דיווח: חמאס מתכנן לעזוב את קטאר לעיראק

הלחץ של קטאר וארה"ב על הלשכה המדינית בארגון הטרור מתגבר • עוד דווח כי איראן אמורה להיות אחראית לבכירי חמאס, פקידיו ואנשיו בבגדד • בכיר חמאס עזת א-רשק הכחיש את הדיווח

הנייה וראש ממשלת קטאר . צילום: איי.פי, איי.אף.פי

אתר "דה נשיונל" האמירותי דיווח היום (שני) כי חמאס מתכנן לעזוב את קטאר לעיראק, בעוד הלחץ של קטאר וארה"ב על הלשכה המדינית בארגון הטרור מתגבר. המתווכות מפעילות את הלחץ במסגרת המגעים לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה. בכיר חמאס עזת א-רשק הכחיש את הדיווח.

מקורות מסרו לאתר החדשות כי "ממשלת עיראק אישרה את המהלך בחודש שעבר". עוד דווח כי איראן אמורה להיות אחראית לבכירי חמאס, פקידיו ואנשיו בבגדד. יש לציין כי עיראק נתונה להשפעה איראנית, בין היתר בשל המיליציות הפרו-איראניות במדינה.

הלחץ גובר, מזכיר המדינה האמריקני בלינקן בפגישה עם נציגי קטאר, ירדן ומצרים, צילום: אי.אף.פי

על "דה נשיונל", המהלך נדון בחודש שעבר על ידי יו"ר הלשכה המדינית בחמאס, איסאמעיל הנייה, שנועד עם נציגים של ממשלות עיראק ואיראן. בכיר עיראקי אישר את דבר את השיחות.

כמו כן דווח כי הנייה דן בסוגייה בפגישתו עם ראש ממשלת עיראק מוחמד א-סודאני. "אין קונצנזוס בקרב הקבוצות הפוליטיות בעיראק לגבי מעבר של חמאס למדינה", אמר הבכיר העיראק לאתר "דה נשיונל". אותו גורם ציין כי חלק מהקבוצות, בעיקר הכורדים והסונים, חוששים שזה יעמיק את המחלוקות מול ארה"ב. מנגד, דווח כי השלטון עצמו בירך על הרעיון של אירוח בכירים מחמאס במדינה.

א־סודאני. יצר תלות בפרו־איראנים, צילום: AP

על פי האתר, לא נקבע תאריך למעבר. עוד צוין כי חמאס כבר פתח משרד מדיני בבגדד בהובלת נציג של ארגון הטרור בשם מוחמד אל-חפי. באופן רשמי, עיראק לא הגיבה לדיווח.

"פסגה" רוסית-פלשתינית

בתוך כך, ד"ר מוסא אבו מרזוק, ראש המשרד ליחסים בינלאומיים של חמאס, נפגש הערב עם הנציג המיוחד של נשיא הפדרציה הרוסית למזרח התיכון ומדינות אפריקה, סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב, מטה משרד החוץ הרוסי במוסקבה.

אבו מרזוק טען בפגישה כי עמדת ארגוני הטרור הפלשתיניים "עולה בקנה אחד עם היסודות הכלולים בהחלטת הפסקת האש של מועצת הביטחון, שהם נסיגה ישראלית מוחלטת מרצועת עזה, הפסקת אש קבועה, מתן סיוע הומניטרי דחוף, החזרת העקורים לבתיהם, ושיקום רצועת עזה ועסקת חילופי שבויים". 

אבו מרזוק פוגש את בוגדנוב במוסקבה,

בוגדנוב מצדו אמר כי עמדת ארצו איתנה בסוגיה הפלשתינית ותומכת בזכויות העם הפלשתיני, וכי הם עושים מאמצים עם גורמים שונים כדי לסיים את המלחמה ברצועת עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר