תקלה נוספת התגלתה במטוס המקורקע של חברת בואינג ה-MAX 737. בזמן הבדיקה של התוכנה החדשה למניעת ההזדקרות, התגלו בעיות בטייס האוטומטי.
צילום ארכיון: רויטרס
הרגולטור של האיחוד האירופי (EASA) זיהה כמה תקלות שקשורות לטייס האוטומטי, והוא דורש את תיקונן לפני מתן הרשאה להמריא. רוב התקלות האלו היו ידועות, אבל האיחוד אינו מוכן עתה להמשיך ולהתעלם מהן. בין הבעיות שנמצאו, קושי בהיגוי הידני וחוסר אמינות בזווית של החיישנים. תקלה בחומרת המעבד התגלתה גם על ידי רשות התעופה האמריקנית בשבוע שעבר, ביחד קושי לנתק את מערכת הטייס האוטומטי במקרי חירום מסוימים.
עוד בנושא:
• מאות טייסים הצטרפו לתביעה נגד בואינג
• בריטיש איירווייס רוכשת את "הדגם המתרסק"
רשות התעופה האירופית גילתה שמערכת הטייס האוטומטי אינה מתנתקת תמיד בצורה אחידה, ובמקרי חירום זה עלול לגרום מצב שבו לטייס לא יהיה מספיק זמן להשתלט על המערכת. האיחוד גם דורש הכשרה של הטייסים לתפעול הטייס האוטומטי.
מומחי תעופה מעריכים כי דרישות תיקון אלו יעכבו עוד את שובו של המטוס לשמיים, לפחות באירופה, ועדיין לא ידוע אם גם הרשות האמריקנית תדרוש את התיקון לפני אישור להמראה. הרשות האמריקנית חוששת לתדמיתה, שכן עד מקרה זה הקביעות שלה התקבלו בכל העולם, אולם במקרה של הדגם הזה הרשות האמריקנית הייתה האחרונה לקרקע את המטוס, כשבתעשייה האשימו אותה בהגנה על יצרן המטוסים האמריקני.
החברה התקשתה למצוא מקום לאחסן את מטוסיה המקורקעים, ושמה אותם במגרשי חנייה // צילום: אי.אף.פי
מבואינג נמסר בתגובה: "אנו ממשיכים לפעול עם הרגולטור ומספקים מידע, כשאנו עובדים לקראת החזרה הבטוחה לשירות של מטוסי מקס". בואינג לא חשפה פרטים על התקלה החדשה, וגם לא סיפקה לוח זמנים לתיקון התקלה. בשלב זה החברה מתכננת את שובם של המטוסים לשירות במהלך ספטמבר הקרוב. חלק מחברות התעופה שילבו את המטוסים בלוחות הזמנים רק לטיסות מאוקטובר. בכמה מדינות נקבע שאין להתיר למטוסים לטוס לפני שנת 2020.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו