ההחלטה לערוך מהפכה בתחום שירותי הפונדקאות בישראל היא עוד ציון דרך במה שנתפס בעיני הציבור החרדי ומנהיגותו הרוחנית והפוליטית כפגיעה בסטטוס־קוו ובאיזון הדק שעדיין קיים במדינת ישראל.
שני דברים בולטים לעין בחוק החדש. הראשון הוא ההחלטה כי גם זוגות חד־מיניים יוכלו לעבור את התהליך בישראל, והשני הוא ההכרעה כי מעתה ואילך יהיה מותר גם לאישה נשואה לשמש פונדקאית.
מלכתחילה, עניין הפונדקאות בעייתי מבחינה הלכתית. גם כשאנו מדברים על זוג הורים קלאסי שאינו מצליח להביא ילדים לעולם ונאלץ להיעזר בשירותי הפונדקאית. ההיתרים ההלכתיים למעשה זה מוגבלים ומצומצמים יחסית. כך, לדוגמה, קיימת דילמה מי בעצם נחשבת מבחינת ההלכה היהודית אמו של הילד. רוב הפוסקים סוברים כי זו האם היולדת, אך מנגד, אחרים סוברים כי זו דווקא האם שלה שייכת הביצית. עצם ההחלטה לבצע את הליך הפונדקאות גם על ידי אישה נשואה, גורם לשאלת ממזרות ואשת איש, המסבכת עוד יותר את העניין. כמו כן, ההחלטה לאפשר גם לזוגות הומוסקסואליים להשתמש בפונדקאית גורמת להכרה רשמית בזוגיותם של הללו, הנחשבים מבחינת ההלכה לפסולי חיתון.
מצער להיווכח כי עד שיש נושא עדין ורגיש שרשויות המדינה הצליחו לדלג על כל המהמורות ולחוקק חוק שהיה מקובל הן על פוסקי ההלכה והן על חברי הכנסת והמשפטנים, כעת הכל יירד לטמיון. יש כאן פגיעה מתמשכת בסמכותם של פוסקי ההלכה בכל הקשור לכשרות יוחסין בישראל.
מה שמצער במיוחד הוא החשש הגדול שמא מתקרב היום ונהפוך בפועל לשני עמים, כאשר הציבור החרדי יידרש להקים ספרי יוחסין משלו, זאת כדי לשמור על קיום העם היהודי. המטרה היא להגן שחלילה לא ייכנסו לתוך עם ישראל גויים, פסולי חיתון ואף ממזרים, על ידי פונדקאות בלתי מבוקרת שתיווצר בשל חוסר האחריות שבחוק החדש.
הכותב הוא איש תקשורת חרדי, "כיכר השבת"