לא מעוניינת בבונוס הבלעדי שהמפעל מעניק. האם זה מוריד לחץ או שמא פוגע במוטיבציה? ימים יגידו. אשתקד קיבלנו עדות ראשונה.

הזכייה של גראן קנאריה ב-2023,

בעונה שעברה להפועל תל אביב והקבוצה מהאיים הקנאריים היה דבר אחד במשותף - שתיהן "פישלו" נגד בשיקטאש. כזכור, חיוך גדול עלה את השפתיים של אנשי האדומים אחרי שהקבוצה מאיסטנבול הפתיעה את גראן קנאריה במפתיע כבר בשלב שמינית הגמר. לצערם הרב חיוך זה התחלף בדמעות של עצב כאשר הטורקים המשיכו באותו קו גם בשלב רבע הגמר כאשר הדהימו את הקבוצה של דני פרנקו שסיימה במקום השני בבית המוקדם. 

הפועל תל אביב כבר שיחקה פעמיים מול גראן קנאריה בעבר ואפילו יש לה זכרונות נעימים מהמפגש האחרון. בפברואר 2023 האדומים הביסו 70:92 בהיכל קבוצת שלמה את האלופה שבדרך. בר טימור ותומר גינת הם השרידים האחרונים מאותו ניצחון, בעוד שמן העבר השני ניתן למצוא את אנדרו אלביסי הוותיק, יובאן קליאיץ', מיקל סאלבו וג׳ון שורנה.

תומר גינת ובר טימור. השרידים האחרונים מעונת 2022/23, צילום: אלן שיבר

את העונה הנוכחית גראן קנאריה פתחה בצורה מושלמת בכל הנוגע למאזן הניצחונות, אך לא מרשימה במיוחד ברמת הביצועים על הפרקט. כל משחקיה עד כה הסתיימו במותחן שבסופו ידה יצאה על העליונה. המשותף לכל המשחקים הוא שהם נגמרו בהפרש זהה - 3 נקודות בלבד. באחד מהמקרים (בודצ'נוסט) היא אפילו הזדקקה להארכה כדי להשלים את המלאכה. שני המשחקים הנוספים היו מול טרנטו ובשקשהיר.

בקיץ האחרון גראן קנאריה ביצעה שינויים בסגל וצירפה שחקנים ותיקים ומנוסים, לצד כמה שמות צעירים ומרעננים שעשויים לעשות לא מעט צרות לסטפנוס דדאס והצוות המקצועי שלו. ההמשכיות החשובה ביותר של הקבוצה היא ככל הנראה על הקווים ויאקה לאקוביץ' ממשיך להדריך את הקבוצה גם העונה. כאן ב"ישראל היום" נעשה לכם סדר והיכרות עם השמות המעניינים ביותר בסגל שכדאי מאוד לשים אליהם לב לקראת המחזור הרביעי ביורוקאפ. גם המשחק הזה, כמו כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".  

יאקה לאקוביץ'. כבר זכה עם הקבוצה ביורוקאפ,

אנדרו אלביסי (רכז, 1.84)

המנוע של הקבוצה. הרכז בן ה-34, שנמנה עם הסגל הצרפתי למשחקים האולימפיים הקיץ, משחק כבר 5 עונות בקבוצה ומעמדו נשאר יציב לאורך כל התקופה. הוא ממוקם במקום השני אי פעם ביורוקאפ באסיסטים ונזקק לעוד 79 בלבד על מנת לעבור את סטפן מרקוביץ ולעלות למקום הראשון. כיאה לקבוצה ספרדית, הרוטציות מסודרות ומהונדסות מראש, כך שאלביסי יודע בדיוק את מקומו ומה נדרש ממנו כדי להביא לידי ביטוי את הניסיון שלו לפרקט.  

ממוצעיו העונה (3 משחקים): 8 נקודות, 3 אסיסטים, 2 ריבאונדים, 2 חטיפות, 2.3 איבודים, 8.3 מדד, 24.7 דקות.

אנדרו אלביסי. המנהיג של גראן קנאריה, צילום: יורוקאפ

קיילב הומסלי (גארד, 1.98)

הסקורר הראשי. הגארד האמריקאי הוא השחקן שצריך לייצר נקודות יש מאין. הוא מוביל העונה את הקבוצה בנקודות למשחק ויש לו אחוזים נאים מכל הטווחים. הוא הגיע הקיץ מטופאש בורסה וכבר הוכיח בקריירה האירופית שלו שלא כדאי לאפשר לו להתחמם. בודצ'נוסט חוותה זאת על בשרה כאשר הוא קלע מולה 4 שלשות ו-23 נקודות. יש להומסלי יכולת פינישנג טובה בתוך הצבע והוא מנצל את היתרון הפיזי שלו על פני גארדים אחרים על מנת לייצר נקודות קלות. הוא שמאלי ויש לו נטייה להרים שלשות הרבה מעבר לקשת. 

ממוצעיו העונה (3 משחקים): 14 נקודות, 2.7 אסיסטים, 3.7 ריבאונדים, 0.3 חטיפות, 1 איבודים, 13.7 מדד, 23.3 דקות.

קיילב הומסלי. הסקורר של גראן קנאריה, צילום: יורוקאפ

ג'ו תומאסון (גארד, 1.93)

שחקן שמכיר היטב את הכדורסל הישראלי. כזכור, אשתקד שיחק במכבי תל אביב אחרי שהגיע באמצע העונה מגרנדה. עוד לפני כן הגיע עם גלבוע/גליל לגמר הפלייאוף בישראל ב-2021 ועם מנרסה לגמר ליגת האלופות ב-2022. מדובר בגארד שאוהב מאוד ללחוץ את הכדור ועשוי לקבל את המשימה לשמור על פטריק בברלי רוב הזמן. הוא יודע לייצר לעצמו נקודות מכדרור ושחקן שכל מאמן ירצה בקבוצה שלו בשל דמותו החיובית (זכורים הפריימים הרבים שלו מעודד מהספסל בפלייאוף היורוליג אשתקד), אך הוא עדיין לא התאקלם לחלוטין בקבוצה. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ (3 משחקים): 6 נקודות, 2.0 אסיסטים, 0.7 ריבאונדים, 0 חטיפות, 0.7 איבודים, 6.0 מדד, 18.7 דקות.

ג'ו תומאסון. לא קיבל הרבה קרדיט במכבי תל אביב, צילום: אודי ציטיאט

ניקולאס ברוסינו (פורוורד, 2.00)

הארגנטינאי בן ה-30 נמצא בשיא הקריירה שלו. הוא היה שותף לזכייה ב-2023 ואשתקד נבחר לחמישייה השנייה בספרד. זוהי עונתו הרביעית ברציפות בקבוצה והחמישית סך הכל, כך שהוא מרגיש בבית במועדון. מדובר בווינג שלא כדאי להשאיר פנוי כי הקליעה שלו יציבה מבחוץ ועמדה על קרוב ל-40% בשתי העונות האחרונות. הוא האיש של המאמן ומשחק הכי הרבה דקות בממוצע למשחק עד כה.
ממוצעיו העונה ביורוקאפ (3 משחקים): 11 נקודות, 3.3 אסיסטים, 4 ריבאונדים, 1 חטיפות, 1.3 איבודים, 12.0 מדד, 31 דקות.

ניקולאס ברוסינו. משחק הכי הבה דקות בקבוצה,

מייק טובי (סנטר, 2.13)

הסנטר המנוסה יחגוג השבוע יום הולדת 30 ונדמה שהשיא כבר מאחוריו, אך עם זאת לרמות האלה מדובר באחד השמות הבולטים והמרשימים שיש למפעל להציע. כמובן שהוא זכור בעיקר בזכות שיתוף הפעולה המרשים שלו עם לוקה דונצ'יץ' בנבחרת סלובניה, אך גם בגלל 4 העונות ששיחק ביורוליג. הוא כבר זכה עם ולנסיה ביורוקאפ ב-2019, כך שהוא יודע מה נדרש כדי להשיג את התואר הנכסף. טובי מצטיין בקבלת החלטות בשורט רול ולמרות שאיננו אתלט גדול, יודע לסיים אלי-אופים בצורה מרשימה למדי. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ (3 משחקים): 10 נקודות, 1.3 אסיסטים, 6.7 ריבאונדים, 0 חטיפות, 1.0 איבודים, 11.0 מדד, 23 דקות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מייק טובי. שם גדול ביורוקאפ, צילום: יורוקאפ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר