הפרס כמעט נבל

אונר"א, בית הדין הבינ"ל בהאג ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הגיעו לסף הבחירה לפרס נובל לשלום - למרות אירועי השנה האחרונה כדי להנחית מהלומה על תדמיתה של ישראל בעולם

מדליית פרס נובל לשלום, צילום: רויטרס

החלטת הוועדה הנורבגית לפרס נובל להעניק את פרס נובל לשלום לארגון "ניהון הינאקיו" היפני גרמה לאנחת רווחה, ולא רק בישראל. עם כל הכבוד ליפנים, שזכו בפרס בשל התנגדותם העקבית להפצת נשק גרעיני ולשימוש בו, הפעם חשוב יותר למי הפרס לא הוענק.

אין זה סוד שהשנה שלל גורמים אנטי־ישראליים ביקשו לנצל את האכסניה המכובדת של פרסי נובל ככלי ניגוח נגד המדינה היהודית. קמפיין יח"צ שלם לחץ על חברי ועדת הפרס כדי לכוונם אל היעד הנכסף - לעטר בתואר "אביר השלום" אדם או גוף שיוצאים נגד ישראל. שיא הקמפיין נרשם לפני כשבוע כאשר "מכון למחקרי השלום" באוסלו, שנחשב למקורב לוועדת הפרס, פרסם את רשימת הפייבוריטים שלו לזכייה.

ומה באשר לרוצחי היהודים ומבצעי הג'נוסייד האמיתיים משורות חמאס והג'יהאד האסלאמי? הם, לדידו של בית הדין בהאג, לא מפירים שום חוק

ברשימה הקצרה כיכבו שלושה מועמדים, שמייצגים את ההפך הגמור מאידיאלים של שלום - אונר"א, בית הדין הבינלאומי בהאג ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. הבחירה באחד מהם נוכח אירועי השנה האחרונה נועדה להנחית מהלומה קשה על התדמית של ישראל ולתייגה כאויבת השלום.

במהלך השנה שחלפה מאז הטבח אונר"א, ביה"ד הבינ"ל ומזכ"ל האו"ם פעלו במרץ, כל אחד בתחומו ובאצטלה של דאגה לערכים נעלים כביכול, כדי להלבין את מבצעי הטבח ולהעמיד דווקא את ישראל - הקורבן - על עמוד הקלון. השופטים בהאג התקדמו אל היעד בנתיב משפטי, גוטרש בחר בנתיב הצהרתי, ואילו אונר"א, כדרכה, המשיכה לסייע למחבלים בשטח.

יש להודות בצער ששלושתם הצליחו לא מעט במשימתם. ביה"ד בהאג הפך לזירת הצליבה המשפטית של ישראל. תביעת הכזב של דרום אפריקה, שהאשימה את ישראל בביצוע רצח עם, משכה תשומת לב עצומה בכל העולם, ואל דרום־אפריקנים הצטרפו "מאשימות" נוספות - קולומביה, ספרד, מקסיקו, בוליביה, ועוד.

צווי הביניים שביה"ד הוציא נגד ישראל לא מבשרים טובות לגבי המשך הדיונים. לאחרונה השופטים בהאג חצו עוד קו אדום, כאשר האשימו את ישראל בהפרת המשפט הבינ"ל במה שהם מכנים "כיבוש" של ירושלים ויו"ש. ומה באשר לרוצחי היהודים ומבצעי הג'נוסייד האמיתיים משורות חמאס והג'יהאד האסלאמי? הם, לדידו של בית הדין בהאג, לא מפירים שום חוק.

גם מזכ"ל האו"ם הצטיין השנה בכושר אבחנה סלקטיבי. הוא התפתל ומשך זמן כדי לא לגנות את מבצעי הטבח, להמעיט מחומרת הזוועה שביצעו ולא לאפשר את חשיפת פשעיהם, לרבות פגיעות מיניות מחרידות, אך ניצל כל הזדמנות כדי לתקוף את ישראל על "תגובה לא פרופורציונלית". למרות ששבר השנה את שיאי הצביעות, גוטרש ממשיך להטיף לירושלים גם עכשיו.

גם אונר"א ממשיכה, וביתר שאת. אף שהיתה מעורבת בסיוע לחמאס עד צוואר, הסוכנות חזרה לקבל תרומות ממדינות המערב, וכולנו יודעים לאן הן מתועלות: עוד חינוך לטרור, עוד שאהידים ועוד תעמולה אנטי־ציונית.

בעולם מתוקן שלושת הגיבורים הנ"ל היו צריכים להיות מוקעים. בעולמנו הרחוק מתיקון הם התיימרו לקבל פרס נובל לשלום. לפחות הפעם זה לא הסתייע, אך תהיו בטוחים - בשנה הבאה הם שוב יהיו פייבוריטים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר