בשל עלויות המיגון: קו הרכבת לשדרות לא יופעל

עלות חידוש הפעילות בקו עומדת על 800 מיליון שקלים • במשרד הביטחון דורשים למגן את הרכבת לא רק נגד ירי, אלא גם נגד טילי נ"ט • מרכבת ישראל נמסר: "מי שאחראים על התחום אלו משרד התחבורה ומשרד הביטחון וככל הנראה הסכום הגבוה נובע מסיבות ביטחוניות"

תישאר סגורה. תחנת הרכבת בשדרות. צילום: יהודה כהן

האם קו הרכבת לעיר שדרות ישוב לפעילות בקרוב? למרבה הצער התשובה לכך היא כנראה שלילית וזאת בעקבות הסכום האסטרונומי שנדרש למיגון הקו ותחנת הרכבת.

רשת 13

בכאן רשת ב', נחשף הבוקר כי השרה רגב פנתה אל ראש הממשלה נתניהו בבקשה שיכנס בעובי הקורה של תהליך הפעלת הקו מחדש. השרה, ששלחה מכתב בנושא לראש הממשלה ציינה כי כדי להפעיל את הקו יש צורך בתקציב מיוחד של 800 מיליון שקלים.

השרה רגב ציינה במכתב כי יש מחלוקת סביב הסכום החריג וכי המקור לדרישה מגיע ממשרד הביטחון כשהסיבה המרכזית שעומדת מאחורה היא הרצון למגן את הקו לא רק נגד ירי אלא גם נגד טילי נ"ט. רגב ציינה כי הפעלת הרכבת היא אינטרס של המדינה כיון שמדובר בסמל שלטוני שהשבתתו מהווה הישג לאוייבי המדינה.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי,  ביקר בחריפות את הכוונה למגן את הרכבות צפונה משדרות. "חשבתי שרק בעיר חלם, במקום לתקן את הגשר שנשבר בונים בית חולים שאליו יגיעו מי שנפצע מהנפילה. נתניהו, גלנט והרצי, די עם פתרונות החלם של עוד ועוד מיגון. במקום למגן תתקנו כבר את הנזק האדיר שעשיתם בהכלת החמאס לאורך שנים".

רכבת בין שדרות לנתיבות, צילום: דוברות רכבת ישראל

מרכבת ישראל נמסר ל"ישראל היום" כי "דרישות המיגון של תחנת הרכבת והקו אינן של רכבת ישראל. מי שאחראים על התחום אלו משרד התחבורה ומשרד הביטחון וככל הנראה הסכום הגבוה נובע מסיבות ביטחוניות".

תשובה דומה קיבלנו מגורם במשרד התחבורה, שציין כי הסכום החריג אינו דרישה שמקורה במשרד התחבורה עצמו, אלא נובע מדרישות של משרד הביטחון. הגורם סיפר כי המיגון החדש לא יהיה רק חומת בטון אלא יכלול אמצעים טכנולוגיים נוספים ויקרים שיאפשרו הגנה רחבה יותר לרכבת ולנוסעים שלה. לדבריו זו היא הסיבה המרכזית לסכום החריג.

תגובת משרד הביטחון ומשרד התחבורה יפורסמו לאחר שתתקבלנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר