לאחר שהעבודות על הקו האדום הראשון של הרכבת הקלה התחילו באוגוסט 2015, צפוי הקו לצאת לדרך ככל הנראה ב-18 באוגוסט השנה. עם זאת, אומרים בנת"ע כי שרת התחבורה מעוניינת להקדים את הפתיחה, לכן אם יתאפשר לפתוח בטווח שבין 18-13 באוגוסט - זה מה שיקרה.
אז לקראת ההשקה הגדולה - מה יכלול הקו האדום של הרכבת הקלה?
אורך הקו האדום עומד על כ-24 קילומטרים. מחציתו של הקו היא מעל לפני השטח, ומחציתו-תת קרקעית. המנהרה מתחילה בנווה צדק ומגיעה עד אזור מחלף גהה. הקו עובר בחמש ערים - פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו האדום יפעלו שלושה קווים: מבת ים לפתח תקווה, מבת ים לקריית אריה בפתח תקווה, ומתל אביב-יפו לקריית אריה. בעתיד יוארך הקו לראשון לציון, ובה יוקמו ארבע תחנות.
בקו האדום יש 34 תחנות ו-10 מתוכן תת-קרקעיות: שמונה תחנות בפתח תקווה, שלוש בבני ברק, שתיים ברמת גן, 12 בתל אביב ותשע בבת ים. הרכבת תעבור בתדירות של 10 דקות בחלק העילי ו-6 דקות בחלק התחתי. בעתיד התדירות תשתפר ל-3.5 דקות בחלק התחתי.
בקו ייסעו 45 רכבות, כאשר לכל רכבת שני קרונות באורך של 70 מטרים לקרון. הדבר יאפשר ל-450 נוסעים לעלות על כל רכבת, משמע: 234 אלף נוסעים ביממה. שעות הפעילות של הרכבת יהיו משש בבוקר ועד אחת בלילה. 120 נהגים צפויים לעבוד ברכבת הקלה וישלטו בקרונות בעזרת "סטיק" שליטה במהירות.
ומה בנוגע לתשלום?
מחיר הכרטיס לרכבת יעלה בתקופת ההשקה 5.5 שקלים. בעתיד צפוי לעלות המחיר לכרטיס ל-8 שקלים. על הכרטיסים יהיה ניתן לשלם בדרכים מגוונות: רב קו, מכונת כרטוס, Moovit, הופ-און רב-פס, פנגו, Cello או ZUZU (לחיילים בלבד).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו