את מארק צוקרברג בן ה-32 אתם מכירים. מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם. אם אתם רוצים לחקות את המיליארדר הצעיר, שימו לב כיצד מיקד הצעיר את זמנו ומרצו. לפניכם שבע אסטרטגיות ניהול שצוקרברג השתמש בהן לבניית אימפריית הפייסבוק, כפי שהופיעו באתר האינטרנט של הסי.אנ.בי.סי:
1. הוא לא כבול לשולחן העבודה שלו
צוקרברג אמר שהוא לא נמצא יותר מ-50 עד 60 שעות בשבוע במשרדו. הוא מבלה זמן רב במחשבה על "איך להיות בקשר עם העולם ולשרת את האנושות בצורה טובה יותר". מחקרים הוכיחו כי שעות עבודה ארוכות ורבות גורמים לך להיות פחות פרודוקטיבי.
2. הוא נשאר ממוקד על המשימה
צוקרברג מציע ליזמים שאפתנים לתרגם את הערכים שלהם בעסק ולהתמקד בשינויים אותם ירצו לראות בחברה שלהם.

לא זז מהמטרה // צילום: משה שי
"ברגע שאתה תדע מה אתה רוצה לשנות או לעשות בעולם, תמצא את הטקטיקות והאסטרטגיות ותשיג את השינוי", הוא אמר.
3. הוא מבטל ולא מתעכב על החלטות קטנות
לעתים קרובות תראו את צוקרברג לובש את אותו סוג של חולצה אפורה.

"לא מבזבז זמן על החלטות קטנות" // צילום: רויטרס
זה בגלל שהוא מאמין שביצוע הרבה החלטות קטנות לאורך היום עלולות לקחת ממך את האנרגיה. "אני באמת רוצה לנקות את חיי כך שאני אצטרך לעשות מעט החלטות, פרט להחלטות שנוגעות בשאלה כיצד אשרת בצורה טובה את האנושות", ציין צוקרברג.
4. הוא יוזם יותר ממה שהוא מגיב
כדי למקסם את האפקטיביות שלו, צוקרברג יוזם ולא מגיב. דברים לא צפויים קורים במהלך היום.

"תיזום - אל תגיב" // צילום: ג'ייסון פוטוגרפי
"אתה יכול למלא את היום כולו רק בלהגיב אליהם. כמובן שאתה צריך להיות קשוב לרחשי הסביבה, אבל זה חשוב לדעת מה אתה רוצה להשיג בכל יום", אמר צוקרברג.
5. הוא מעוניין שהעובדים יעמידו אותו על טעותו
זה אולי נשמע קשה, אבל זה חלק מהתרבות בפייסבוק.

בפייסבוק עובדים מעירים למנהלים - וזה בסדר // צילום: גטי אימג'ס
העובדים מתקנים את צוקרברג אם הוא עשה משהו לא בסדר. "אני אוהב פתיחות", אמר, "זה קצת מביך, אבל זה טוב שיש".
6. הוא מנסה לא להתעכב על טעויות
צוקרברג סיפר שהוא שכשהיה צעיר יותר למד לסלוח לעצמו מהר על טעויות. יזמים עושים הרבה טעויות. "אנשים מבלים הרבה זמן בניסיון לא לעשות טעויות או להתחרט עליהם, אבל אתה לא צריך לשאוף להיות צודק בכל דבר", ציין מייסד פייסבוק.
7. הוא לוקח סיכונים מחושבים
במבט לאחור על ההיסטוריה של פייסבוק, תמצאו שורה של מהלכים נועזים. צוקרברג הנפיק את החברה לציבור בשנת 2012, קנה את אינסטגרם עבור מיליארד דולרים ואת ווטסאפ עבור 19 מיליארד דולרים. אבל אם הוא לא לקח סיכונים גדולים - כמו, נניח, לנשור מהרווארד כדי להשיק רשת חברתית - הוא לא היה רואה תוצאה סופית בסדר גודל של פייסבוק.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו