בחודש יולי חתמה מיכאלי על תוכנית הפינוי של התחנה למתחם פנורמה בדרום העיר, למורת רוחם של תושבי השכונות הסמוכות. נטען כי פעילות התחנה ליד ביתם תביא לתחלואה גבוהה בעקבות זיהום האוטובוסים, רעש ומטרד סביבתי.
נוסף על כך, טענו תושבי נווה עופר וקרית שלום, שאיש לא פנה אליהם או יידע אותם בכוונה להקים תחנה מרכזית למטרופולין הגדול במדינה דווקא בצמוד לבתיהם, ועל כך שהשרה מתעלמת מהם ומהבקשות שלהם להיפגש איתה, ושאין שקיפות בנושא.
בעקבות כך, תושבי השכונות הגישו עתירה שבה ביקשו לקבוע כי אין לבצע במקרקעין כל עבודה לצורך הקמת חניון אוטובוסים מכוח צו לשימוש ארעי במגרש ריק כמגרש חנייה ציבורי. בפסק דין שהתקבל היום (ראשון) כנגד משרד התחבורה ועיריית תל אביב בנוגע למסוף פנורמה - צו החנייה שהוציאה עיריית תל אביב בוטל תוך חיובה, ביחד עם משרד התחבורה, בהוצאות של עשרות אלפי שקלים. "אני סבור שנפלו פגמים רבים בהתנהלות, התנהגות והחלטות הרשויות בתיק זה", נכתב בפסק הדין על ידי השופט קובי ורדי.
עוד נכתב: "שימוש מופרז בכוח שלטוני, לא סביר ולא מידתי שנעשה על ידי שתי רשויות אדירות, המדינה ועיריית תל אביב שחברו להן יחדיו בהסכם עקרונות והתחייבו בו לשתף פעולה ולקדם את העבודות, התוכניות וההליכים למתן היתרים לשימוש חורג והיתרי בנייה".
בית המשפט מותח ביקורת חמורה על רשויות המדינה והעירייה, פוסל את צו החנייה שהוציאה העירייה וקובע שלא ניתן להעביר תחנה מרכזית באופן "פרטיזני" בלא תהליך מסודר. כמו כן, הוא קורא לפעול לקידום פתרון הקבע התחבורתי במסגרת פיתוח מע"ר בן צבי - פתרון התחבורה למטרופולין המתוכנן מזה שנים (שהעירייה עצמה לכאורה מעכבת בשל שימוש בחלק מהשטח כמתחם תפעולי למשאיות האשפה שלה).
כעת, משרד התחבורה ועיריית תל אביב יכולים להתנגד לפסק הדין, או להמשיך בעבודות בפנורמה על ידי הוצאת היתר לשימוש חורג, אך נראה שבית המשפט ילחץ עליהם להציג תוכנית מקיפה ומפורטת, בטרם ביצוע העבודות בשטח.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו