שיחה על מזג האוויר | ישראל היום

שיחה על מזג האוויר

בשבועות האחרונים מזג האוויר כאן מגעיל למדי. השילוב של החום והזיעה הפך למטרד של ממש, אבל לא עבור כל אזרחי ישראל. חלק יחסית קטן מאיתנו, תושבי ירושלים, יהודה והשומרון - בעיקר בגלל הגובה - זכו למזג אוויר נעים למדי, בזמן שבגוש דן קשה לנשום ובבועה התל־אביבית טובלים הכל בארומה שאינה ידידותית לאף המשתמש. 

בשיחה עם חבר מנווה דניאל שבגוש עציון, למשל, עלה המשפט הבלתי סביר לימים אלה: "בדיוק עוברת מולי נערה מהיישוב, לבושה בסווטשירט. ממש קריר כאן". לקנא, אבל זו עובדה, שוב התברר שהמתנחלים האלה, והדתיים, מצליחים להוציא מהמדינה תנאים הרבה יותר טובים - בלי לשאת בעול המעלות והלחות. 

התנאים המועדפים האלה של הדתיים והמתנחלים, בשעה שהמוני ישראלים עצבניים על עוד כתם של זיעה בחולצה, לא יכולים שלא להזכיר את המעשה שמופיע בספר "מעשים שהיו בעירנו" (בעריכה קלה): 

יום אחד יצא הכומר קיריל מהצרקוב (כינוי לכנסייה פרבוסלבית), הלך לו ברחוב, ולפתע ראה את הרב שמעון צ'רלוביץ', שנראה שקוע בהרהורים.

"במה אתה מהרהר?" שאל הכומר קיריל.

ענה הרב: "על חוסר הצדק שבעולם".

שאל הכומר: "ואיזה חוסר צדק טורד את מנוחתך היום?"

אמר הרב צ'רלוביץ': "על מצבם של בני עמי אני מהרהר".

אמר הכומר: "חוסר צדק? והרי אתם היהודים עשירים וחיים פה על חשבוננו וללא בושה. אולי תוכל לגלות לי מהיכן עושרם של היהודים?"

ענה הרב: "בלילה לפני שיצאנו ממצרים, לקחנו מהשכנים המצרים שלנו בהשאלה כלי כסף וזהב, ולמחרת ברחנו ממצרים עם כל הרכוש - ועד עכשיו אנחנו חיים מהעושר ההוא".

אמר הכומר: "אם כך, רכוש היהודים בא מגזל ועליכם למסור לנו מייד את כל רכושכם - ללא דיחוי". 

אמר הרב: "אתה צודק, רק כדי שנדע שהרכוש של המצרים אכן מגיע למי שממנו נלקח, הוכיחו לנו זאת בכך שתטביעו את עצמכם כפי שעשו המצרים. מייד אחר כך תקבלו את כל רכושנו". 

 

נתפסו בבג"ץ

יש משהו מעניין בפסיקת בג״ץ השבוע בעניין המסתננים: לפי שופטי בית המשפט העליון, אין שום סכנה למסתננים בשל גירושם למדינה שלישית. 

זה אומר שלפי שופטי בית המשפט העליון, ארגוני השמאל שטענו שיש סכנה כזו - שיקרו. מצד שני, באמת ביג דיל, לתפוס שמאלנים על שקר. מצד שלישי, את הוויכוח בעניין ניתן לסכם כך: מי שדורשים לוותר על שטחים מחשש לפגיעה באופי היהודי של המדינה, דורשים לאזרח אצלנו רבבות אריתריאים, אוקראינים וסודאנים. 

 

מפגינים וגזענים

ההפגנה האחרונה של השמאל בפתח תקווה במוצאי שבת זימנה לנו היכרות עם אחד המפגינים הנאורים ביותר שיש, שהטיח באדם חרדי את דעותיו המאוד לא קדומות ואת מה שרק נראה כמו צרות־האופקים שלו. האיש כנראה שכח שישראל היא מדינה שבה כולם מדברים עם כולם, ובתוך שעות ספורות פורסם ברשתות החברתיות ובכלל שמו והיותו בן קיבוץ מזרע. במקביל החלו לעוף האשמות על אופיים של המפגינים משמאל, בהסתמך על ההתנהגות של המתבהם ממזרע. 

זו כמובן טעות: לא צריך לעשות הכללות. לא כל מפגיני השמאל רפי־שכל כמו נציגם המתבהם, ולא כל מה שיוצא מקיבוץ מזרע הוא חזיר. ועדיין מעניין לשאול, האם יכול להיות שאלה שהזדעזעו עד עמקי נשמתם נוכח ההפגנות הגזעניות בארה״ב, ורתחו על הגינוי הרפה מדי לטענתם של הנשיא דונלד טראמפ, אלה אותם אנשים שהפגינו במוצ"ש האחרון בפתח תקווה, לצידו של מה שרק נראה כמו הגזען ממזרע? 

גם כאן אי אפשר שלא לפנות אל הכרך השני של כתבי רבי אלתר דרויאנוב‫,‬ אל הסיפור הבא‫:‬ 

אמר כומר לרב: "שמעתי שאצלכם היהודים נוהגים לקום מפני רב ולשבת מפני כלב. כיצד אתם נוהגים כשמזדמנים לכם רב וכלב יחד?"

ענה לו הרב: "בוא, ידידי, בוא נצא עתה יחדיו לרחוב של היהודים, ונראה כיצד באמת היהודים נוהגים".

 

תקופות אפלות

בשבת האחרונה נורה למוות מחבל בבריסל‫.‬ היה אפשר לנטרל אותו‫,‬ אבל השוטרים הבלגים ירו בו למוות‫.‬ אז חוץ מזה שההתנהגות של השוטרים הבלגים‫ ‬מזכירה תקופות אפלות‫,‬ והרשויות בבלגיה עדיין לא העמידו לדין את היורה‫,‬ מה שמטריד עוד יותר‫ זה למה ישראל לא פרסמה גינוי לתוקפנות הבלגית והבהירה שחייבים להציע אופק מדיני‫,‬ שאין פתרון צבאי לטרור ושככה רק מנציחים את מעגל האלימות‫?‬

אבל אם כבר מדברים‫,‬ מתברר שהמחבל שנורה למוות‫ הגיע לאן שהגיע ושאל מה עם 72 הבתולות‫.‬ 

התשובה שהוא קיבל מהמלאך הממונה על השאהידים‫‬ היתה‫:‬ "חביבי‫,‬ נהפכת לשאהיד בבריסל‫,‬ וכאן, חביבי, אתה מקסימום מקבל ביקור במאנקן פיס"‫.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר