הקמפיין למען בחירת האריס רשם שיא כל הזמנים בתרומות לרבעון

בחודשים יולי-ספטמבר גייסו הקמפיין הדמוקרטי והאגודות הקשורות בו לא פחות ממיליארד דולר • לחודש אוקטובר נכנסו הדמוקרטים עם 346 מיליון דולר בקופה, הרפובליקנים - עם 283 מיליון • המשמעות: האריס יכולה להשקיע יותר ביישורת האחרונה

האריס חוגגת יום הולדת 60 באייר פורס-2. צילום: רויטרס

אם הכסף היה קובע את תמונת הקמפיין ואת הסיכויים לזכות במרוץ לבית הלבן, קמלה האריס הייתה כנראה זוכה: אל הישורת האחרונה נכנסה המועמדת הדמוקרטית עם יתרון כספי גדול על פני דונלד טראמפ.

שני הקמפיינים חשפו את הדו"חות הפיננסיים שלהם בסוף השבוע. הקמפיין של האריס ואגודות הקשורות בו גייסו יותר ממיליארד (!) דולר ברבעון השלישי של השנה. במהלך ספטמבר לבדו, הם הצליחו להוסיף לקופה 359 מיליון דולר, שעה שהרפובליקנים התעשרו ב-160 מיליון. 

טראמפ באירוע בחירות בלנקסטר, בפנסילבניה, בסוף השבוע, צילום: אי.פי.אי

לחודש אוקטובר נכנסו הדמוקרטים עם 346 מיליון דולר בקופה, הרפובליקנים - עם 283 מיליון, והמשמעות היא שהאריס תוכל להשקיע יותר ביישורת האחרונה.  

בסקרים, לעומת זאת, גם היום אין להאריס בשורות. סקר של ה"וושינגטון פוסט" מגלה כי שני המועמדים נמצאים בתיקו מעשי בכל שבע המדינות המתנדנדות. 47% מבין המצביעים הרשומים אמרו כי בוודאות או ככל הנראה יתמכו במועמדת הדמוקרטית, ושיעור זהה אמרו זאת על המועמד הרפובליקני. מקרב האזרחים הנוטים להצביע להאריס יש יתרון של 49% לעומת 48% שיש לטראמפ.

בקרב הנוטים לצאת להצביע במדינות המתנדנדות, טראמפ מוביל באריזונה ובצפון קרוליינה (ב-3%), בנבדה יש תיקו (48%), ואילו האריס מובילה בג'ורג'יה (4%), בוויסקונסין (3%), וב-2% במישיגן ובפנסילבניה.

בסקר, שבו השתתפו 5,000 מצביעים רשומים, נמצא עוד כי מאז פרישת ביידן מהמרוץ, שיעור המתלבטים הצטמק באופן משמעותי. 74% ממצביעי מדינות המפתח אמרו כי בוודאות יצביעו להאריס או לטראמפ – לעומת 58% מקרבם שאמרו זאת על ביידן או טראמפ במהלך משאל האביב.

קבוצת המתלבטים הגדולה ביותר היא בני 25-18: שיעור המהססים בקרבם עומד על 43%. מצביעים לא-לבנים נוטים להתלבט יותר מאשר הלבנים (34% לעומת 23%).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר