ואז הגיע תמיר בלאט: מכבי תל אביב פתחה את עונת היורוליג ברגל ימין

הצהובים הוציאו לדרך את עונת 2024/25 באירופה עם ניצחון במשחק הביתי בבלגרד מול וילרבאן 82:89 • שיא קריירה ודאבל דאבל לרכז (21 נקודות -12 אסיסטים)

תמיר בלאט ורומן סורקין. מכבי תל אביב התעוררה בזמן מול וילרבאן. צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) את עונת היורוליג עם ניצחון ביתי באולם הפיוניר שבבלגרד מול וילרבאן הצרפתית בתוצאה 82:89.

בניגוד לאווירה החגיגית שמאפיינת את משחק פתיחת העונה במפעל הבכיר של אירופה ובשל התמשכות הלחימה בישראל חניכיו של עודד קטש שבו לביתם הזמני מהעונה שעברה בבירת סרביה ולעיני יציעים ריקים פעם נוספת נאלצו לפתוח עונת יורוליג נוספת הרחק מתל אביב.

הצהובים שפתחו את עונת 2024/25 עם סגל חדש שעבר מתיחת פנים לאחר עזיבת כוכבי הקבוצה הקיץ, הציגה לראשונה במסגרת היורוליג את שחקני הרכש החדשים ובינהם ג׳יילן הורד, ליוואי רנדולף, אלפה קאבה, עבורם הייתה זו הופעת הבכורה בקריירה ביורוליג.

המשחק הראשון בעידן שאחרי ווייד בולדווין ולורנזו בראון נתן הצצה ראשונית לאיך ייראו הצהובים השנה ומי צפוי להיכנס לנעליים הגדולות שהשאירו כאשר במשחק הראשון לעונה היה זה תמיר בלאט שניצל את הבמה לאחר שפתח בחמישייה והשיב ובגדול עם שיא קריירה ביורוליג בנקודות, מדד ואסיסטים ודאבל-דאבל של 21 נקודות ו-12 אסיסטים.

תמיר בלאט. משחק ענק, צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'

למרות שעל המגרש הייתה זו קבוצה חדשה, לעין ניכרו לעין בעיות שאפיינו גם את הקבוצה של העונה שעברה כאשר הצד ההגנתי המשיך להיות נקודת התורפה של התל אביבים שספגו 52 נקודות במחצית הראשונה ונאלצו לרדוף אחרי הצרפתים במרבית דקות ההתמודדות במשחק צמוד אולם ריצת 0:9 של הצהובים שתי דקות לסיום בראשות תמיר בלאט וג׳יילן הורד (15 נקודות) הפכו את התוצאה והבטיחו את ניצחון המארחת.

רבע ראשון: מכבי תל אביב - וילרבאן 31:24
 

הצהובים פתחו עם שלושה אסיסטים של תמיר בלאט, הראשון לג'ורדן לויד ובהמשך לשני סלים של חסיאל ריברו. שתי חדירות לסל של ליוואי רנדולף הסתיימו בנקודות ובלאט עצמו קלע את השלשה הצהובה הראשונה במשחק (16:17). רוקאס יוקובאיטיס עלה מהספסל ועם שלוש קליעות רצופות העלה את מכבי ליתרון בהפרש 3, אבל ריצה של וילרבאן סידרה לה 24:31 בסיום הרבע הראשון.

 
רבע שני: מכבי תל אביב - וילרבאן 52:51
 

שלשה של לויד ואחריה שתיים של בלאט צמצמו את הפער ל-40:37. עוד סל של לויד ותיקון של סורקין בריבאונד התקפה - ומכבי חזרה להוביל, 42:43. ג'יילן הורד התחמם עם רצף פעולות טובות, אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לפאריס לי שהוריד את וילרבאן להפסקה ביתרון 51:52.

 
רבע שלישי: מכבי תל אביב - וילרבאן 71:71
 

הקצב ההתקפי הגבוה המשיך גם בתחילת המחצית השניה, כשבלאט ממשיך להצטיין עם 5 נקודות ואסיסט לרומן סורקין. אבל הצהובים לא ניצלו זאת כדי לייצר מומנטום והירבו להחטיא שלשות, וכך וילרבאן החזיקה ביתרון 65:69. סל של ריברו ונקודות מהעונשין של ג'ון דיברתולומיאו והורד השוו ל-71:71 בתום שלושה רבעים.

 
רבע רביעי: מכבי תל אביב - וילרבאן 82:89

האגרסיביות של שתי הקבוצות עלתה ברבע האחרון, אבל שלשה של דיברתולומיאו שמרה על פיגור של נקודה בלבד אחרי חמש דקות. גם בלאט דייק שוב מעבר לקשת ואז מצא את ג'ונדי לשלשה שניה שלו, ומכבי עלתה ל-82:83 כשתי דקות לסיום. בלאט הגיע ל-12 אסיסטים במשחק עם שני אלי-אופים אדירים להורד, ומכבי פתחה מרווח במאני טיים. זה נגמר ב-82:89 לצהובים.

 
מכבי תל אביב - וילרבאן, צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'
מכבי תל אביב - וילרבאן, צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'
מכבי תל אביב - וילרבאן, צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'
מכבי תל אביב - וילרבאן, צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר