מגייסים ומסיתים: אחרי שמערך הרקטות נפגע - זו האסטרטגיה של חמאס

במקביל להגברת מאמצי ההסתה נגד ישראל ברשתות החברתיות - ארגון הטרור מנסה לנצל את המצב הכלכלי הקשה בגזרת יו"ש • חאלד משעל כבר הצהיר כי בחמאס רוצים "לחזור לפיגועי ההתאבדות" בניסיון להרתיע את ישראל מפני המשך החיסולים • ישראל צריכה לפגוע באנשי המפתח מ"מטה הגדה", אלא שחלקם לא נמצאים ברצועת עזה, אלא חיים בחו"ל

הפיגוע בחדרה. צילום: ללא קרדיט

פיגוע הדקירה היום (רביעי) מצטרף לשורת פעולות טרור, ביניהם פיגוע הירי המזעזע בתחנת הרכבת הקלה ביפו. המשותף לרוב האירועים הוא הקשר הישיר או העקיף לחמאס, שמנסה לגייס או להסית מחבלים לביצוע פיגועים.

מעצר החשוד בזירת אירוע הדקירה בחדרה // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מדובר אמנם בהסלמה נוספת בטרור, אך גם בתחילת המלחמה חמאס ניסה להוציא לפועל פיגועים ברחבי הארץ. אלא שמאז 7 באוקטובר, נפגע באופן משמעותי מערך הרקטות של הארגון, בנוסף ליכולות צבאיות אחרות של מחבליו ברצועת עזה. לכן חמאס מנסה לפעול ביתר שאת כדי לפגע בישראל.

חמאס מנסה לנצל את המצב הכלכלי הקשה בגזרת יו"ש ואת העלייה במספר השב"חים. במקביל, הוא מגביר את מאמצי ההסתה נגד ישראל ברשתות החברתיות. איראן, כידוע, שותפה למאמצים האלה, אבל לא רק. גם ערוץ "אל-ג'זירה" הקטארי לוקח חלק מרכזי במכונת ההסתה החמאסית.

זירת הפיגוע ביפו, צילום: AFP

באוגוסט, ראש חמאס בפזורה בחו"ל, חאלד משעל, הצהיר: "אנחנו רוצים לחזור לפיגועי ההתאבדות מפני שזה מצב שרק הסכסוך הפתוח מתאים לו". היה זה אחרי חיסולו של ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה. הלכה למעשה, הארגון מנסה להרתיע את ישראל מפני המשך החיסולים של הנהגתו.

הבוקר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי מי שעומד מאחורי ההסלמה בניסיונות פיגועי ההתאבדות הוא יחיא סינוואר, מי שירש את הנייה. זאת לא הפעם הראשונה במלחמה שהוא מפעיל לוחמה פסיכולוגית. עם זאת, הקושי שלו לתקשר עם הלשכה בחו"ל מעמיד את הדיווח תחת סימן שאלה.

בכיר חמאס חאלד משעל בקטאר, צילום: אי.אף.פי

כך או אחרת, מי שאמון על קידום הפיגועים בפועל הוא זאהר ג'בארין. ראש חמאס ביו"ש השוהה בחו"ל, בעיקר בקטאר. ג'בארין הוא גם אחד מבכירי חמאס שהיו מעורבים במשא ומת לעסקת חטופים.

כדי להתמודד עם האיום ישראל צריכה לפגוע באנשי המפתח מ"מטה הגדה". למעשה, צה"ל כבר חיסל כמה מהם במהלך המלחמה. אלא שחלקם לא נמצאים ברצועת עזה, אלא חיים בחו"ל. בקטאר ובטורקיה, למשל. כך החיסולים שלהם הופכים לפעולה מורכבת הרבה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר