דוח: מחצית מאוניות המכולות נמנעות מלעבור בים האדום ובתעלת סואץ

השפעת האיום החות'י על הסחר העולמי עדיין כאן • לפי חברת פלקספורט, 299 אוניות, המובילות יחד 4.3 מיליון מכולות, שינו את הנתיב או מתכננות לעשות זאת • השיט בנתיב החלופי, מסביב לאפריקה, עלול לייקר את המוצרים עבור הצרכנים

אוניית מכולות חולפת בתעלת סואץ (ארכיון). צילום: רויטרס

מחצית מאוניות המכולות החולפות בים האדום ובתעלת סואץ נמנעות כעת מהנתיב בשל האיום החות'י, כך עולה מדוח שמפרסמת היום סוכנות הידיעות בלומברג.

לפי הדוח של חברת פלקספורט, 299 אוניות, המובילות יחד 4.3 מיליון מכולות, שינו את הנתיב או מתכננות לעשות זאת. מדובר במספר כפול לעומת השבוע שעבר והוא שווה ערך ל-18% מסך המטענים המושטים בעולם.

לפי פלקספורט, הסטת הנתיבים לעקיפת אפריקה מאריכה את השיט ב-25%. התארכות המסעות מייקרת את עלויות ההובלה, וככל שהמגמה תימשך, עלולה ההתארכות להוביל להתייקרות המוצרים.

מכולות של מארסק בנמל קופנהאגן (ארכיון), צילום: רויטרס

ביום ראשון הודיעה חברת מארסק הדנית על חידוש פעילותה באזור. לפי הודעת ענקית הספנות, הסיבה לחידוש הפעילות היא המבצע הרב-לאומי בהובלה האמריקנית לאבטחת השיט באזור. "המצב הביטחוני שהתפתח בים האדום ובמפרץ אדן הביא את מארסק וחברות נוספות להשהות שירותים או להתאים נתיבים חדשים", נמסר בהודעת החברה. "הדאגה העליונה שלנו תמיד הייתה ותמיד תהיה בטיחות של הצוותים שלנו ושל המטענים שלכם באוניותינו, וכל האמצעים שנקטנו לאחרונה לקחו אותם בחשבון".

דרך מצר באב אל-מנדב עוברים 12% מכל הנפט המושט בעולם ו-8% מהגז הנוזלי. בתעלת סואץ, שנמצאת על המסלול, עוברים 12% מכלל הסחר העולמי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר