ארגון שתומך בחמאס יקיים במדריד כנס בינלאומי - התאריך שנבחר: 7 באוקטובר 2024

תנועת "מסאר בדיל" מתכוונת לארגן צעדת ענק ברחובות הבירה הספרדית ולדון ב"שלב הבא של המאבק ביישות הציונית" • "אנחנו מודאגים מאוד מהאפשרות שמדריד תארח מפגש של ארגון תומך טרור", אומרים בקהילה היהודית המקומית • "המדיניות של ממשלת ספרד נגד ישראל היא בדיוק מה שמאפשר לאנשים האלה לחשוב שמותר להם הכל", קובעת הפוליטיקאית הספרדייה פילאר ראולה

הפגנה אנטי-שראלית במדריד, יוני 2024. צילום: רויטרס

הקהילה היהודית בספרד הזדעזעה לגלות לפני כמה ימים כי הארגון האנטי-ישראלי הרדיקלי "מסאר בדיל" ("התנועה האלטרנטיבית של נתיב המהפכה הפלשתינית") מתכנן לקיים במדריד כינוס תמיכה בינלאומי בארגון הטרור חמאס וב"מאבק הפלשתיני" - תחת הכותרת "מהים אל הנהר". התאריך שנבחר לכינוס: 7 באוקטובר 2024, יום השנה לטבח שביצע ארגון הטרור באזרחי ישראל.

מארגני האירוע הצהירו כי הכינוס במדריד יפתח "שלב חדש של מאבק ביישות הציונית" וכי הם קוראים "לחגוג את שחר 7 באוקטובר המפואר ואת הקורבנות של עמנו ברצועת עזה".

מפגן פרו-פלשתיני ברחובות מדריד, יוני 2024, צילום: רויטרס

"אנחנו מודאגים מאוד מהאפשרות שמדריד תארח פגישה בינלאומית של ארגון שתומך בטרור, ביום השנה הראשון לטבח הטרור ב-7 באוקטובר", מסרו ל"ישראל היום" מהפדרציה של הקהילות היהודיות בספרד, שבסיסה ממוקם במדריד. "הסיסמה שנבחרה לכינוס הוכרזה כאנטישמית בקרב מדינות וארגונים רבים, משום שהיא קוראת לחיסולה של ישראל. אנו סומכים על כך שהרשויות בספרד יתעשתו ולא יאפשרו אירוע כזה, שאותו כלל לא היה ניתן לקיים במדינות אחרות באירופה, כמו גרמניה, למשל. אנחנו מאמינים שמדריד ושאר ערי ספרד, צריכה להמשיך ולהיות מקום של שלום ושל דיאלוג בין הדתות".

למדריד יש חשיבות סמלית

השלוחה הספרדית של "מסאר בדיל" הוקמה בספרד ב-2021, אך פעילותה קיבלה דחיפה משמעותית מאז 7 באוקטובר. כבר ביום הטבח פרסם הארגון הודעת תמיכה בפעולות חמאס: "כל הכוחות הפלשתינים, במולדת ובכל העולם, עומדים היום מאחורי ראשי ההתנגדות החמושה האמיצה שלנו בפלשתין ועם עמנו בפלשתין הכבושה, עד שמבצע מבול אל-אקצא ישיג את מטרותיו".

הפגנה פרו-פלשתינית בספרד, צילום: אי.פי

את פעילות הארגון בספרד מרכזת ג'לדיה אבו-באקרה, ילידת עזה ותושבת מדריד, שאמרה השבוע לעיתון הספרדי "אל קונפידסיאל" כי "ישראל צריכה ליפול. לא מדובר במשהו נגד יהודים. הם יכולים לגור בכל מקום אחר בעולם שממנו הגיעו. פלשתין היא של העם שלנו, מהנהר ועד הים. אנחנו לא צריכים לחשוש להגיד את זה בצורה ברורה".

"ב-7 באוקטובר הרגשתי גאווה גדולה", הוסיפה אבו-באקרה. "לכן החלטנו לציין את יום השנה הראשון של מערכת אל-אקצא כדי להגיד שאנחנו מאמינים שבניצחון שהיא תביא".

הפגנה אנטי-ישראלית בספרד, צילום: EPA

הארגון, שמעבר למטרותיו האנט-ישראליות מתהדר גם במשנה מרקסיסטית פשטנית מאוד, רואה בעצמו חלק מתנועה גלובלית "למען הצדק" וקורא "להתעמת עם מדיניות הדיכוי והגזענות באירופה ובצפון אמריקה באמצעות מאבק ואחדות בכל התחומים ובכל המדינות, זאת בנוסף לחיזוק היחסים שלנו עם כוחות ההתנגדות והשחרור השונים בפלשתין, באזור ובעולם".

ראש ממשלת ישראל יצחק שמיר ומנהיג בריה"מ מיכאיל גורבצ'וב בוועידת מדריד 1991 (ברקע, בנימין נתניהו). למדריד יש חשיבות סמלית עבור הפלשתינים, צילום: יעקב סער

במסאר בדיל פועלים בשיתוף פעולה הדוק ביותר עם "סמידון", שמהווה מעין ארגון-הגג של הארגונים הפרו-פלשתיניים באירופה ובצפון אמריקה - ושהוגדר הן על ידי ישראל והן על ידי מדינות אחרות בעולם כארגון טרור.

בפעילות שלהם במדריד, מסאר בדיל רואים חשיבות סמלית מיוחדת, משום שהבירה הספרדית אירחה ב-1991 את ועידת השלום הבינלאומית שביקשה לקדם הסכם שלום בין ישראל לפלשתינים. "אנחנו נפגשים שוב במדריד, במטרה להמשיך ולהרחיב את התנועה הפלשתינית הבינלאומית שתהיה חזקה יותר משלב 'מדריד-אוסלו' של המאבק", הדגישו בארגון.

מפגין פרו-פלשתיני בספרד, צילום: EPA

"ספרד צריכה להתבייש"

את הכינוס במדריד מתכננת התנועה להשיק עם "מצעד עממי-בינלאומי", שיתקיים ברחובות העיר ביום ראשון, 6 באוקטובר 2024, ערב יום השנה לטבח שביצע חמאס. על פי פרסומי התנועה, הכינוס עצמו יעסוק ב"צורות ההתנגדות של עמנו בחו"ל, הרחבת היקף ותחומי התנועות העממיות ופעילותם של סטודנטים, פועלים, פמיניסטיות ואיגודים", וכן ב"פיתוח קמפיינים רחבים של חרם נגד היישות הציונית, שמבצעת רצח עם ברצועת עזה וברחבי פלשתין הכבושה בחסות אמריקנית ואירופית גלויה ובזכות השתיקה והשותפות לדבר מעשה של המשטרים הערביים הרשמיים".

הארגון גם הדגיש כי אחת המטרות העיקריות של הכינוס תהיה "הסכמה על שיטות פעולה חדשות לשלב הנוכחי והבא במאבק".

פלר חסן נחום. "לארח על אדמת ספרד כנס שמהלל טרור זה צעד שגוי ומסוכן", צילום: אורן בן חקון

"זה פשוט מביש מבחינת ספרד שביום השנה הראשון לטבח הקשה ביותר ביהודים מאז השואה הם יארחו בבירת המדינה אירוע שאותו מוביל ארגון שחגג את הטבח ושתומך בחמאס", אומרת ל"ישראל היום" פלר חסן-נחום, שגרירת ההסברה המיוחדת של משרד החוץ, שמרבה להציג את הזווית הישראלית בתקשורת בספרד וברשתות החברתיות בשפה הספרדית ברחבי העולם. "זה לא רק עלבון וטראומה עבור הקורבנות ועבור ישראל, אלא צעד שצריך לגרום למבוכה קשה לספרד, שעלולה למחוק תוך זמן קצר את העבודה הטובה יחסית שעשתה בעשורים האחרונים לתיקון יחסה השלילי ליהודים במשך מאות שנים, מאז ימי האינקוויזיציה. לארח על אדמתה כנס שמהלל טרור זה צעד שגוי ומסוכן".

"זה בגלל פדרו סאנצ'ס"

"זה חמור מאוד שמותר לארגונים וגופים שתומכים בגלוי בהשמדה מוחלטת של ישראל ושחושבים שטבח 7 באוקטובר היה אירוע חיובי ומכונן לפעול באופן חופשי וללא עונש במדריד", אומרת ל"ישראל היום" פילאר ראולה, פובליציסטית בכירה בספרד ופוליטיקאית לשעבר. "מדריד היא עיר שספגה את הפיגוע האסלאמי הנורא בתחנת הרכבת אטוצ'ה ב-11 במרץ 2004. לכן, זה בלתי נתפס לחלוטין שהיא תארח תומכי טרור כאלו. זה קורה רק משום שממשלת ספרד עשתה בנליזציה מוחלטת של הברבריות של חמאס, של חיזבאללה ושל ארגוני הג'יהאד השונים. הם הלבינו את הטרור נגד ישראל ובמקרים מסוימים אף הביעו הערכה אליו, כמו שעשתה יולנדה דיאס (סגנית נשיא ספרד, ר.ב.ל)".

ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס. בחר לתמוך בפלשתינים, צילום: רויטרס

"חברים במפלגה הסוציאליסטית, ביניהם הנשיא פדרו סאנצ'ס ושריו, בחרו לתמוך בגלוי בארגונים הפלשתיניים שפעלו ב-7 באוקטובר", מוסיפה ראולה. "השמאל הקיצוני בספרד משמש כר גידול שמאפשר למדריד להנציח זוועה כזו. זו שערורייה, זו בושה, זה רוע מוחלט שבמדריד ידברו בעד חורבן ישראל ועם ישראל... צריך לפעול נגד כל מי שחושב שמותר להרוג תינוק, לאנוס אישה או לחטוף אנשים בשם אידיאולוגיה חולנית. המדיניות של ממשלת ספרד נגד ישראל היא בדיוק מה שמאפשר לאנשים האלה לחשוב שמותר להם לתמוך בטרור ברחובות של ספרד. זה חמור וצריך להוקיע את זה".

משגרירות ישראל במדריד נמסר כי הם מודעים לכוונה לקיים את האירוע בעיר ביום השנה לטבח 7 באוקטובר, ופועלים בכמה מישורים כדי למנוע אותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר