ארגון חברות ההסעה בישראל שיגר הבוקר (חמישי) מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין, שבו טען כי בשל חוסר תקצוב, חברות ההיסעים לא יוכלו להמשיך לחטא את האוטובוסים בין קו לקו.
מדובר באוטובוסים המסיעים את תלמידי ישראל, מערכת הביטחון, תעשיות ועוד. עיקר הטענה מופנת לרשויות המקומיות. המשמעות היא שקווי התלמידים לבתי הספר האזוריים בישובים ולבתי הספר המרכזיים ברשויות יסיעו את התלמידים ללא חיטוי בין נסיעה לנסיעה.
בארגון ציינו שעל פי הנחיית משרד הבריאות, יש לחטא את האוטובוס בין מסלול למסלול, אולם בשל מחסור בתקציבים חלה עלות הניקיון המורכבת משעות העבודה של הנהג והצטיידות בתכשירי ניקוי על חברות ההיסעים עצמן.
הארגון הוסיף כי "בשל מצבן הקשה של החברות אשר ספגו פגיעה כלכלית אדירה בתקופה הקורונה וממשיכות להיפגע גם בימים אלו, הודיע ארגון חברות ההסעה בישראל המסיע מדי יום 1.2 מליון אזרחים לשר הבריאות כי אין ביכולתו להמשיך ולשאת בנטל הכלכלי הכבד, זאת כשבמקביל טרם זכו חברות ההיסעים לכל מענה מצד הממשלה במטרה לפתור את מצוקתן הקשה."

יו"ר הארגון ניסים סרוסי אמר: "למרות המכה הקשה שספגו חברות ההיסעים, לא רק שאין אף גורם שבא לחלץ אותנו, אלא שרק ממשיכים להטיל עלינו דרישות נוספות. לבעלי החברות אין איך לשלם עבור שעות הניקיון של הנהגים וההצטיידות בחומרי ניקיון אשר עלותם מגיעה לאלפי שקלים לחודש לכל אוטובוס. אני קורא לשרה מירי רגב - קריסה שלנו היא קריסה של המשק כולו, אל תהיי חתומה על הקריסה של הענף".
במכתב שהעתקו נמסר למנכ"ל משרד הבריאות וגם למשרד החינוך, ציין מנכ"ל הארגון שוקי שדה כי עלות כל חיטוי עבור כל אוטובוס מגיע ליותר מאלף שקל בחודש. לדבריו, החברות כבר שילמו 700 שקלים לכל כלי רכב עם החיטוי הראשוני בטרם שבו לפעול. "זה לא רק חיטוי כל שעה לאחר כל נסיעה. זה פירוק פילטרים של מזגנים וכולי. הכסף עבר ממשרד החינוך לרשויות המקומיות ואלו לא מעבירות את התשלום אלינו, כך שהחברות צריכות בעצם לשלם לספק שמבצע את החיטוי. לא ניתן להמשיך כך", ציין גורם בארגון.
על פי הארגון, משרד החינוך אישר באוזניהם כי התקציב עבר לרשויות. לדברי הארגון, פנייה שלהם לרשויות המקומיות לא נענתה. "אנו מקווים שיפתרו את הסוגיה עד יום ראשון". חברות ההיסעים מסיעות מדי יום 1.2 מליון אזרחים בישראל ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים עם מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. בחברות יש כ-22 אלף כלי רכב וכ-30 אלף עובדים.