איתי חיים מייסד "תחבורה בדרך שלנו" התארח בפודקאסט "15 דקות" של יוסי הדר ודיבר על סוגיית המטרו. החוק שנפל בישראל בעקבות התפזרות הכנסת והמטרו בעולם. "הייתה כאן קונספציה של רכב לכל פועל, רק ב-92 הבינו שצריך גם מטרו", ציין איתי חיים.
מדינות רבות באירופה הקימו את תשתית המטרו שלהם כבר לפני 100 שנה, אומר איתי חיים מייסד "תחבורה בדרך שלנו". בריאיון ליוסי הדר בפודקאסט "15 דקות" הוא אומר, כי המטרו הוא התשתית שעליה מתבססת התחבורה הציבורית כולה, אוטובוסים ורכבות קלות, וזה מה שיאפשר לוותר על הרכב הפרטי.
עוד אומר חיים, כי "במקרה הטוב יהיה המטרו מוכן ב-2040 וסביר להניח שעלותו תהיה מעל ל-150 מיליארד שקלים - לכן לא ניתן יהיה לממן את המטרו בלא מימון של המגזר הפרטי". חיים מוסיף כי "אין די כוח אדם במשרד התחבורה כדי לטפל בצורכי התחבורה, צריך להקים רשויות אזוריות ומטרופוליניות, לבזר סמכויות ולהעביר לשלטון המקומי.
איך פותרים את בעיית הפקקים עד שיקום המטרו, מהו חוק המטרו שעלה לכותרות ערב פיזור הכנסת, ומדוע הוא סבור כי ייקח עוד זמן רב עד שהפרוייקט ימומש?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו