המיזם "נתיב פלוס" בכביש 2 של משרד התחבורה יצא לדרך ביום שישי, יום שנחשב יחסית קל לתנועה, וביום ראשון עבר את טבילת האש שהביאה לאלפים מתושבי השרון, בעיקר מנתניה, לדרוש את ביטולו. הסיבה: יצירת עומסי תנועה קשים וקושי רב לצאת מהעיר.
כזכור, משרד התחבורה הכריז על פתיחת המיזם, שהוא בעצם נתיב תחבורה ציבורי וכלי רכב שיתופיים לאורך 22 קילומטרים בכביש החוף (כביש 2) ובנתיבי איילון (כביש 20). זאת, במטרה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית. הנתיב, בשני הכיוונים, מתחיל במחלף נתניה ומסתיים במחלף גלילות.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שחנך אותו, הכריז כבר בחמישי שמדובר במהלך מורכב שתוצאותיו ינוטרו בזמן אמת, לצורך ביצוע התאמות וצעדים משלימים להצלחת המיזם. האכיפה בנתיבים החדשים תתבצע על ידי יחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרת ישראל. בחודש הראשון ליישום התכנית, יינתנו דוחות אזהרה לנהגים שיסעו בנתיב בפעם הראשונה ללא מספר הנוסעים הנדרש. נהגים שיתפסו בעבירה זאת בפעם השנייה או לאחר החודש הראשון, יקבלו קנסות כספיים.
אלא שכאמור, נכון להיום בבוקר, אין מרוצים, מלבד משרד התחבורה. זה פתח היום בבוקר חדר מצב וציין כי בשעה 07:00 כל היציאות מנתניה לכביש החוף היו פתוחות לתנועה. מגעש ועד גלילות אף היה שיפור של 12 קמ"ש לכל משתמשי הדרך. בחברת נתיבי איילון דווחו על שיפור של כעשר דקות בתחבורה הציבורית ביחס לימים רגילים.
הנהגים זועמים, נוסעי התחבורה הציבורית דווקא חושבים שיש סיכוי להצלחה // צילום: יהושע יוסף
אלא שכאמור מנגד אלפי תושבים בנתניה העלו פוסטים ותגובות בכל רשת אפשרית, וציינו כי שום דבר לא השתפר אלא להיפך. "מי שצריך לצאת לעבודה בשש או בשבע בבוקר אולי נהנה. מי שצריך להתעכב להוריד ילדים בבית הספר או בגן, ויצא קרוב לשמונה בבוקר, לא יכול היה לצאת מנתניה. הכל היה פקוק", הם ציינו. לדבריהם גם הוויז הפנה רבים לנתיב החדש, מה שיצר עומסי תנועה כבדים.
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג, הוציאה הודעה דחופה למשרד התחבורה ודרשה לבטל את הנתיב. "עושים עלינו ניסויים שלא מתאימים לנו. במקום להוסיף תוואי לפולג הופכים אותו לנתיב ציבורי. נוצר צוואר בקבוק, ועד שהמחלפים והצמתים לא יורחבו אי אפשר לצאת, ולכן הנתיב הוא לא מעשי".
גם נוסעי התחבורה הציבורית כעסו, אבל מסיבה אחרת: "הנתיב היה צריך להיות רחב יותר, צריך אפילו שניים, ובפועל הנתיב הזה הוא אחד מינוס. צריך להרחיב אותו ואז הנסיעה הציבורית תהיה מהירה וכדאית. הרעיון כשלעצמו מבורך, וטוב שעשו אותו. אנשים ישנו הרגלים ויוותרו על הרכב".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו