לאחר עזיבתו של ג׳ורדן לויד: קבוצות הליגה חוששות מאפקט דומינו

לאחר שהכוכב החליט לעזוב את מכבי תל אביב מהר מהצפוי לאחר ליל הטילים הבליסטיים מאיראן, בקרב יתר הקבוצות כבר מתעורר החשש כי שחקנים נוספים יעזבו את ישראל בעתיד הקרוב בשל המצב הביטחוני וכניסת אזורים נוספים לקו האש

ג'ורדן לויד. צילום: עודד קרני

עזיבתו של ג׳ורדן לויד את מכבי תל אביב אמש (רביעי) בשל המצב הביטחוני אמנם הייתה מכה מקצועית נקודתית עבור הצהובים בלבד אבל בקרב קבוצות הליגה כבר מתעורר החשש מאפקט דומינו של שחקנים נוספים שיעזבו את ישראל בעתיד הקרוב בשל המצב הביטחוני וכניסת אזורים נוספים לקו האש.

לאורך הקיץ נעזרו הקבוצות בשמות הגדולים שחתמו בישראל על מנת לשכנע שחקנים נוספים להגיע לארץ הקודש והעובדה כי שחקנים בעלי שם הסכימו לחתום בישראל נתנה למעשה ״תעודת ביטחון״ ללא מעט שחקנים צעירים. בקרב קבוצות בליגה קיים חשש כי עזיבה מתוקשרת כמו במקרה של לויד עשויה לגרום לקבוצות נוספות ביבשת לבדוק את השוק ולגרום למי שתהיה עבורו אלטרנטיבה דומה ואו טובה יותר, לשקול אותה ברצינות.

עזיבתו של כוכב הצהובים אמנם הייתה מתוקשרת מאוד אך למעשה הגארד האמריקני כלל לא היה השחקן הראשון שעזב העונה את ישראל לאחר שחתם בקיץ. רק בימים האחרונים עזבו את ישראל דיישון טיילר מהפועל חיפה והמתאזרח סילבן לנדסברג (שיחק בישראל בעברו וביקש לשוב לביתו לתקופה קצרה אך המשך דרכו בחיפה מוטלת בספק) וליאם אוריאליי בקריית אתא.

סילבן לנדסברג. עזב גם הוא את ישראל, צילום: מאור אלקסלסי

שתי הסיבות העיקריות לעזיבות הן לחץ משפחתי או חוויה אישית שעוברים השחקנים ומערערת אותם, כמו גם כניסתם של אזורים רבים בארץ לקו האש. על אף שכל השחקנים שחתמו בישראל בקיץ וידעו מראש על הסיטואציה, חוויה האישית קשה ממקור ראשון של אזעקות או נפילות בקרבתם מלחיצה ומוסיפה עוד לחץ מצד בני המשפחה בארצות הברית.

בנוסף, התרחבות המערכה בצפון הכניסה לקו האש אזורים חדשים ונרחבים ובכך במקומות כמו קריית אתא, חיפה, עפולה ואף נתניה וחדרה, שבעונה שעברה התקיימה בהם שגרה וכמעט ולא נשמעו בהם אזעקות, נכנסו בימים האחרונים לקו האש של החיזבאללה ובכך למעשה ״המציאות״ אותה קיוו לראות הזרים כאשר חתמו בקיץ השתנתה הלכה למעשה בשבועות האחרונים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר