הנוסחה של נתניהו

בזמן שלטונו של נתניהו גודלה של מדינת ישראל, זו שאפשר לגור ולחיות בה, קטן בהרבה ממה שאנחנו זוכרים כשהיינו ילדים • חבל, אהבנו נורא את הצפון

נתניהו (ארכיון), צילום: אי.פי

את הנוסחה לא אני המצאתי, המציא אותה ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו. אני רק לוקח אותה צעד אחד קדימה, אבל לגמרי ברוחו ובמורשתו:

ראש הממשלה הרי טוען ששחרור החטופים במתווה הקיים - זה שהוא המציא, הסכים, אישר ומינף - מתווה זה יסכן את ביטחון ישראל ויגרום למותם של אלפי ישראלים אם לא עשרות אלפים.

אין ברירה אלא להקריב את שלטונו של נתניהו. רק לשם הצלת אלפי בני ישראל כמובן! בדיוק כמו הקרבת החטופים. שכן הנתונים מראים בבירור - זה סיכון עצום לחיות פה כשהוא בשלטון והסיכון הולך וגדל

לא רק זאת - הוא גם דיבר לאחרונה על סכנה אטומית מכיוון עזה, או במילים אחרות - קץ האנושות או לפחות זו היהודית.

כך הוא אומר בכל מקום בעברית ובאנגלית. אני מאמין לכנות ליבו ולכך שהוא לא רוצה שהמוני ישראלים ימותו.

ולכן, לפי הנוסחה שלו, שעסקה שווה מוות של אלפי ישראלים ולכן אין ברירה וצריך להקריב את החטופים - אולי צריך להקריב גם את שלטונו למען חייהם של אותם יהודים. כי הנה כמה נתונים שקשה להתעלם מהם:

בזמן שלטונו של נתניהו, רק בשנה האחרונה, הגיע מספר הישראלים שנרצחו לשיא של כל הזמנים, כך גם מספר הפצועים ומוכי ההלם והחרדה.

בזמן שלטונו של נתניהו נורו לראשונה טילים מאיראן ומתימן ללב ישראל.

בזמן שלטונו של נתניהו הגיע מספר ההרוגים בכבישים למספרים שלא ידענו שנים רבות.

בזמן שלטונו של נתניהו הגיע מספר הנרצחים בחברה הערבית למספר שאני לא יכול אפילו לכתוב אותו כי רוב הסיכויים שעד הפרסום - יהיו נרצחים נוספים.

בזמן שלטונו של נתניהו אנחנו בשפל כלכלי שמזכיר את מה שקרה לנו בתחילת שנות ה־80, וכל המומחים אומרים שיהיה הרבה יותר גרוע בקרוב.

בזמן שלטונו של נתניהו גודלה של מדינת ישראל, זו שאפשר לגור ולחיות בה, קטן בהרבה ממה שאנחנו זוכרים כשהיינו ילדים.

חבל, אהבנו נורא את הצפון.

ועכשיו, ברשותכם, אני חוזר לנוסחת נתניהו. אין דבר יותר חשוב מהחטופים, אבל אסור לעשות משהו שיסכן את חייהם של אזרחי ישראל.

אז שלטונו של נתניהו חשוב נורא. אולי הכי חשוב. אבל לפעמים צריך להקריב כפי שטוען נתניהו כשהוא לא נותן ידו לעסקה שיש בה גרם אחד של סיכון, כשברור שמנגד החטופים ימותו, זו הסטטיסטיקה.

ולכן, אין ברירה אלא להקריב את שלטונו של נתניהו. רק לשם הצלת אלפי בני ישראל כמובן! בדיוק כמו הקרבת החטופים. שכן הנתונים מראים בבירור - זה סיכון עצום לחיות פה כשהוא בשלטון והסיכון הולך וגדל.

אז למרות הכאב העצום שיהיה בלכתו - לפעמים אין ברירה וצריך להקריב, לוותר, וזאת כדי לתת לעם היהודי, זה שכל כך קרוב לליבו של נתניהו - אפשרות לנשום.

הערה לסיום:

אני באמת מפחד מבן גביר. לעיתים אני מתעורר בלילה, מציץ מהתריס ורואה מכונית משטרה עוברת ברחוב.

אינסטינקטיבית אני מתכופף ואז כשהיא חולפת ואני מרים את הראש - אני חוטף בובמה במצח מהשפיץ של החלון. זה לא ייגמר טוב, אני יודע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר