אילון מאסק, יזם חלל ומפתח מותג המכוניות החשמליות טסלה, הודיע כי הוא שולח לתאילנד מספר מהנדסים משתי החברות בבעלותו, כדי לנסות ולמצוא פתרון "מחוץ לקופסה" לחילוץ 12 הנערים התאילנדים שכלואים זה שבועיים במערה המוצפת.
לדברי מאסק, יש לחברות שלו מכ"ם חודר קרקע מתקדם, שיכול לעזור בחפירת מנהרת חילוץ. מאסק גם אמר כי "יש ברשותנו טכנולוגיה חדשה שיכולה ליצור מנהרה אווירית מתחת למים".
גם היום (שישי) נמשכו מאמצי החילוץ, בצל מותו של צוללן מצוות החילוץ שמת מחוסר חמצן. מקרה זה הפחית עוד יותר את הסיכוי שהמחלצים ינסו לצלול עם הנערים – שרובם לא יודעים לשחות – דרך מערכת המערות המוצפת. צוותי ההצלה ניסו למצוא דרך אחרת להגיע לנערים, וסיירו בג'ונגל הצפוף מעל מתחם המערות, גם בעזרת מסוקים.
מאמצי החילוץ נכנסו היום לרמת דחיפות גבוהה, לאור התחזית לגשמים כבדים מחר, שעלולים להציף את המערות עוד יותר. "אנחנו רוצים למצוא את הדרך למטה, ואני מאמין שאנחנו קרובים", אמר ת'אנס ווראסירי, נשיא המכון להנדסה בתאילנד, לסוכנות רויטרס במחנה מאולתר למתנדבים ליד המערה .
המהנדסים של ווראסירי עובדים עם הצבא על מנת לחקור שטח שהם מאמינים שהוא הקצה האחורי של המערה, ומורכב מאבן גיר חלשה יחסית, מאות מטרים מהמקום בו נלכדו הנערים. "המחשבה המקורית הייתה להשתמש בדלת האחורית הזו כדי להביא אספקה לילדים מהקצה האחורי של המערה, אבל לאור הנסיבות אולי עכשיו ננסה פתח גדול יותר", אמר ווראסירי. קידוח מעל הנערים אינו בא בחשבון, מהחשש כי חלקים של המערה יתמוטטו על הנערים. המאמצים להרחיב את ערוצי הצלילה, עוררו חששות דומים.
בתוך כך, באסון ספינת התיירים הסינים שטבעה (אתמול) נראה כי אין סיכוי למצוא ניצולים חדשים וכי כ-60 תיירים נספו באסון. רשמית אומרים השלטונות בפוקט כי יש 33 הרוגים, אולם צוללנים שצללו לספינה דיווחו שראו "לא מעט גופות" בספינה השקועה, הפניקס.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו