פליקס קליין במשרדו בברלין. "צונאמי". צילום: אי.אף.פי

בכיר בברלין: מאז 7 באוקטובר, גרמניה חווה צונאמי של אנטישמיות

הנציב הפדרלי לחיים יהודיים, פליקס קליין: "גל האנטישמיות היום הוא החזק ביותר מאז 1945" • על השפעת הטבח: "פרץ עוד יותר את הסכרים הקיימים שאמורים למנוע אנטישמיות" • הזכיר: גילויי השנאה התחילו עוד לפני התגובה של ישראל לטבח

[object Object]

"מאז שבעה באוקטובר גרמניה חווה צונאמי של אנטישמיות", כך אומר הנציב הפדרלי לחיים יהודיים ולמאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין.

לדברי הפקיד הבכיר ביותר של הממשלה בברלין למאבק באנטישמיות, זו מלווה מאז טבח שמחת תורה "בשנאה גלויה ותוקפנית הבאה לידי ביטוי בכל הצורות האפשריות". בראיון לסוכנות הידיעות AFP הוסיף קליין כי גל האנטישמיות בגרמניה ובכל רחבי העולם הוא "החזק והמשמעותי ביותר מאז 1945". 

קליין. "הסכרים נפרצו עוד יותר", צילום: אי.אף.פי

לדברי קליין, בשנת 2023 נרשמו כ-5,000 מקרי שנאה מתועדים נגד יהודים המגיעים מתוך מניע אנטישמי. מחציתם התרחשו לאחר שבעה באוקטובר. הטבח שביצע ארגון הטרור - "רצח היהודים הגדול ביותר מאז השואה" – "פרץ עוד יותר את הסכרים הקיימים בחברה שלנו שאמורים למנוע אנטישמיות".

קליין הזכיר כי אירועי אנטישמיות וביטויי שנאה כלפי יהודים הופיעו עוד לפני שישראל הגיבה למעשי הטבח של חמאס, מה שמבהיר שלאנטישמיות אין קשר להתנהגות של יהודים או להתנהלות ישראל. "הציבור הגרמני אינו מגלה סולידריות עם יהודים במידה שהייתי רוצה", הוסיף.

הפגנה נגד ישראל בגרמניה, צילום: רויטרס

אחת הסוגיות המרכזיות כיום בקרב יהדות גרמניה, שרובה ציונית ותומכת ישראל, היא הקישור שעורכים רבים מאזרחי גרמניה בין הקונפליקט במזרח התיכון לבין גילויי האנטישמיות נגדם. בהתייחסו לכך אמר קליין כי החיים היהודיים בגרמניה נמצאים היום תחת הלחץ הגדול ביותר מאז שהרפובליקה הפדרלית של גרמניה נוסדה. "אסור לחברה הגרמנית להטיל על יהודי גרמניה אחריות למה שקורה במזרח התיכון", הבהיר.

תזכורת: בשלהי יוני פרסם מרכז המידע הפדרלי הגרמני נתונים מטרידים ולפיהם בתוך שנה זינק מספר התקריות האנטישמיות ב-83%. אחרי הטבח אירעו יותר תקריות מאשר בכל שנת 2022. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו